• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
فرمانده انتظامی جم در دیدار خبرنگاران:

کاهش ۴۸ درصدی سرقت ها در جم/ موتورسنگین ممنوع است و نیازمند پیست هستیم/سیستم امنیتی پیگیر برخی شعارنویسی های هنجارشکنانه/ خود را طلبکار مردم نمی دانیم/ روستازاده ام و شخصا پیگیر سرقت احشام هستم/ مخالف شادی مردم نیستیم/ در سال جاری قتل و سرقت خودرو نداشته ایم

  • کد خبر : 12907
  • 16 مرداد 1399 - 18:15
فرمانده انتظامی جم گفت: سرقت دام های روستاییان اتفاق تلخی است و چون خود روستازاده هستم به خوبی می دانم که سرقت 10 دام یک روستایی چه تبعات تلخ اقتصادی برای خانواده دارد.

آوای بوشهر؛ فرمانده انتظامی جم در نشست با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۸ درصد کاهش سرقت به نسبت مدت مشابه سال قبل داشتیم که از این نظر در سطح استان رتبه اول کاهش را داریم.

به گزارش آوای بوشهر؛ سرهنگ سید علی مهدیان با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه های شهرستان همکاری بسیاری خوبی با مجموعه انتظامی دارند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: خبرنگاران نقش بزرگی در جامعه ایفا می کنند و باید با نگاه مطالبه گرانه از مسئولان، نقدها را مطرح و نظرات مسئولان را هم به مردم منتقل کنند.

مهدیان با بیان اینکه کاهش ۴۸ درصدی سرقت ها طی سال جاری خبر بسیار خوشحال کننده ایست و امیدواریم روز به روز شاهد کاهش جرائم در سطح شهرستان باشیم. این میزان کاهش در حالی است که بر اساس استانداردهای تعریف شده استان، کاهش ۱۵ درصدی مورد انتظار است و از این حیث شرایط جم مطلوب ارزیابی می شود.

وی با تشریح جزئیات جرایم و دستگیری ها در شهرستان جم تصریح کرد: در سرقت های خرد ۴۹ درصد، سرقت های مهم ۴۷ درصد، سرقت احشام ۵۷ درصد، سرقت از اماکن خصوصی و دولتی ۵۱ درصد، سرقت موتور سیکلت ۱۸ درصد، سرقت منازل ۳۹ درصد، سرقت مغازه ۴۰ درصد کاهش به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ داشته ایم.

عضو شورای تامین شهرستان جم ادامه داد: خوشبختانه در سرقت خودرو و جرائم خشن، کاهش صد در صدی داشته ایم که از ابتدای سال تا کنون هیچ قتل یا سرقت خودرویی رخ نداده است.

سید علی مهدیان اضافه کرد: با وجود کاهش سرقت ها، شاهد افزایش دستگیری سارقان به نسبت مدت مشابه سال قبل هستیم و در کشفیات مواد مخدر هم ۴۰ درصد افزایش کشفیات از ابتدای سال جاری تا کنون داشته ایم که با اطمینان اعلام می کنم با تمام خرده فروش های شناسایی شده مواد مخدر برخورد قانونی انجام شده است.

مهدیان از طرح های جمع آوری و انتقال اتباع خارجی غیر مجاز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: یکی از مشکلات شهرستان جم و استان بوشهر موضوع حضور اتباع خارجی غیر مجاز است که در بحث انتقال اتباع با مشکل تامین وسیله نقلیه به صورت مستمر مواجه هستیم. هر چند همکاری از سوی شرکت ها انجام می شود اما همیشه وسیله نقلیه برای انتقال وجود ندارد.

وی یادآور شد: شهرستان جم از نقاط فعال کارگری محسوب می شود و با توجه به حجم بالای کارهای سنگین کارگری، نیروی ایرانی پاسخگوی فعالیت ها نیست و حضور بخشی از اتباع خارجی را اجتناب ناپذیر کرده است.

فرمانده انتظامی جم به دغدغه روستاییان در خصوص سرقت احشام و دام ها پرداخت و افزود: سرقت دام های روستاییان اتفاق تلخی است و چون خود روستازاده هستم به خوبی می دانم که سرقت ۱۰ دام یک روستایی چه تبعات تلخ اقتصادی برای خانواده دارد. از سرقت احشام مردم به شدت ناراحت می شوم و معمولا موضوع را شخصا پیگیری می کنم اما امکانات و نیروی انسانی شهرستان جوابگو نیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه نگهداری و محافظت از دام در روستاها خوب نیست و باید مردم نسبت به امن سازی فضای نگهداری دام ها آگاه شوند که در این زمینه هم نیروی انتظامی در حد توان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی داشته است. بخش زیادی از مشکل سرقت احشام مربوط به بخش ریز است که خوشبختانه با جلساتی که در این زمینه داشتیم شاهد بهبود شرایط هستیم.

مهدیان یکی از عوامل مهم در کاهش سرقت ها را آگاهی مردم دانست و افزود: خوشبختانه هم اشراف نیروی انتظامی در حد بسیار خوبی است و هم مردم به نسبت آگاه تر شده اند و در این آگاهی بخشی قطعا رسانه ها می توانند کمک شایانی کنند.

سرهنگ مهدیان در پاسخ به سوال خبرنگار آوای بوشهر در خصوص وضعیت موتور سنگین سواران جم هم گفت: نگهداری و تردد موتور سیکلت های سنگین در جاده ها خلاف قانون است چرا که این موتور سیکلت ها فاقد مجوز و پلاک هستند و نیروی انتظامی هم ناچار به برخورد قانونی است هر چند ما هم راضی نیستیم سرمایه بعضا صد میلیونی جوانان توقیف شود.

وی با بیان اینکه مخالف ورزش، تفریح و موتورسواری جوانان نیستیم اضافه کرد: برای رفع این مشکل، لازم است پیست موتورسواری در جم راه اندازی و موتور سنگین سواران ساماندهی شوند تا با مجوز قانونی و لباس ایمن در پیست فعالیت کنند. بدیهی است در صورت راه اندازی پیست و صدور مجوز هم موتورهای سنگین حق تردد در سطح جاده ها ندارند و انتقال به پیست هم باید با خودرو انجام شود.

مهدیان در پاسخ به سوال خبرنگار آوای بوشهر در خصوص وضعیت ایست و بازرسی ورودی جم از محور شیراز جم هم اظهار داشت: ایست و بازرسی قبل مربوط به جم نبود و از سهمیه شهرستانی دیگر بود که با پایش کشوری که انجام شد این ایست و بازرسی حذف شد اما مجوز ایست و بازرسی موقت داریم که قرار است کانکس مجهزی هم در این راستا در اختیار قرار گیرد. راه اندازی ایست و بازرسی دائم نیازمند مصوبه شورای امنیت کشور است.

وی از پیگیری برای استقرار  کلانتری شهر بهارستان خبر داد و گفت: شهر نوپای بهارستان نیازمند استقرار کلانتری است که پیگیری های جدی ای برای استقرار آن داشته ایم. نظر فرماندهی انتظامی استان بوشهر هم در این زمینه مساعد است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد کلنگ زنی ساختمان کلانتری در شهر بهارستان باشیم. تلاش داریم پاسگاه انتظامی در محدوده کوری حیاتی نیز راه اندازی شود.

فرمانده انتظامی جم با تقدیر از عملکرد تماشاگران بازی های پارس جم گفت: با وجود محدودیت نیروی انسانی و امکانات انتظامی، ۹۰ درصد آرامش و امنیت بازی ها به دلیل اخلاق مداری و فرهنگ هواداران است که توانسته ایم بازی های بزرگ را در شهر جم برگزار و مدیریت کنیم.

سرهنگ مهدیان در پاسخ به سوال خبرنگار آوای بوشهر در خصوص برخی شعارنویسی های دیواری هنجارشکنانه در جم نیز گفت: در موضوع شعار نویسی ها بر دیوار برخی اماکن و نهادها به سرنخ هایی رسیده ایم و وزارت اطلاعات پیگیر موضوع است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مزاحمت های خیابانی برای بانوان هم اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان جم مورد خاصی در این زمینه نداریم و اگر موردی از مزاحمت دیده شد سریعا با ۱۱۰ تماس گرفته و در صورت امکان شماره پلاک خودرو یا موتورسیکلت برای پیگیری یادداشت شود.

سید علی مهدیان با بیان اینکه خود را جدا از مردم نمی دانیم کرد: در نیروی انتظامی به هیچ وجه به دنبال حاشیه سازی یا جناح بازی و قدرت طلبی نیستیم و نگاه مان به مردم هم طلبکارانه و از بالا به پایین نیست. هر چند ممکن است خطایی از ماموری سربزند اما نگاه مجموعه مدیریتی نیروی انتظامی حفظ کرامت شهروندان و تکریم ارباب رجوع است هر چند در برخورد با مجرمین جدی و قاطع عمل می کنیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.