• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
یادداشت:

کشف میادین گازی جدید در جنوب و بیمی که به امید نمی رسد!

  • کد خبر : 9948
  • 21 مهر 1398 - 19:52
ما مردم جنوب هیچ گاه زیاده خواه نبوده ایم و نیستیم و شاید هیچگاه حق خواهی و حق طلبی هم نکرده ایم یا اگر گاهی صدای اعتراضی بلند کرده ایم با واژه های"مهمان نوازی "و "خونگرمی" که البته به گزاف هم نیست دهان مان را مهر و موم کرده اند.

مهدی رضایی

آوای بوشهر؛ خبری مبنی بر کشف میدان عظیم گازی در جنوب ایران به تاریخ ۱۷مهر ۹۸ در سایت صدا و سیما منتشر شد . پیش از این هم، شرکت ملی نفت ایران در هفته دولت هم در گزارش عملکردش از کشف میدانی گازی در جنوب استان فارس به میزان یک تریلیون متر مکعب سخن گفت.

بر خلاف تصور، این خبرها با هیجان و خوشحالی جنوبی ها همراه نشد. شاید این خبرها به قدری تکراری شده که جذابیت ندارد یا شاید هم کشف این میادین، آنقدر با بیم و امید همراه است که دیگر مردم برای شادی مرددند.

نکته قابل تامل این است که به طور ماهرانه و زیرکانه و با مثالی اغراق آمیز، سهم پایتخت را از این گنج خدادادی صد در صد بیان می کنند تا باز به قول معروف “گربه را درب حجله کشته باشند”.

هر چند به نسبت آمار، جمعیت زیادتری به همراه مدیران بالادستی کشور به خاطر زیر ساخت ها و شرایط مناسب زندگی و مزیت پایتختی در تهران بزرگ جمع شده اند و از این حیث، بسیاری از منابع مادی و معنوی کشور در این کلان شهر تجمیع شده ولی نمی توان از زیاده خواهی مدیران پایتخت نشین و نادیده گرفتن حق میزبانی جنوب کشور نادیده گرفت.

استان های جنوبی همواره به دلیل نداشتن لابی های قوی در پایتخت مورد ظلم واقع شده اند و از این سهم بزرگ در تامین اقتصاد کشور، قطره چکانی برخوردار شده اند. در حالی که بارها شنیده ایم که “چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است”!

ما مردم جنوب هیچ گاه زیاده خواه نبوده ایم و نیستیم و شاید هیچگاه حق خواهی و حق طلبی هم نکرده ایم یا اگر گاهی صدای اعتراضی بلند کرده ایم با واژه های”مهمان نوازی “و “خونگرمی” که البته به گزاف هم نیست دهان مان را مهر و موم کرده اند.

از نمایندگان و مسئولان استانهای جنوبی انتظار می رود همانگونه که خبرنگاران و اصحاب رسانه جنوب  بارها از اجحاف در حق این خطه زرخیز نوشته اند آنها نیز قوی تر و پرتلاش تر از گذشته، از این حق میزبانی سخاوتمندانه جنوب، دفاع کنند تا تنها شاهد کشف میادین جدید و چشم های منتظر جنوبی نباشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.