• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

وعده انتقال ۱۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان تا پایان سال جاری محقق نخواهد شد

  • کد خبر : 4470
  • 05 بهمن 1396 - 1:53

محمد حسینی فرماندار جم بیان داشت: دغدغه اول و جدی من در شهرستان جم موضوع بحران آب است. البته وعده داده شده در خصوص رسیدن ۱۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان تا پایان سال جاری محقق نخواهد شد و امیدواریم مجموعه نفت و نیرو در خصوص اتمام این پروژه کار ها را زودتر پیش ببرند.

وی افزود: در هفته آینده جلساتی در خصوص وضعیت پروژه آب‌رسانی دریا به جم برگزار می شود تا سرانجام این موضوع مشخص شود.

آوای بوشهر، فرماندار شهرستان جم گفت: دغدغه اول و جدی من در شهرستان جم موضوع بحران آب است و تلاش و پیگیری ویژه‌ای در این زمینه خواهیم داشت.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها نمایندگان افکار عمومی و بال اطلاع رسانی خدمات دولت هستند و از پیشنهادات و انتقادات سازنده و خردورزانه اصحاب قلم و رسانه استقبال می کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: با وجود سابقه کاری که در حوزه های سیاسی یا امنیتی داشته‌ام اما هیچگاه در مسائل اجتماعی و فرهنگی نگاهم امنیتی نبوده و به جد قائل هستم که رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر باید بتوانند در فضایی آزاد به بیان نگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود بپردازند.

وی با بیان اینکه باید آستانه صبر و تحمل مسئولان در مواجهه با انتقادات بالا برود گفت: مدیران پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی باشند و خدمات دولت را به مردم انتقال دهند.

حسینی اظهار داشت: انتظارم از رسانه ها این است که منطبق با واقعیت ها و قانونمند اخبار را بیان کنند و ما هم قطعا از رسانه ها حمایت خواهیم کرد.

ارزیابی مدیران شهرستان جم

این مسئول گفت: مردم شهرستان جم مردمی مطالبه گر هستند و این مطالبه گری چراغ راه مسئولان برای خدمتگزاری است.

فرماندار جم تصریح کرد: عملکرد مدیران شهرستان جم مورد ارزیابی قرار می گیرد و مدیرانی که توان خدمت‌گزاری به مردم و اجرای سیاست های دولت را ندارند عزل خواهند شد. تکریم ارباب رجوع و حفظ آرامش و امنیت شهرستان باید به جد در دستور کار مدیران دولت تدبیر و امید باشد.

رفع مشکل آب و کاهش بیکاری

حسینی بیان داشت: دغدغه اول و جدی من در شهرستان جم موضوع بحران آب است. البته وعده داده شده در خصوص رسیدن ۱۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان تا پایان سال جاری محقق نخواهد شد و امیدواریم مجموعه نفت و نیرو در خصوص اتمام این پروژه کار ها را زودتر پیش ببرند.

وی افزود: در هفته آینده جلساتی در خصوص وضعیت پروژه آب‌رسانی دریا به جم برگزار می شود تا سرانجام این موضوع مشخص شود.

فرماندار جم خاطر نشان کرد: دومین دغدغه‌ام، اشتغال جوانان است و تمام تلاشم را خواهم کرد تا قدمی در این مسیر برداریم. قطعا اولویت اشتغال در شرکت‌ها و پروژه‌های نفت و گاز جم با جوانان بومی است.

راه‌اندازی فرودگاه جم

وی بیان داشت: برای راه‌اندازی فرودگاه جم تفاهمی با حضور سرمایه‌گذار و شرکت های مستقر در منطقه انجام شده که هنوز تعهدات به صورت کامل اجرایی نشده ولی امیدواریم شرکت ها به قول های خود عمل کنند تا شاهد پرواز در آسمان جم باشیم.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: از نگاه نخبگان شهرستان جم در حوزه های مختلف استفاده خواهم کرد تا شاهد توسعه بیشتر جم باشیم.

وی تصریح کرد: مشکلات زیر ساخت‌های آموزشی جم با استفاده از اعتبارات نفت، استانی و ملی  پیگیری می شود.

رفع مشکلات ترافیک شهر جم

وی اذعان کرد:  برای رفع مشکلات ترافیک شهر جم با استفاده از کارشناسان و صاحب نظران علمی تصمیماتی در خصوص آن خواهیم گرفت.

فرماندار جم با بیان اینکه حمایت از سازمان های مردم نهاد از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است گفت: در این راستا حمایت لازم را خواهیم کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: آلودگی رودخانه ریز، موضوعی حقوقی است و دستورات لازم به دستگاه های متولی داده شد. خوشبختانه دستگاه قضایی و دادستان محترم شهرستان به موضوع آلودگی رودخانه ورود جدی کرده است. نمونه برداری لازم انجام و به آزمایشگاه های معتبر ارسال شده که با اعلام نتایج، علت و عوامل این آلودگی مشخص می شود.

تلاش برای شهر شدن بهارستان

این مسئول بیان داشت: پرونده شهر شدن بهارستان در وزارت کشور است اما محدودیت هایی وجود دارد و ما نیز پیگیر هستیم و امیدواریم در طرحی که به هیات دولت داده شده با شهر شدن یکی از بزرگترین روستاهای استان بوشهر موافقت شود.

فرماندار جم با بیان اینکه گردهمایی هفتگی موتور سنگین سواران جمی در اتوبان را در اولین روزهای حضور در جم مشاهده کردم افزود: با توجه به خطرات فراوان، باید تصمیم گیری جدی در این خصوص شود.

وی تصریح کرد: در اولین جلسه با مسئولان امنیتی شهرستان جم نیز این موضوع را مطرح کرده‌ام که در اسرع وقت تدابیری اندیشیده می شود.

حسینی تصریح کرد: موتور سواران باید پیست موتور سواری داشته باشند و ما نیز این موضوع را بررسی خواهیم کرد تا پیست موتور سواری جم راه اندازی شود.

استفاده از نیروهای توانمند شهرستان جم

فرمانداز جم  با اشاره به موضوع نحوه هزینه کرد ۱۲ درصد اعتبار دهیاری‌ها برای حوزه آموزش، گفت: این موضوع کاملا شفاف است و در روزهای آینده با برگزاری نشست هماهنگی، تصمیم لازم اتخاذ می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه ابلاغی وزیر کشور، در پست‌های مختلف وزارت کشور از نیروهای وزارت کشور باید استفاده شود و قطعا از نیروهای توانمند شهرستان جم برای تصدی پست ها حمایت خواهم کرد.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه متوازن شهرستان جم، سند توسعه این شهرستان در دست تدوین است و با نگاه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت این سند آماده خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=4470

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.