• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

کلیات طرح دفاع غیر عامل منطقه ویژه پارس تصویب شد

  • کد خبر : 15727
  • 02 خرداد 1402 - 8:44
در کارگروهی تخصصی با حضور سخاوت اسدی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس و فرمانده ارشد پدافند غیر عامل پارس جنوبی،کشوری، معاونت انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و حق بین رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی گاز ایران طرح جامع دفاعی منطقه ویژه پارس تصویب شد.

به گزارش آوای بوشهر ،طرح دفاعی منطقه ویژه پارس ظهر امروز، دوشنبه اول خرداد ماه با حضور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیر عامل این منطقه و نمایندگانی از سازمان پدافند غیر عامل کشور و شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی به تصویب اعضاء رسید.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در کارگروه تخصصی تصویب طرح دفاعی منطقه پارس جنوبی گفت؛ از چندی پیش مقدمات لازم جهت اجرای این طرح شامل تشکیل کارگروهای لازم صورت پذیرفت.
اسدی افزود؛ این طرح در زمینه های پدافند سایبری، شیمیایی، ریز پرنده، کالبدی، الکترونیکی و حفاظتی امنیتی است و در آن وظایف کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های منطقه در زمینه پدافند غیر عامل به صورت ریز مشخص شده است.
فرمانده ارشد پدافند غیر عامل منطقه ویژه پارس همچنین ادامه داد؛ از روز گذشته کارگروهای پدافندی با محوریت پنج حوزه فوق با حضور کارشناسان سازمان پدافند غیر عامل کشور و  نمایندگان شرکت‌های مستقر در منطقه در سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد؛ در روز دوشنبه نتایج کارگروه‌های تخصصی به سمع و نظر نمایندگان شرکت‌های مستقر در منطقه رسید و در نهایت سند طرح دفاعی منطقه ویژه پارس امضاء و تصویب شد.
اسدی تصویب این طرح را گام مهمی در جهت هم افزایی و هم گرایی طرح‌های داخلی پدافند غیر عامل شرکت‌ها مستقر در منطقه بر شمرد که می تواند نتایج موثرتری را به همراه داشته باشد.
 کشوری، معاونت انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست گفت؛  این طرح پدافندی در خصوص شرح وظایف شرکت های صنعتی است که در کنار طرح‌های پدافند غیر عامل مردم محور مربوط به دستگاه‌های اجرایی خارج از صنعت و طرح‌های پدافندی مربوط به نیروهای مسلح در پارس جنوبی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد؛ به امید خدا این طرح به صورت به صورت پایلوت برای سایر مناطق صنعت نفت در جنوب کشور اجرا خواهد شد و در این طرح کلیه مخاطرات و تهدیدها شناسایی شده است و اجرای آن نیازمند هماهنگی همه نهادهاو واحدها است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.