• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

کشاورزان و دوست داران محیط زیست مانع برداشت شن از کف رودخانه شدند

  • کد خبر : 2997
  • 19 تیر 1396 - 5:22

آوای جم؛ تعدادی از کشاورزان و حامیان محیط‌زیست در بخش ریز نسبت به برداشت بی‌رویه از کف رودخانه اعتراض کردند. به گزارش آوای جم؛ در این تجمع اعتراضی عده‌ای از کشاورزان و حامیان محیط‌زیست نسبت به برداشت بی‌رویه شن از کف رودخانه معترض بودند و مانع برداشت شن  رودخانه شدند. حیدری یکی از کشاورزان بخش […]

آوای جم؛ تعدادی از کشاورزان و حامیان محیط‌زیست در بخش ریز نسبت به برداشت بی‌رویه از کف رودخانه اعتراض کردند.
به گزارش آوای جم؛ در این تجمع اعتراضی عده‌ای از کشاورزان و حامیان محیط‌زیست نسبت به برداشت بی‌رویه شن از کف رودخانه معترض بودند و مانع برداشت شن  رودخانه شدند.

حیدری یکی از کشاورزان بخش ریز دراین‌باره به خبرنگار سایت آوای جم گفت طبق استعلامی که از ریس منابع آب شهرستان گرفتیم حداکثر برداشت از رودخانه ۱٫۵ متر می‌باشد درحالی‌که تاکنون بیش از ۶ متر برداشت‌شده است.
این کشاورز افزود برداشت بی‌رویه باعث می‌شود زمینه نفوذپذیری خود را از دست بدهند و مانع جذب آب شوند.

وی گفت؛ از بین رفتن حالت اسفنجی کف رودخانه که درواقع حفرهای جذب آب است و رفت آمد کامیون‌ها و لودرها باعث شده است که زمین بسیار سفت شود و حالت نفوذپذیری خود را از دست.

یکی از دوستداران محیط زیست به خبرنگار سایت آوای جم گفت حوزه نفوذپذیر آب از پل گندمزار تا نیروی انتظامی بخش ریز می‌باشد که این قسمت  نیز از تخریبی سنگ‌شکن در امان نمانده است.

وی افزود با توجه به بحرانی بودن وضعیت سفره زیرزمینی آب درصورتی‌که اقدامی در جهت کنترل برداشت صورت نگیرد در آینده نزدیک کل کشاورزی بخش ریز نابود خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2997

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. هر چی بی ابی هست از دست کشاورزان ریز و تشان و دربان هست. که هکتارها زمین رو زیر کشت گوجه و هندوانه و خیار میبرن. به جرات میشه گفت هفتاد درصد اب شهرستان جم رو کشاورزان ریزی و تشانی و دربانی و انارستانی مصرف میکنن. توی خود شهرستان جم انچنان کشاورزی زیاد نیست اخه زمین مزروعی انقدر زیادی دیگه نمونده همه مسکونی شدن. اما دشتهای وسیع ریز و تشان و بیدو و غیره پدر اب شهرستان جم رو دراوردند. لطفن جلوی کاشت بی رویه محصولات رو بگیرید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.