• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13
گزارش ویژه آوای بوشهر از وضعیت باشگاه های بدنسازی و سرزمین های بازی کودکان در جم

کسب و کارهای ورزشی جم ورشکسته شدند/ رئیس هیات بدنسازی جم: از جیب خرج باشگاه می کنیم!

  • کد خبر : 12561
  • 10 تیر 1399 - 9:14
باشگاه های بدنسازی از آخرین کسب و کارهایی بود که مجوز فعالیت مجدد دریافت کردند و سرزمین های بازی کودکان، همچنان اجازه فعالیت ندارند و برخی از این مشاغل برای حذف هزینه های اجاره بها و پرداخت حقوق پرسنل، ناچار به تعطیل کردن این اماکن شده اند.

به گزارش آوای بوشهر؛ تعطیلی بیش از سه ماهه اماکن ورزشی چون سالن های بدنسازی خصوصی و سرزمین های بازی کودکان، هزینه های سنگینی را به صاحبان این کسب و کارها وارد کرده که تسهیلات ناچیز کرونایی هم پاسخگوی آن نیست.

باشگاه های بدنسازی از آخرین کسب و کارهایی بود که مجوز فعالیت مجدد دریافت کردند و سرزمین های بازی کودکان، همچنان اجازه فعالیت ندارند و برخی از این مشاغل برای حذف هزینه های اجاره بها و پرداخت حقوق پرسنل، ناچار به تعطیل کردن این اماکن شده اند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان جم در گفتگو با آوای بوشهر گفت: تعطیلی طولانی مدت باشگاه های بدنسازی عملا باعث شده علاوه بر هزینه های سنگین چندماهه و بدهی های بانکی، باعث کاهش حضور ورزش دوستان در باشگاه ها شده که درآمدهای باشگاه ها را به شدت کاهش داده است.

آوای بوشهر؛ شیوع کرونا در ایران، بسیاری از مشاغل و کسب و کارها را با بحران مالی مواجه کرده است و در این میان تعطیلی طولانی اماکن ورزشی خصوصی، بسیاری از کسب و کارها را با ورشکستگی مواجه کرده است.

رئوف غفاری اضافه کرد: باشگاه های بدنسازی در سطح شهرستان با سرمایه گذاری های میلیاردی راه اندازی شده اند و هزینه های سنگینی را برای اجاره بها و هزینه های آب و برق پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا در ابتدا باعث تعطیلی باشگاه ها و در شرایط کنونی هم حضور ورزشکاران را چندین برابر کاهش داده که عملا مالکان، در حال پرداخت هزینه های باشگاه ها از جیب هستند.

غفاری اضافه کرد: برخی از باشگاه داران در شرایط کنونی، حاضر به فروش تجهیزات ورزشی و تعطیلی کامل هستند اما شرایط کرونا باعث شده خریداری برای لوازم ورزشی وجود نداشته باشد و هیچ سرمایه گذاری حاضر به ریسک در این حوزه نیست.

رئیس هیات بدنسازی شهرستان جم یادآور شد: با وجود افزایش اجاره بها و هزینه های آب و برق و حقوق مربیان، اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، اجازه افزایش شهریه باشگاه ها را نمی دهد و این موضوع هم به وضعیت نامطلوب باشگاه ها دامن زده است.

یکی از مدیران مراکز بازی های غیر کامپیوتری کودکان هم در گفتگو با آوای بوشهر اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کرونایی قریب ۵ ماه است که سرزمین های بازی کودکان تعطیل شده و با شرایط موجود، نمی توان پیشبینی کرد چه زمانی مجوز فعالیت مجدد صادر می شود.

وی با بیان اینکه چاره ای جز تعطیلی این اماکن برای بسیاری از سرمایه گذاران باقی نمانده است افزود: پرداخت اجاره بها و سایر هزینه های نگهداری از توان ما خارج است و من و برخی همکاران ناچار به تعطیلی و تحویل اماکن شده ایم.

این سرمایه گذار تصریح کرد: کسب و کارهای ورزشی سود ناچیزی دارند اما هزینه های بالایی برای راه اندازی را به همراه داشته که به همین دلیل، آسیب های جدی به این بخش وارد شده است.

آوای بوشهر در فرصت های بعد به بخش های دیگری از کسب و کارها و وضعیت شان در شرایط کرونایی می پردازد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.