• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

کلاهبرداری هرمی با روکش قانونی!

  • کد خبر : 14621
  • 16 آبان 1400 - 11:49
بسیاری از جوانان جویای کار با تبلیغات برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ ای، فعالیت خود را در این شرکت‌ها آغاز می‌‎کنند و پس از مدتی به دلیل عدم توانایی لازم برای فروش محصولات خریداری‌شده، اندک سرمایه‌ خود را نیز از دست می‌ دهند.

بسیاری از جوانان جویای کار با تبلیغات برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ ای، فعالیت خود را در این شرکت‌ها آغاز می‌‎کنند و پس از مدتی به دلیل عدم توانایی لازم برای فروش محصولات خریداری‌شده، اندک سرمایه‌ خود را نیز از دست می‌ دهند.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از خلیج فارس؛ «اتخاذ تکنیک‌های روانشناسانه»، «انجام تبلیغات اغواگرایانه»، «برگزاری جلسات پرزنت پر زرق و برق» و القای این باور که «از طریق این راه می‌توان یک شبه پولدار شد»، از جمله راه‌های جذب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای طی سال‌های اخیر بوده است.

نظارت بر نحوه فعالیت بازاریابی شبکه‌ای در بوشهر جدی‌تر می‌شود

رئیس سازمان صمت بوشهر گفت: نظارت بر نحوه فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای با همکاری دستگاه‌های نظارتی تشدید می‌شود.

سید حسین حسینی بیان کرد: فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای باید براساس قوانین مربوط با رعایت ضوابط به صورت شفاف و صحیح انجام گیرد تا منجر به تضییع حقوق مردم و مصرف‌کنندگان نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های بازاریابان شبکه‌ای در استان باعث بروز تخلفات و مشکلاتی برای شهروندان شده است، ادامه داد: جلسات نظارتی و هماهنگی‌های بین دستگاهی و تشکیل گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر نحوه فعالیت بازاریابی شبکه‌ای با جدیت و استمرار بیشتری دنبال خواهد شد تا زمینه‌های سوءاستفاده و سودجویی و اغفال شهروندان در این عرصه اقتصادی و مصرف‌کنندگان از سوی افراد متخلف و سودجو کاهش و از تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

او افزود: مجوز فعالیت این شرکت‌ها تنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا می‌شود و منحصراً شرکت‌های دارای مجوز فروش محصولات به صورت بازاریابی شبکه‌ای از این وزارتخانه، حق فعالیت را خواهند داشت.

حسینی گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲ به منظور اطلاع از فعالیت شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد که با وارد کردن اسم شرکت مورد نظر (چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی) و ارسال پیامک، جواب استعلام خود را بلافاصله و به صورت پیامک دریافت کنند.

او افزود: همچنین کاربران می‌توانند لیست شرکت‌های بازاریابی شبکه ای را در پایگاه اینترنتی بازاریابی شبکه ای مشاهده کنند.

حسینی اعلام کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شعب بازاریابی شبکه‌ای، آن را از طریق سامانه ۱۲۴ و یا با مراجعه به اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صمت استان گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.