• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

وضعیت این روزهای پارس جم و ذکر ۵ نکته حیاتی

  • کد خبر : 4508
  • 07 بهمن 1396 - 8:24

چه کسی باید حس همدلی بین رسانه ها و باشگاه را ایجاد کند؟ هواداران یا مسئولان باشگاه؟!

قرار نیست تا نقدی یا خبری منتشر شد برخی متولیان تیم، رسانه ها را غیر مهم جلوه دهند و بگویند نیازی به رسانه های محلی نداریم( موردی که به تازگی متاسفانه مطرح شده ).

مصطفی ارجمند: قصد نداشتم وارد بحث شوم اما به دلیل برخی مطالب در شبکه های اجتماعی و رسانه ها چند نکته لازم است با هم مرور کنیم:

۱-باشگاه برای لیگ برتری بودن باید الزامات حرفه ای بودن را بپذیرد که بخشی از آن مواجهه با چالش ها، انتقادات و حواشی است.
حواشی در هر مجموعه ای که با رقم های میلیاردی سر و کار دارد وجود دارد و این متولیان باشگاه هستند که باید برای عبور از حواشی و چالش ها استراتژی تعریف کنند.
مدیر عامل باشگاه یا مدیر رسانه ای برای زینت نیستند که در نشست قبل و بعد بازی آنها را دید. مسئولیت های سنگینی به دوش دارند که ساده ترین آن پاسخگویی شفاف به سوالات افکار عمومی و رسانه هاست.

۲-یکی از رسالت های رسانه ها در تعریف جهانی آن اطلاع رسانی شفاف و صادقانه بدون توجه به رنگ، نژاد، دین و … است.
تنها خط قرمز رسانه مباحث حقوق افراد و شخصیت هاست که در صورت وارد کردن اتهام یا توهین باید پاسخگو باشند.

پس نمی توان رسانه را به این دلیل که نگاه ما را منعکس نمی کند شماتت کرد.

هر روزه مطالب مختلفی در سایت ها و کانال ها منتشر می شود که نگاه های متفاوتی در مورد آنها وجود دارد و ممکن است در خصوص یک یادداشت دو برادر نگاه کاملا متفاوت داشته باشند.

این خاصیت ویژه انسان است که نگاه های متفاوت داشته باشند همانطور که هیچ یک کاملا در خلقت هم شبیه هم نیستند.

نقد و به چالش کشیدن یک تیم که در سطح بالای کشور تلاش می کند فی نفسه امری ناپسند نیست همانطور که روزانه صدها مطلب علیه استقلال و پرسپولیس منتشر می شود و نه استقلال نابود شده و نه پرسپولیس…

رسانه ها وظیفه دارند بر اساس رسالت ذاتی هر بخشی از باشگاه را که در انجام وظایف کوتاهی می کنند نقد کنند تا تیم بتواند با قدرت ادامه دهد.

یک نکته مهم که وجود دارد اینکه رسانه و خبرنگار از بیرون مسائل را می بیند و بر اساس برون داد باشگاه، تحلیل و خبر ارائه می کند. ممکن است نقدها به جا باشد اما آقای سرمربی معذوریت هایی داشته باشند و علاقه داشته باشند رسانه های محلی این معذوریت ها را درک کنند .

چه کسی باید حس همدلی بین رسانه ها و باشگاه را ایجاد کند؟ هواداران یا مسئولان باشگاه؟!

قرار نیست تا نقدی یا خبری منتشر شد برخی متولیان تیم، رسانه ها را غیر مهم جلوه دهند و بگویند نیازی به رسانه های محلی نداریم( موردی که به تازگی متاسفانه مطرح شده ).

هر مطلبی که منتشر می شود تعدادی موافق دارد و تعدادی مخالف! اما مخالفان حق ندارند فحش دهند هتاکی کنند یا رفتارهای غیر متعارف انجام دهند!

اگر نوک پیکان نقد به سمت باشگاه و کادر فنی است مدیر رسانه و متولیان باشگاه باید شفاف پاسخگو باشند چرا که حقوق میلیونی می گیرند و وظیفه دارند در قبال افکار عمومی!

اگر در مورد هواداران است و مجموعه ای قانونمند به نام کانون هواداران وجود دارد خب باید پاسخ دهند. نمی شود که در برابر هر نقدی ریشه ناقد را زد.

۳-در روز گذشته تصویری از یک فرد در فضای مجازی دست به دست شد که گفته می شود در میان هواداران پارس نشسته و نمک خورده و نمکدان شکسته!

در مورد صحت یا سقم ماجرا نمی توانم نظر دهم اما ملتمسانه و عاجزانه خواهش می کنم این نگاه” همه باید مثل ما فکر کنند” در هواداری حذف شود.

اینکه یک جمی حامی تیم دیگری جز پارس باشد گناه کبیره نیست که بعد از بازی شروع به کری خوانی و تهدید کنیم . خدا انسان را برای انتخاب دینش آزاد گذاشته ما نمی توانیم برای انتخاب تیم محبوب مان بقیه را به چشم خائن و منافق و بی غیرت ببینیم .

برخورد با هواداران تیم دیگر چه در بازی پرسپولیس و چه استقلال هم نادرست است و هم محکوم به شکست!
تیم پارس باید آنقدر جای خود را در دلها باز کند که به تعبیر رئیس دولت اصلاحات، مخالف به ممتنع و ممتنع به موافق تبدیل شود نه اینکه با نگاه سلبی و بگیر و ببند با دیگر اندیشان مواجه شویم.

۴- رئیس کانون هواداران یک رسالت مهم دارد آنهم گرد آوردن تمام هواداران ( حتی منتقدین) زیر یک چتر برای حمایت از تیم محبوب پارس و مهیا کردن شرایط برای حضور پرشور هواداران در ورزشگاه چه به عنوان میهمان و چه میزبان!

قطعا رئیس کانون هواداران نقش پلیس را نباید بازی کند. باید بپذیریم که هواداران از صنوف مختلف هستند و رفتارهای متفاوتی دارند اما به جد باید از امنیتی کردن فضا و خط و نشان کشیدن خودداری کنیم تا اندک هوادارانی که اهل شیطنت هستند هم کم کم زیر چتر هواداران خوشنام قرار بگیرند.

قطعا وجود پارس جم در شهرستان جم اتفاق نادر و بزرگی است که باید همه قدر آن را بدانیم اما همانطور که انتظار داریم رسانه ها مطلب غیر کارشناسی کار نکنند هواداران و تریبون داران هم نباید وارد مباحث کارشناسی شوند مگر اینکه سال ها در این عرصه کار تخصصی انجام داده باشند. کما اینکه ویژگی های اخلاقی و دینی هم به تنهایی موجب موفقیت یک فرد نخواهد بود و باید موفق یا غیر موفق بودن یک بازیکن یا مربی با نگاه کارشناسی مشخص شود.

۵-نکته آخر اینکه؛ یقین دارم رسانه های جم حامی تیم هستند اما نقدهایی دارند که لازم است در فضایی صمیمی میان باشگاه و رسانه ها مطرح و پاسخ داده شود بی آنکه تحقیری در میان باشد.
باور کنیم تیمی مثل پارس جنوبی جم نوزاد شیرخواره نیست که ۲۴ ساعت پارچه به دست بگیریم و غبار از رویش بزداییم. اتفاقات این روزهای پارس اگر برای ما حاشیه محسوب می شود برای خیلی از تیم ها خاطره است.
از سید علی دوست داشتنی تا هواداران پرشوری مثل پیرمرد عزیز همسایه ام همه عاشقانه تیم را دوست دارند پس مواظب باشیم دو دستگی ها لذت ها را از بین نبرد.

آقای مدیر عامل محترم هم رایزنی های بین بخشی و گیر و گورهای کاری شان را در مجموعه نفت و گاز رفع کنند تا مجبور نباشند نامه اداری را رسانه ای کنند!

هوادار دو آتیشه تیم پارس جنوبی جم
مصطفی ارجمند

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نقد هرچقدر بران باشه و به ظاهر تلخ ولی خوبه و باعث پیشرفت میشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.