• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

پایی که جا ماند

  • کد خبر : 2078
  • 18 بهمن 1391 - 7:38

به گزارش خبرنگار آوای جم :‌روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه یادواره شهداء و تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در شرکت پالایش گاز فجر جم و شهید شاخص بسیج کارگری استان بوشهر با حضور جانباز و آزاده سر افراز سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب «‌ پایی که جاماند«  و خانواده های معظم  شهداء ، رزمندگان ، ایثارگران ،‌ مدیرعامل ، رؤسا ، مسئولین ادارات و سازمانهای دولتی شهرستان جم در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای توحید برگزار گردید .

عبدالحسین زائری مسئول رسیدگی به امور ایثارگران فجر جم در خصوص برگزاری و اهداف این یادوراه چنین گفت: ایشان ضمن تشکر و قدر دانی از خانواده های شهداء‌ ، مدیر عامل و مسئولین واحدهایی که در برگزاری این مراسم کمال همکاری و مساعدت نمودند . اظهار داشتند ، ‌امور ایثارگران فجر جم  هر ساله مراسم تجلیل از خانواده های  شهداء در دستور کار خود دارد و امسال علاوه بر تجلیل از خانواده شهداء‌« پدر و همسران شهداء‌«  از ۱۸ نفر از فرزندان شاهد شاغل در شرکت فجر جم تجلیل بعمل آمد .

در این مراسم باشکوه جانباز ، آزاده و اهل قلم سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب «‌پایی که جا ماند » از خاطرات دوران اسارت و عشقبازی شهداء با خدا چنین
گفت :‌

ایشان که نمونه بارزی از رشادت و شهامت است خیلی زیبا از شهداء‌گفتند :‌ شهداء عزیز شماها منتظر مردن نماندید ،‌چون مردان تصمیم بودید نه آدم های ببینم چه می شود . شما دردهایی داشتید از جنس عشق ، شما هیچ وقت کهنه نمی شوید . شهداء‌عزیز شما وارسته ماندید و دانسته رفتید . شما مثل ما خود فروشی نکردید ، میزان شما درستی بود نه درشتی .

شهیدان باران رحمت حقند بر زمین ، اگر شهیدان نبودند واژه عشق ابتر می ماند . شهیدان رفتند تا ما ماندن را بیاموزیم . شهیدان از حجاب جسم گذشتند تا حجاب غفلت روح ما را پارو کنند .

ایشان از قول شهید آوینی چنین گفتند :‌خداوند گردن عاشقان خودش را باریک می آفریند تا در مقتل شهداء به راحتی بریده شود .

سید ناصر از دوران اسارت ، سختی ها ، ‌کتک ها ، فحش و ناسزا در زندانهای عراق گفت . او می گفت چرا خدا با ما نباشد وقتی حیدر هم سلولی را ۷۰ شلاق زدند ،‌حیدر گفت ۷۲ شلاق بزنید که امام حسین با ۷۲ تن در کربلا شهید شد . چرا خدا با ما نباشد .

این مراسم که به همت امور ایثارگران و پایگاه مقاومت بسیج ولیعصر (عج) شرکت پالایش گازفجر جم برگزار گردید جمع کثیری از بسیجیان ، کارکنان و خانواده های ساکن در شهرک در این مراسم شرکت کردند.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2078

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.