• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

پیش بینی برداشت ۴۰۰ تن گوجه‌فرنگی در هر هکتار گلخانه در شهرستان جم

  • کد خبر : 1799
  • 14 آبان 1391 - 21:13

 

به گزارش آوای جم؛خلیل عبداللهی ظهر امروز در بازدید از گلخانه‌های شهرستان جم اظهار داشت: شهرستان جم دارای ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی است و در سال تولید ملی نقش کشاورزی در رشد و تقویت تولید ملی ارزشمند است.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی شهرستان جم بهترین منطقه برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است و کشت گلخانه‌ای در واقع بهترین شیوه مصرف آب است.

فرماندار جم خاطر نشان کرد: زود بازده بودن و تولید بالای محصول در گلخانه‌ها و اشتغال‌زایی مطمئن همراه با تولید محصول سالم باعث شده تا یکی از محورهای توسعه بخش کشاورزی شهرستان توسعه گلخانه باشد.

عبداللهی تصریح کرد: عملکرد مناسب کارگروه توسعه شهرستان و تصویب بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات که افق روشنی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان جم متصور کرده قابل تقدیر است.

وی از بانک‌های عامل و سایر اعضای کارگروه و متقاضیان خواست تا با تلاش مضاعف در راستای جذب تسهیلات بکوشند.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان جم گفت: تاکنون ۲۸ طرح گلخانه با مساحت ۸/۱۸ هکتار از ابتدای سال جاری در شهرستان جم با مبلغ ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه‌گذاری کل ۱۰۲ میلیارد ریال مصوب کارگروه شده است.

عبداللهی یادآور شد: از این تعداد، پنج طرح با سطح زیر کشت ۹/۱ هکتار و مبلغ ۷ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۱۵ نفر به بهره‌برداری رسید و از نیمه آبان محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار گلخانه ۴۰۰ تن گوجه‌فرنگی برداشت شود که عملکرد مناسبی به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، فرماندار شهرستان جم ضمن بازدید از گلخانه‌ها از نزدیک مشکلات و محدودیت‌های گلخانه‌داران شهرستان جم را مورد بررسی قرار داد و برای حل مشکلات موجود قول مساعد داد./فارس

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1799

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.