• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
در خصوص رفتار پتروشیمی ها با محیط پیرامون:

پتروشیمی هایی که ساز جدایی می زنند/ لطفا سرمایه اجتماعی نظام را از بین نبرید

  • کد خبر : 7373
  • 12 اسفند 1397 - 1:39
پتروشیمی های مستقر در شهرستان جم چندین سانس کنسرت را در شهر جم برای کارکنان و خانواده هایشان برگزار کرده اند و در این مسیر هزینه های میلیاردی کرده اند.

آوای بوشهر؛ خبری منتشر شده که پتروشیمی های مستقر در شهرستان جم چندین سانس کنسرت را در شهر جم برای کارکنان و خانواده هایشان برگزار کرده اند و در این مسیر هزینه های میلیاردی کرده اند.

این جشن ها در حالی برگزار شده که شهروندان جم هیچ سهمی از این برنامه ها نداشته اند تا پتروشیمی ها نشان دهند هیچ قرابتی با میزبانان نفت و گاز و پتروشیمی ندارند.

اما در خصوص این رفتار پتروشیمی ها با محیط پیرامون، نکاتی قابل ذکر است:

اول: بیش از نیمی از ساکنان شهر جم را کارکنان نفت و گاز و پتروشیمی تشکیل می دهند که بخش بزرگی از جمعیت پتروشیمی ها در شهر جم و خارج از شهرک پردیس ساکن هستند. همه این کارکنان و خانواده هایشان مثل سایر شهروندان جم بدون هر گونه تبعیض از شهرستان و خدمات آن بهره می برند.

دوم : آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است خباثت های بیرونی دشمنان قسم خورده نظام است که طی ۴۰  سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی انقلاب را از بین ببرند و مسیر را برای ایجاد نارضایتی عمومی با اتکا به گزاره هایی چون تبعیض و شکاف طبقاتی هموار کنند. تمام ارکان نظام و بخش های دولتی و خصوصی باید تلاش کنند این سرمایه اجتماعی و اعتماد به نظام افزایش یابد که اگر مسئولان این مهم را جدی نگیرند باید در باورمندی شان به انقلاب و نظام تردیدهای جدی داشت!
برگزاری جشن های میلیاردی توسط شرکت های پتروشیمی در شهرستانی ۷۰ هزار نفری بدون لحاظ سهم مردم، بازی کردن در پازل اعتماد زدایی دشمنان کشور است و عجیب است که مدیران عامل پتروشیمی ها، این نکات ساده را در نمی یابند و مسیری را طی می کنند که منجر به افزایش نارضایتی عمومی و ایجاد حس تبعیض در جامعه است.

سوم: شهرستان جم امروز با بحران های زیادی در بخش های مختلف دست و پنجه نرم می کند و بخش مهمی از این بحران ها، زاییده استقرار صنایع در این منطقه است. طبیعی است که در کنار اندک مزایای حضور شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی در منطقه، آسیب هایی بزرگ به شهرستان جم و مردم وارد شده که لازم است وزارت نفت و مدیران شرکت های پایین دستی در راستای مسئولیت اجتماعی، بخشی از این آسیب ها را جبران کنند.

چهارم: اگر در شهرستانی که فاقد منابع غنی زیرزمینی و ثروت های میلیاردی است جشنی برگزار نشود نگرانی های عمومی را به همراه نخواهد داشت اما در شهرستانی مثل جم که از ظرفیت منابع میلیاردی نفت و گاز و پتروشیمی بهره می برد بی توجهی به نشاط اجتماعی مردمان محیط پیرامون می تواند تبعات تلخ و دردناکی را به همراه داشته باشد. مدیران شرکت های مستقر در منطقه اگر به نیازهای محیط پیرامون باوری ندارند و خود را تافته جدا بافته می دانند لااقل به این نکته توجه کنند که یکی از الزامات تولید پایدار، فضای امن و آرام مناطق نفت و گاز است و اگر به ساکنان این مناطق توجه نشود می تواند روند فعالیت شرکت ها را هم با چالش جدی مواجه کند.

پنجم: یکی از دلخوشی های بزرگ مردم جم و جنوب کشور، تنها تیم لیگ برتری فوتبال شان است که با بحران مالی مواجه است و اگر پتروشیمی ها و شرکت های مستقر در منطقه هر کدام به اندازه هزینه یک جشن این تیم را حمایت کنند تمام دغدغه های تیم پارس جم و هواداران پرشور جنوب کشور رفع می شود. یک بام و دو هوای پتروشیمی ها در برخورد با شهرستان جم، تاسف آور است.

ششم: مردم شهرستان جم سالیان طولانی است که همزیستی مسالمت آمیزی را با نفت و گاز و پتروشیمی داشته اند پس نباید رفتاری را مرتکب شد که این همزیستی به دشمنی بدل شود و طبیعتا، این وضعیت نه به سود صنعت و نه به سود شهرستان جم خواهد بود. نقش مسئولان محلی شهرستان در ایجاد وحدت میان ساکنان محلی و صنایع بسیار مهم و حیاتی است و تبعات این اختلاف هم دامن مسئولان محلی را خواهد گرفت. لازم است مسئولان شهرستان به رزرو چند صندلی برای خود و خانواده های شان در جشن های شرکت ها اکتفا نکنند و مدیریت را صرفا به اشغال صندلی و میز ریاست تقلیل ندهند!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.