• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
پیگیری یک چالش تکراری؛

کمبود معلم در مدارس جم؛ معلم هست اما نیست!/ آموزش و پرورش قانون را اجرا کند

  • کد خبر : 15207
  • 02 مهر 1401 - 14:10
اگر معلمی قرار است خدماتی به بخش دولتی ارائه نکند چرا باید کد پرسنلی آموزش و پرورش و حقوق این نهاد را دریافت کند؟ اگر می خواهند در مدارس خصوصی و غیر دولتی تدریس کنند از آموزش و پرورش استعفا کنند تا مدیران آموزش و پرورش برای کمبود نیروی مدارس، فکری کنند.

آموزش و پرورش شهرستان جم در ابتدای سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه است و طی هفته های آغازین مدارس، برخی کلاس ها بدون معلم می مانند.

به گزارش آوای بوشهر؛ این وضعیت البته ماجرای امروز و دیروز نیست و سالیانی است که کمبود معلم، مدیریت آموزش و پرورش را در مهرماه به چالش می کشد. از اینها گذشته، مدارس دولتی جم نیازمند مدیران خلاق و اثرگذار است تا بتوان شرایط کمی و کیفی مدارس را بهبود بخشید.

خبرها اما حکایت از اشتغال بخشی از معلمان شهرستان در مدارس غیر دولتی دارد؛ هم اکنون بخشی از معلمان شهرستان که به لحاظ قانونی باید در مدارس دولتی به تدریس و ارائه خدمت مشغول باشند به دلیل برخی مزایای حقوقی و رفاهی، در مدارس مجتمع های مسکونی نفت و پتروشیمی به کار گرفته شده اند و عملا کارمند بخش خصوصی شده اند.

در شرایطی که مدارس شهرستان جم با کمبود نیروی انسانی توانمند و خبره مواجه است، حضور نیروهای رسمی وزارت آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی چه توجیهی دارد؟ تا کی قرار است این وضعیت ادامه داشته باشد؟

اگر معلمی قرار است خدماتی به بخش دولتی ارائه نکند چرا باید کد پرسنلی آموزش و پرورش و حقوق این نهاد را دریافت کند؟ اگر می خواهند در مدارس خصوصی و غیر دولتی تدریس کنند از آموزش و پرورش استعفا کنند تا مدیران آموزش و پرورش برای کمبود نیروی مدارس، فکری کنند.

مراکز خصوصی برای فعالیت مدارس خود می توانند از ظرفیت های بسیار زیاد موجود در شهرستان استفاده کنند و ضرورتی ندارد مدارس دولتی شهرستان را از ظرفیت بزرگ نیروهای باسابقه شهرستان که طی سالیان، در کسوت معلمی، تجربه و دانش اندوخته اند محروم سازند.

شرکت های مستقر در منطقه، هم توان مالی لازم برای جذب نیروهای آموزشی مدارس خود دارند و هم امکانات و ظرفیت لازم برای برگزاری دوره های آموزشی موثر تا ضمن حفظ سرمایه های موجود بتوان به پرورش سرمایه های انسانی جدید در عرصه آموزش شهرستان هم کمک کرد.

 یقینا تداوم این شرایط صرفا به دلیل عدم مسئولیت پذیری برخی معلمان نیست و اهمال و کوتاهی مدیریت آموزش و پرورش در ادوار مختلف هم بستر ساز این شرایط شده است و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بر اساس قوانین جاری، مکلف است نیروهای تحت مدیریت خود را به مدارس شهرستان بازگرداند و اگر ضرورتی برای مساعدت به مدارس غیردولتی است از ظرفیت نیروهای باتجربه و کارآمد بازنشسته آموزش و پرورش و سایر نیروهای بخش خصوصی برای این مهم بهره گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.