• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
چهارشنبه 7 خرداد

کرونا در بوشهر یکه تازی می کند/ ثبت رکورد جدید کرونا

  • کد خبر : 12246
  • 07 خرداد 1399 - 21:30
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که امروز در استان بوشهر شناسایی شده، ۱۰۵ مورد بوده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که امروز در استان بوشهر شناسایی شده، ۱۰۵ مورد بوده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ این رقم بالاترین آمار روزانه شناسایی بیماران کرونا از ۱۵ اسفند پارسال و ابتدای شیوع کرونا در استان می باشد. اتفاقی که ناشی از افزایش تست ها در استان و البته کم توجهی عمومی به رعایت نکات بهداشتی می باشد.

براین اساس، شمار بیماران کرونا در استان به ۹۰۰ نفر رسیده است و با این روند صعودی، باید منتظر چهار رقمی شدن شمار مبتلایان بود.

آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر

جزییات ابتلای ۱۰۵ نفر به کرونا

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا، ۱۰۵ مورد جدید به تعداد مبتلایان به این ویروس در استان بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری بیان کرد: از مبتلایان جدید ۶۲ نفر در شهرستان بوشهر، ۱۶ نفر در دشتستان، ۱۱ نفر در گناوه، ۶ نفر در تنگستان دشتی ۴ نفر در دشتی، در عسلویه و دیر هر کدام ۲ نفر و در جم و دیلم نیز هر کدام یک بیمار شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۶۱ نفر مرد و ۴۴ نفر زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تا کنون ۳۷۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبودی قطعی یافته‌اند و ۴۹۱ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی علت افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در استان بوشهر را رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عده‌ای از مردم عنوان و تاکید کرد: مدافعان سلامت استان بوشهر به همراهی مردم برای پیروزی بر کرونا نیاز دارند و عموم مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمعات این همراهی را تا مهار کرونا ادامه دهند.

وی درباره جزییات بیماران جدید در استان گفت:

? ۶۲ مورد شهرستان بوشهر، ۳۴ آقا در رده سنی ۱۸ تا ۶۴ سال و ۲۷ خانم ۱۵ تا ۶۵ سال و یک کودک ۴ ساله که از این تعداد ۵۶ نفر آن‌ها به صورت سرپایی شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، ۲ نفر از آن‌ها از بیمارستان ترخیص و ۴ نفر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

?۱۶ مورد شهرستان دشتستان، ۱۱ آقا در رده سنی ۲۸ تا ۶۸ سال و سه کودک دو، ۵ و ۱۱ ساله و دو خانم هستند که ۶ نفر آن‌ها در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان  و بقیه مبتلایان به صورت سرپایی شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.

?۱۱ مورد شهرستان گناوه، سه آقا در رده سنی ۴۳ تا ۵۲ و ۷ خانم در دره سنی ۳۴ تا ۸۰ ساله و یک کودک ۱۸ ماهه که هفت نفر آن‌ها به صورت سرپایی شناسایی و دو نفر از آنان از بیمارستان ترخیص در منزل تحت مراقبت هستند و سه نفر از آنان در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

?۶ مورد جدید شهرستان تنگستان، سه آقا و دو خانم در رده سنی ۳۳ تا ۵۱ سال و یک کودک سه‌ساله هستند که از این تعداد ۴ نفر به صورت سرپایی شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند و دو نفر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

? ۴ مورد شهرستان دشتی، سه آقا و یک خانم در رده سنی ۳۰ تا ۸۵ سال هستند که سه نفر از آن‌ها به صورت سرپایی شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند و یک نفر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

?دو مورد شهرستان عسلویه دو آقای ۳۶ و ۸۵ ساله هستند و دو مورد جدید شهرستان دیر نیز خانمی ۲۵ ساله و کودکی ۷ ساله هستند که همه مبتلایان به صورت سرپایی  شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.

?مورد شهرستان جم خانمی ۷۶ ساله است که بعد از گذراندن دوره درمانش از بیمارستان ترخیص شده است و مورد جدید شهرستان دیلم خانمی ۱۹ ساله است که به صورت سرپایی شناسایی شده و هر دو مورد در منزل تحت مراقبت هستند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.