• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
در آستانه ی چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛

چرا حمایت از تولید و کالای ایرانی سرلوحه کار پالایشگاه نهم پارس جنوبی است؟!

  • کد خبر : 6784
  • 09 بهمن 1397 - 14:46
نالایزرها یکی از این کالاها هستند که بسیار حساس و حیاتی بوده که خوشبختانه با همکاری یک شرکت داخلی و تلاش متخصصان پالایشگاه نهم این ریسک بزرگ پذیرفته شد که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شود تا از انحصار کشوری مثل آمریکا بیرون بیاید. نکته قابل تامل آنکه این آنالایزرها بسیار دقیق تر و با صرفه اقتصادی نسبت به نمونه خارجی می باشند.

سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی: امروزه دولت ها با تکیه بر توان و تولید داخلی و همچنین کاهش وابستگی به کشورهای دیگر سعی دارند خود را در برابر نوسانات و افت وخیزهای اقتصادی جهان در امان نگه دارند.

هرچند قطع مطلق و کامل وابستگی اقتصادی توسط دولت ها امری ناشدنی است اما کاهش آن با استفاده از توان و ظرفیت داخلی آرزویی شدنی است.

اگر امروز ایران اسلامی بتواند از خام فروشی، وارادات بی رویه و غیر اصولی بپرهیزد و بر تولید داخلی و افزایش صادارت تکیه کند قطعا اتفاقات خوشایندتری صورت خواهد گرفت.

اگر به شعار های چند سال گذشته و امسال مقام معظم رهبری توجه کنیم، اساسا حول محور اقتصاد، تولید داخل، حمایت از کالای ایرانی و کاهش وابستگی می چرخد. این بیانگر آن است که ما تلاشگران عرصه صنعت نفت و گاز که سهم بسزایی در تولید و اقتصاد کشور داریم باید از رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری بهره بگیریم.

در همین راستا مجموعه مدیریت پالایشگاه نهم پارس جنوبی با سرلوحه قرار دادن شعار سال اقدام به راه اندازی کمیته خودکفایی در این پالایشگاه نمود تا بتواند سهمی هرچند اندک در افزایش تولید داخل، تکیه بر دانش بومی و ایرانی، حمایت از کالای ایرانی داشته باشد.

خوشبختانه اقدامات خوب و موثری از سوی این کمیته انجام و یا در حال اقدام و بررسی می باشد. ساخت و تولید انواع قطعات، شیرآلات، پمپ های حیاتی پالایشگاه یکی از اقداماتی است که این کمیته بر روی آن تمرکز کره است. قطعات، پمپ ها و شیرآلاتی که اگر به دنبال نمونه های خارجی آن بودیم باید چندین برابر هزینه پرداخت می کردیم.

برخی کالاهای مورد نیاز پالایشگاه در انحصار یک یا چند کشور محدود است که به دلیل تحریم ها در اختیار ما قرار نمی دهند. آنالایزرها یکی از این کالاها هستند که بسیار حساس و حیاتی بوده که خوشبختانه با همکاری یک شرکت داخلی و تلاش متخصصان پالایشگاه نهم این ریسک بزرگ پذیرفته شد که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شود تا از انحصار کشوری مثل آمریکا بیرون بیاید. نکته قابل تامل آنکه این آنالایزرها بسیار دقیق تر و با صرفه اقتصادی نسبت به نمونه خارجی می باشند.

پالایشگاه نهم پارس جنوبی همچنین در امر خرید کالاهایی که نمونه داخلی دارند پیشتاز بوده و از جمع هزار و ۷۵۰ قلم جنس در پالایشگاه نهم حدود هزار و ۲۷۸ قلم، ایرانی و مابقی نیز از نمایندگی های ایرانی تهیه کننده اجناس خارجی خریداری شده است.

همه این اقدامات نشان از تعهد مجموعه مدیریت و کارکنان پالایشگاه نهم پارس جنوبی در راستای عمل به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی می باشد.

قطعا این مهم به عنوان یکی از خط و مشی های این پالایشگاه ترسیم شده و ادامه خواهد داشت که در این مسیر حمایت های همه جانبه مدیریت محترم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی میتواند مسیر دستیابی به اهداف ترسیم شده کمک شایانی کند کما اینکه این حمایت ها نیز از بدو تشکیل کمیته بوده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.