• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
در نشست خبری نماینده مردم جنوب استان مطرح شد:

پارس جم متعلق به وزارت نفت است / گلایه مندی از اداره کل ثبت اسناد بوشهر/ دیدگاهم در انتخاب مدیران مشورتی است

  • کد خبر : 9600
  • 19 مرداد 1398 - 9:29

پارس جنوبی یک باشگاه دولتی و وابسته به وزارت نفت است و نفت نیز باید از هر طریقی که می تواند به باشگاه کمک کند و اکنون ارزش تیم پارس جم بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است که از دارایی های این وزارت خانه است.

به گزارش آوای بوشهر؛ نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی شامگاه دیروز در نشست با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: تبیعض هایی میان استان بوشهر و سایر استان ها کشور بود که باعث شده بود استخوان پدران و مادران ما در گذشته زیر بار این تبیعض ها خورد شود و من نیز به عنوان نماینده مردم در کنار اصحاب رسانه صدای مردم استان شدم تا این تبیعض ها کاسته شود.

۱۰۳ پروژه عمرانی از پکیج ۶۰۰ میلیاردی نفت در جنوب استان به بهرداری رسیده است

سکینه الماسی از آخرین روند اجرایی پروژه های عمرانی پکیج ۶۰۰ میلیاردی مصوب نفت گفت: تاکنون ۵۱۰ میلیارد پروژه از این پکیج شروع به کار شده است که ۱۶۱ میلیارد اعتبار پرداخت و ۳۵۰ میلیارد دیگر نیز در دست اقدام است و در قالب این پکیج ۱۰۳ پروژه عمرانی نیز در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر به بهرداری رسیده است.

وی به اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به استان بوشهر افزود: وزیر ورزش در مهرماه امسال به استان بوشهر سفر می کند و از نزدیک پروژه های در دست ساخت حوزه ورزش را بازدید می کند تا انشاالله بتوانیم در دهه مبارک فجر ۹۸ شاهد بهره برداری از طرح های ورزشی در دست ساخت جنوب استان باشیم.

پیوست فرهنگی چهار شهرستان جنوبی استان به زودی تصویب می شود

الماسی از تصویب پکیج فرهنگی جنوب استان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مصوبه قرار بود قبل از سفر ریاست جمهوری به استان آمده شود که با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در چهار شهرستان جنوبی این طرح با حساسیت بیشتری تدوین شد.

وی افزود: این طرح خدمت نماینده ولی فقیه در استان، سپاه پاسداران و استاندار بوشهر ارسال شده است تا از نظرات و پیشنهادات این سه ارگان استفاده شود و پس از آن برای تصویب به وزارت نفت خواهد رفت.

نماینده مردم جنوب استان از تهیه پیوست سلامت چهار شهرستان جنوبی استان نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: با وزارت نفت، بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل در حال برنامه ریزی و تدوین پیوست سلامت هستیم تا بتوانیم مشکلات حوزه سلامت را در جنوب استان رفع کنیم.

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه ششم توسعه سهم مناطق نفت خیز و گازخیز، مناطق محروم و کم تر توسعه یافته از فروش نفت و گاز از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش پیدا کرد که ۱ درصد آن مختص مناطق نفتی و ۱ درصد نیز برای مناطق محروم است و استان بوشهر با توجه به شرایطی که دارد از این ۲ درصد به صورت کاملا بهره مند می شود که این اقدام نیز در دوره فعلی مجلس تصویب شد.

وزارت نفت مکلف است از تیم فوتبال پارس جنوبی جم حمایت کند

سکینه الماسی با تاکید بر اینکه وزارت نفت مکلف است از تیم پارس جنوبی جم حمایت کند گفت: پارس جنوبی یک باشگاه دولتی و وابسته به وزارت نفت است و نفت نیز باید از هر طریقی که می تواند به باشگاه کمک کند و اکنون ارزش تیم پارس جم بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است که از دارایی های این وزارت خانه است.

الماسی در خصوص اینکه گفته می شود وزارت نفت مایل تیم داری نیست و مشکلات مالی گریبان گیر تیم شده است گفت: هزینه های باشگاه از جیب بنده و یا مدیرعامل باشگاه که پرداخت نمی شود و تا این جای فصل نیز تمام هزینه ها از سوی وزارت نفت پرداخت شده است و مشکلات مالی برای تمام باشگاه لیگ برتری وجود دارد و مختص پارس جم نیست و تمام تلاش مجموعه استان تلاش برای رفع مشکلات پارس جنوبی است.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر با اشاره به اینکه اگر وزارت نفت در خصوص تیم پارس جنوبی جم کوتاهی کند مورد شماطت و سرزنش قرار خواهد گرفت گفت: به مدیرعامل منطقه ویژه تاکید کردم که از تمام ظرفیت مجموعه نفت و گاز مستقر در شهرستان برای استقرار تیم پارس جنوبی در جم بهره ببرد.

مردم از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گلایه مند هستند

الماسی با بیان اینکه دیدگاه من برای انتصاب مدیران تنها مشورتی است افزود: به دیدگاه مسئولین استان برای انتصاب مدیران احترام می گذارم و تنها برای بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل نیروهای بومی جنوب استان به آن ها مشورت می دهم و کمااینکه بنده نیز در خصوص انتصابات حکمی صادر نمی کنم.

سکینه الماسی در ادامه خاطر نشان کرد: من با سایر نمایندگان استان مشکلی ندارم و مجمع نمایندگان نیاز داشت که با برنامه ای مدون جهت ارتقای سطح استان در کشور گام بردارد که این امر به خوبی محقق نشده است.

وی از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ابراز گلایه مندی کرد و گفت: مردم استان بوشهر به ویژه شهرستان های کنگان و جم از عملکرد اداره ثبت در خصوص نحوه پاسخگویی و صدور اسناد مالکیت ارازی به شدت گلایه مند هستند که باید در این خصوص چاره ای اندیشه شود.

نماینده مردم در مجلس از مصوبه مجلس شورای اسلامی برای بهره مندی بانوان از زیرساخت های ورزشی کشور خبر داد و گفت: بانوان در کنار آقایان حق استفاده از امکانات ورزشی دارند و مجلس دولت را مکلف کرده است تا زیرساخت های ورزشی مختص بانوان در سطح کشور فراهم شود.

نقشه راه کارگروه رفع عوارض آلایندگی عسلویه به زودی نهایی می شود

الماسی از آخرین وضعیت تعیین پیمانکار فاز ۱۱ پارس جنوبی عسلویه گفت: توتال با توجه به عقد قرارداد با ایران به دلیل تحریم ها از فاز ۱۱ خارج شد و مذاکرات جهت انعقاد قرارداد با یک شرکت چینی در حال انجام است که تاکنون دولت به نتیجه نهایی نرسیده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای هدفمندسازی حامل های انرژی، دولت قصد افزایش قیمت ها را داشت که مجلس مخالف کرد و مجددا استفاده از کارت های سوخت به چرخه عرضه سوخت بازگشت تا کنترل بهتری بر روند توزیع سوخت صورت بگیرد.

سکینه الماسی با اشاره به دستور رییس جمهور برای تشکیل کارگروه رفع عوارض آلایندگی عسلویه گفت: این کمیته متشکل از ۵ وزارت خانه با مدیریت سازمان برنامه و بودجه تشکیل جلسه داده و پس از جمع بندی نهایی، نقشه راه این کارگروه به زودی نهایی می شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.