• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

کشف گونه‌ای کمیاب از عقرب بالدار در جم+ عکس

  • کد خبر : 5824
  • 31 شهریور 1397 - 13:54

رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان جم از کشف عقرب بالدار در یکی از روستاهای جم خبر داد. به گزارش آوای بوشهر، محمدتقی محمدی رئیس محیط زیست جم اظهار داشت: طی گزارشی از دوستداران محیط زیست در شهرستان جم راس ساعت ۲۳:۳۰ دیروز به محیط زیست، عقرب بالدار در حیاط منزل یکی از اهالی جم کشف […]

رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان جم از کشف عقرب بالدار در یکی از روستاهای جم خبر داد.

به گزارش آوای بوشهر، محمدتقی محمدی رئیس محیط زیست جم اظهار داشت: طی گزارشی از دوستداران محیط زیست در شهرستان جم راس ساعت ۲۳:۳۰ دیروز به محیط زیست، عقرب بالدار در حیاط منزل یکی از اهالی جم کشف شد.

وی افزود: سریعا پیگیری‌ها را با رئیس اداره حیات وحش استان بوشهر انجام دادیم که ضمن تصویر برداری از این گونه جدید، راهکارهای ایمنی در صورت زنده گیری و آسیب نرسیدن، به این موجود زیبا ارائه شد.

رئیس محیط زیست جم بیان کرد: قدیمی‌ترین و کهن ترین متن در آثار دانشمندان اسلامی که از عقرب پرنده یا به تعبیر دیگر عقرب بالدار سخن به میان آمده از شخصی بنام عمروبن بحر معروف به جاحظ متوفای ۲۵۵ قمری دوازده قرن پیش است.

وی افزود: او از دانشمندان و نویسندگان صاحب نظر در بسیاری از موارد علمی با آثار مختلفی در حوزه‌های تاریخی ، عقیدتی، جانورشناسی، اخلاق و غیره بوده است .

محمدی ادامه داد: از این شهریار دریانورد و ناخدای شهیر ایرانی متوفای قرن چهارم هجری در کتاب عجایب الهند بره و بحره که بین سال های ۲۸۸ تا ۳۴۲ قمری دوازده قرن پیش تحقیق و تالیف نموده از وجود عقرب پرنده در ناحیه وقواق نام شهر و مجموعه جزایری در دریای چین گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در جای دیگر اداره پست ایالات متحده عربی در میان تمبرهایی با موضوع حشرات تمبری اختصاصی در سال ۱۹۹۹ میلادی با تصویر عقرب پرنده منتشر و در اختیار مردم قرار داد که در ۱۰ قرن پیش شهر بغداد مورد هجوم عقرب پرنده قرار گرفته که امروز ما شاهد این گونه در استان بوشهر، شهرستان جم و روستای تشان بودیم.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان جم تصریح کرد: گونه به صورت زنده، صحیح و سالم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر جهت مراحل بعدی ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.