• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

چرا در خانه خود باید تکدی گری کنیم؟!

  • کد خبر : 14501
  • 17 مهر 1400 - 17:12
مدیران نفتی که برای ماندن در کرسی مدیریتی خود از مال و مکنت سازمان شان بجای کمک های محرومیت زدا به کمک های خرد خرد و تکدی گرایانه دست می زند نباید مصونیتی را در پشت خود احساس کنند.

✍? یزدان شهیدزاده

اولین سفر دولت سیزدهم به استان بوشهر انجام شد، حاصل سفر فعلا روی کاغذ است و باید برای دیدن ماحصل این سفربه انتظار نشست.
اما آنچه که فرای از مصوبات مرا دلگرم نگه داشت سخنان صریح استاندار در مورد عملکرد تکدی گرایانه وزارت نفت در استان بوشهر است، جایی که مرز بین وظیفه و منت تغییر پیدا کرده است، امیدوارم استاندار بر این راه صریح بماند.

در اختر و تمبک کنگان استان بوشهر تاسیسات گاز برروی و بجای منازل روستاییان بالا رفت، شعار ” اختر هنوز هم زنده است ” را مردمی بر روی دیوار های متروکه روستایشان نوشته اند که روح شان را کنار خانه و کاشانه شان بجا گذاشته اند!
مردمی که خانه و خاک اجدادی خود را تقدیم نفت کرده اند امروز نباید محتاج درمانگاه، جاده و آب باشند.
در ساحل جنوبی استان بوشهراز کنگان تا عسلویه، سواحل در تملک شرکت های نفتی است و اندک ساحلی برای تفریح مردم باقی مانده است، اما هتل و متل های نفتی ها صرفا برای مدیران پروازی و نیروهایی که بخش اعظمی از آنها را افراد غیربومی تشکیل می دهد حصار کشی شده است.

وزارت نفت در طول عملکرد چندین ساله خود نتواسته است فصل مشترکی را با مردم استان بوشهر ایجاد کند، وضعیت بحرانی در اشتغال و روح محروم شهرهای عقب افتاده استان بوشهر موید این ادعا است.

استانی که فقط با داشتن ۴ درصد مساحت کشور بیش از ۵۰ درصد بودجه جاری مملکت را تامین می کند چگونه می تواند لنگ بودجه های ناچیزی در آبرسانی و راهسازی باشد؟

خدمات نفت در استان بوشهر روز به روز آب می رود، فرودگاه تعطیل می شود، وزارت از تیمداری تنها تیم نفتی استان بوشهر که متعلق به خود است (باشگاه پارس جنوبی) شانه خالی می کند!

بخشی زیادی از این عملکرد منفعلانه نفت در استان بوشهر را باید به حساب مصونیتی گذاشت که فرمانداران حال حاضر و استاندران سابق برای مدیران نفتی ایجاد کرده اند، وقتی فرمانداران دوست ندارد عملکرد چالش برانگیز مدیران نفتی به نقد کشیده شود و منتقدین را به سکوت وادار می کند چگونه می توان از ظرفیت شرکت های نفت و گازی برای محرومیت زدایی استفاده کرد، با این نگاه نه تنها ما بلکه فرزندان و آیندگان ما نیز باید طعم تبعیض آلود و تلخ محرومیت را بچشند.

مدیران نفتی که برای ماندن در کرسی مدیریتی خود از مال و مکنت سازمان شان بجای کمک های محرومیت زدا به کمک های خرد خرد و تکدی گرایانه دست می زند نباید مصونیتی را در پشت خود احساس کنند.

ما برای پیشرفت به شهامت و شجاعت مسئولینی نیاز داریم که به واسطه عملکرد رضایت بخش و شایستگی مدیران برایشان مصونیت ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.