• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
یادداشت

کرونا ما را شکست داد!

  • کد خبر : 11715
  • 24 فروردین 1399 - 13:01
جنوب استان بوشهر بعنوان کیف پول و عابر بانک کشور با گسترش تصاعدی این ویروس در سایه سنگین نبود معمولی ترین امکانات بیمارستانی در پایتخت انرژی و اقتصادی ایران باید خود را مهیای فاجعه نیم قرن اخیر کند.

یزدان شهید زاده

در شروع روزهای کرونایی شهرستان جم به همت عملکرد نسبتا مثبت دستگاه ها و ادارت و همراهی مردم یکی از بی نظیرترین شهرهای پاک ایران بود. ۱۷ نفر از ۲۰ نفر مبتلا به بیماری ویروس کوئید۱۹ در سه شهرستان جنوبی استان از کارکنان وابسته به صنعت گاز و پتروشیمی بودند که از شهرهای آلوده وارد سه شهرستان کنگان، جم و عسلویه شدند، کرونا عار نیست اما برای پیشگیری و کنترل این اپیدمی به غیراز قطع ارتباط فیزیکی با محیط پیرامونی راهی باقی نمانده است.

اما از ۲۳ فرودین داستان فرق می کند، برگشتن جمعیت زیادی از کارکنان شاغل در صنعت گاز و پتروشیمی از شهرستان ها و استان هایی آلوده تر، باز شدن صنوفی که دیروز ممنوع و پرخطر بودند و امروز بواسطه ناتواتی دولت در رفع نیازهای قرنطیه بودن جامعه به نام کم خطر باز شده اند یعنی دولت در مواجه با کرونا شکست خورده است!
و مردم قربانی این ویروس بی رحم خواهند شد!

یعنی دیگر حتی با کتمان آمار واقعی نمی توان به دروغ نمودار خطی را برای گسترش یک ویروس ترسیم کرد!

شکست ما از کرونا یعنی کمیاب شدن کفن و زیاد شدن قبرستان هایی که باید با آهک سفید شوند.

وقتی دولت بند زده حسن روحانی قدرت لازم در مهار شهرهای آلوده نداشت و کرونا پهنای کشور را در هم نوردید امروز هم این دولت بی یال و کوپال نتوانست چترحمایتی خود را برای قشرآسیب پذیر باز کند تا با شل کردن طرح سفت فاصله گذاری اجتماعی سلامت عموم جامعه را با موجی همه گیر به بند بلا بکشاند.

جنوب استان بوشهر بعنوان کیف پول و عابر بانک کشور با گسترش تصاعدی این ویروس در سایه سنگین نبود معمولی ترین امکانات بیمارستانی در پایتخت انرژی و اقتصادی ایران باید خود را مهیای فاجعه نیم قرن اخیر کند.

شهر پر از آدم شده و مردم را به بیرون کشانده ایم تا نشان دهیم ما برای مبارزه با کرونا مثل هر بحرانی یک متد داریم و آن هم واژه سازی؛ طرح طبقه مندی مشاغل، هدفمند کردن یارانه ها، حمایت از تولید و اخیرا چسباندن واژه هوشمند به طرح فاصله گذاری اجتماعی یعنی ما فقط یک راه برای حل مشکل داریم و آن هم گفتار درمانی است.

از آنجا که دولت ها ( منظورم دولت های خودمان است) هیچ وقت تصمیم گیر خوبی برای مردم نبوده اند، از ارابه های مرگ میلیونی ایران خودرو و ساپیا تا تا مسکن های مهر ترک خورده تا همان نفت سرسفره اوردن های آن بزرگوار که سفره مان را آتش زد موید این ادعا است، از مردم شهرم می خواهم باز فریب تصمیم جدید این دولت بندخورده را نخورند و صنوف باز هم نشان دهند جانشان را برای مالشان قربانی نمی کنند.

زحمات کادر خسته درمانی، تیم های مردمی و نیروهای دواطلبی که سعی کردند در گوشه ایی از کم کاری های را پر کردند را بر باد ندهیم، از فعالین اجتماعی شهرم میخوام برای سلامتی مردمی که از همیشه تنها ترهستند کمپین هایی را برای نجات شهر هشتک کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.