• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
14
گزارش ویژه آوای بوشهر از وضعیت سیاه کرونایی جم!

وضعیت کرونایی جم به فاجعه رسید/ کودک ۱۰ ساله در بخش ویژه کرونایی/ ۸۵ درصد تست ها مثبت است/ سی تی اسکن کنگان و جم از کار افتاد/بخش کرونایی بیمارستان جم در حال انفجار/ دست و پنجه نرم کردن دو بیمار با مرگ!

  • کد خبر : 13962
  • 22 فروردین 1400 - 21:39
شیوع کرونا در جم به وضعیت وخیم رسیده و ۱۰ روز فاجعه بار را تجربه خواهیم کرد. برای اولین بار کودک 10 ساله در بیمارستان توحید جم به علت ابتلا به کرونا بستری شده و امروز 14 بیمار در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان بستری شده که دو بیمار در حال جدال با مرگ هستند. 85 درصد تست های امروز کرونا در جم مثبت بوده که در طول دوران کرونایی شهرستان بی سابقه است. از کار افتادن دستگاه سی تی اسکن کنگان، حجم مراجعات را به مرکز تصویربرداری جم افزایش داد که امروز این دستگاه هم به علت فشار زیاد، از کار افتاد. با وجود همه اینها، همچنان عروسی ها با حضور حداکثری مردم در حال برگزاری است و روزهای سیاه پیش روی شهرستان است.

آوای بوشهر؛ شیوع کرونا در جم به وضعیت وخیم رسیده و ۱۰ روز فاجعه بار را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش آوای بوشهر؛ برای اولین بار کودک ۱۰ ساله در بیمارستان توحید جم به علت ابتلا به کرونا بستری شده و امروز ۱۴ بیمار در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان بستری شده که دو بیمار در حال جدال با مرگ هستند.

۸۵ درصد تست های امروز کرونا در جم مثبت بوده که در طول دوران کرونایی شهرستان بی سابقه است. از کار افتادن دستگاه سی تی اسکن کنگان، حجم مراجعات را به مرکز تصویربرداری جم افزایش داد که امروز این دستگاه هم به علت فشار زیاد، از کار افتاد.

با وجود همه اینها، همچنان عروسی ها با حضور حداکثری مردم در حال برگزاری است و روزهای سیاه پیش روی شهرستان است.

این را می شود از سخنان نگران کننده فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان جم به خوبی درک کرد.

محمد حسینی فرماندار جم در گفتگو با آوای بوشهر با ابراز نگرانی شدید از افزایش بیماران کرونایی در جم گفت: جم هم اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی است اما آمارهای بستری و بیماران بدحال جم در روزهای اخیر افزایش بی سابقه ای داشته که شرایط شهرستان را بحرانی تر خواهد کرد.

محمد حسینی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری مراسم و دورهمی ها خاطر نشان کرد: متاسفانه عادی انگاری شرایط توسط بخش هایی از جامعه می تواند علاوه بر از دست رفتن جان مردم، معیشت کسبه و بازاریان را هم به دلیل محدودیت های بیشتر به مخاطره اندازد.

وی از مردم خواست برای حفظ جان خود و سایر شهروندان، تا پایان این موج ویرانگر کرونایی نهایت همکاری با ستاد کرونا داشته باشند و از هر دورهمی که می تواند شرایط را وخیم تر سازد جدا پرهیز کنند چرا که میزان بستری بیماران کرونایی بیش از ظرفیت پذیرش مراکز درمانی شهرستان است و ادامه وضعیت به عدم خدمات رسانی مطلوب به بیماران منجر می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم هم در گفتگو با آوای بوشهر میزان شیوع بیماری کرونا را بی سابقه توصیف کرد و گفت: میزان مراجعات بیماران به مراکز نمونه گیری کرونا در شهرستان به شدت افزایش یافته و بسیاری از نتایج، مثبت بوده است.

احمد قاسمی با بیان اینکه نتیجه نمونه گیری کرونا از ۸۲ بیمار از صبح تا ظهر امروز، نشان داد ۷۰ مورد به این بیماری مبتلا شده اند که ابتلای ۸۵ درصدی در شهرستان را نشان می دهد.

قاسمی فوتی های ناشی از کرونا طی یک هفته اخیر را ۴ مورد دانست و افزود: دو بیمار با وضعیت وخیم هم امروز در بیمارستان توحید جم بستری شده است.

دبیر ستاد کرونای جم با بیان اینکه حجم بالای مراجعان، محدودیت در تامین کیت های نمونه گیری کرونا را به همراه داشته از مردم خواست در صورت داشتن علائم با رعایت پروتکل های بهداشتی، مدت زمان دو هفته قرنطینه را رعایت کنند.

در همین حال خبر می رسد دستگاه سی تی اسکن مرکز تصویربرداری پزشکی بخش خصوصی جم هم به علت حجم بالای مراجعات معیوب شده و امکان خدمات رسانی ندارد. گویا از کار افتادن دستگاه سی تی اسکن بیمارستان کنگان، اعزام بیماران را به بخش خصوصی جم سبب شده که فشار ناشی از مراجعات زیاد، دستگاه سی تی اسکن جم را هم از کار انداخته است.

رئیس بیمارستان توحید جم در گفتگو با آوای بوشهر با بیان اینکه شرایط سیاه کرونایی را در پیش داریم افزود: ظرفیت بخش ویژه کرونایی بیمارستان جم که با ۱۲ تخت راه اندازی شده بود تکمیل شد و امروز ناچار شدیم ۴ تخت دیگر را به این بخش اضافه کنیم.

دکتر فرهاد باقری میزان ظرفیت تعریف شده برای بخش ویژه کرونایی بیمارستان جم را ۲۴ تخت اعلام کرد و گفت: تا پیش از این، بخش ویژه کرونایی با ۱۲ تخت راه اندازی شده بود که تا اسفندماه بالاترین رقم بستری در این بخش ۶ نفر بود که امروز با بستری شدن ۱۴ بیمار، ناچار به استفاده از دو تخت در بخش مراقبت های ویژه قلب شدیم و نهایتا ۴ تخت دیگر به بخش ویژه کرونا برای افزایش ظرفیت پذیرش بیماران اضافه شد.

باقری از افزایش ۴ برابری مراجعات بیماران سرپایی با علائم کرونا و افزایش ۳ برابری بستری بیماران کرونایی در فروردین ماه به نسبت اسفندماه خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ بیمار در بخش ویژه کرونایی بیمارستان بستری است که ۲ بیمار با وضعیت وخیم و توسط دستگاه تنفس مصنوعی بستری هستند و برای اولین بار از زمان شیوع کرونا در شهرستان، کودک ۱۰ ساله در این بخش تحت درمان قرار دارد.

رئیس بیمارستان توحید جم اضافه کرد: وضعیت مراجعان نشان می دهد بخش اعظم بیماران کرونایی مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی هستند که همین موضوع میزان بستری ها را افزایش داده است.

وی با تایید از کار افتادن دستگاه سی تی اسکن بخش خصوصی جم اظهار داشت: امروز در بازدیدی که از دستگاه سی تی اسکن بخش خصوصی داشتیم مشخص شد استفاده بیش از ظرفیت از این دستگاه به علت انتقال مراجعات از بیمارستان کنگان به جم برای انجام تست سی تی اسکن، باعث خراب شدن یکی از قطعات اصلی دستگاه شده که هزینه ای حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر آن نیاز است.

باقری خاطر نشان کرد: هم اکنون با از کار افتادن دو دستگاه سی تی اسکن کنگان و جم، تنها دستگاه سی تی اسکن عسلویه ظرفیت پذیرش همه مراجعان را ندارد و به همین دلیل ناچاریم به دلیل عدم اطمینان از شرایط ریوی بیماران مراجعه کننده به علت در دسترس نبودن اسکن ریه، بیماران مشکوک را در بخش ویژه کرونایی بستری کنیم که همین موضوع باعث افزایش اشغال تخت های بستری خواهد شد.

دکتر فرهاد باقری راه اندازی مجدد سی تی اسکن کنگان و جم را حیاتی دانست و تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که با افزایش مراجعات به بیمارستان عسلویه برای سی تی اسکن، این دستگاه هم دچار مشکل شود و جنوب استان را با بحران جدی مواجه سازد.

وی اضافه کرد: از سویی ظرفیت انتقال حجم بالای بیماران بدحال کرونایی از طریق آمبولانس به دلیل فاصله زمانی وجود ندارد و همین امر مشکلات را دو چندان خواهد کرد که انتظار است مسئولان استان و شهرستان رفع مشکل سی تی اسکن در جم و کنگان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

باقری با تاکید بر احتمال اوج گیری کرونا طی ۱۰ روز آتی، از مردم خواست از هر گونه دورهمی و مراسم عزا و عروسی در شهرستان خودداری کنند تا مراکز درمانی بتوانند خدمات رسانی را به نحو مطلوب ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.