• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

اعتراض شدید کشاورزان بخش ریز به عملکرد اداره صنعت معدن و تجارت

  • کد خبر : 3301
  • 07 مرداد 1396 - 2:59

مدیرکل منابع آب استان گفت؛ آب شهرستان جم تمام شد و خاک آن نیز بر باد دادند هرچند این جمله وی طنزگونه بود اما واقعیت امروز منابع شهرستان جم می‌باشد. آوای جم؛ به‌منظور پیگیری برداشت بی‌رویه شن و ماسه از  بستر رودخانه دو مدیرکل به بخش ریز رفتند. به گزارش آوای جم؛ مدیرکل منابع آب […]

مدیرکل منابع آب استان گفت؛ آب شهرستان جم تمام شد و خاک آن نیز بر باد دادند هرچند این جمله وی طنزگونه بود اما واقعیت امروز منابع شهرستان جم می‌باشد.

آوای جم؛ به‌منظور پیگیری برداشت بی‌رویه شن و ماسه از  بستر رودخانه دو مدیرکل به بخش ریز رفتند.

به گزارش آوای جم؛ مدیرکل منابع آب استان و مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر به‌منظور پیگیری اعتراض شدید کشاورزان و فعالان محیط‌زیست همراه با فرماندار شهرستان جم از محل  تخریب رودخانه فصلی بازدید کردند.

در این بازدید رجایی و حسینی از نزدیک در جریان تخریب های صورت گرفته قرار گرفتند.

عملکرد اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان جم مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفت آنها معتقد بودند این دستگاه در صدور مجوز و نظارت دقیق عمل‌نکرده است.

کشاورزان معترض بخش ریز با خطاب قرار دادن ریس اداره صنعت معدن و تجارت  جم و مدیرکل خواهان رسیدگی فوری  تخریب صورت گرفته شدند.

یکی از کشاورزان به خبرنگار آوای جم گفت؛ تخریب صورت گرفته فاجعه زیست‌محیطی می‌باشد که برای جبران آن سالیان زیادی زمان می‌برد.

فرماندار جم به کشاورزان معترض قول داد که هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات آنها اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل منابع آب استان گفت؛ آب شهرستان جم تمام شد و خاک آن نیز بر باد دادند هرچند این جمله وی طنزگونه بود اما واقعیت امروز منابع طبیعی شهرستان جم می‌باشد.

برای بررسی این مشکل جلسه ای در فرمانداری شهرستان جم با حضور دومدیرکل برگزار شد .

در این جسله فرماندار جم  خواستار توقف برداشت ها در محدوده روستای دره بان بخش ریز شد و افزود: برداشت ها در این محدوده می تواند مسیر سیلاب را به سمت این روستای بزرگ تغییر دهد و تا پایان مطالعات فنی و محدوده بندی برداشت ها، لازم است برداشت از بستر در این محدوده متوقف شود.

وی اضافه کرد: در راستای نظارت دقیق تر بر برداشت ها و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز گشت های نظارت مشترک صنعت و معدن و آب منطقه ای در شهرستان راه اندازی می شود.

مدیر کل منابع آب گفت : طی دو ماه آینده بررسی جدیدی از وضعیت برداشت های سنگ شکن ها در بخش ریز خواهیم داشت و با تخلفات سنگ شکن ها به صورت جدی برخورد خواهد شد.

شاپور رجایی  با تاکید بر اینکه بستر رودخانه در بخش ریز ظرفیت برداشت بیشتر را ندارد تصریح کرد: آمادگی لازم لازم برای اصلاح رویه موجود در بحث سنگ شکن ها وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی بین بخشی، شاهد بهبود وضعیت موجود و افزایش رضایت مندی مردم باشیم.

مدیرکل صنعت و معدن استان اظهارداشت: تخلفات سنگ شکن ها در برداشت از بستر رودخانه محرز است و در راستای نظارت دقیق تر، گشت مشترک نظارتی تشکیل می شود تا برخورد با تخلفات در کوتاه ترین زمان انجام شود.

حسینی افزود: با هماهنگی انجام شده با آب منطقه ای استان، بررسی وضعیت سنگ شکن ها برای تمدید مجوز سالیانه، با سرعت و دقت بیشتر انجام می شود و میزان و محدوه برداشت ها، ابتدای هر سال به سنگ شکن ها ابلاغ می شود.

در پایان این جلسه مقرر شد برداشت سنگ‌شکن‌ها متوقف شود منابع آب هم تعهد داد ظرف یک هفته مشخص کند  از پل گندمزار تا پل ریز از چه منطقه‌ای فاقد برداشت شود و چه محدوده‌ای نیاز به بازسازی دارد.

همچنین اداره آب موظف شد محدوده برداشت را مشخص  کند و برداشت از مکان فعلی به‌طور کامل متوقف شود و معدن دیگری در اختیار آنها قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=3301

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.