• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

کوهچهر آبادی بی راه

  • کد خبر : 3879
  • 15 مهر 1396 - 22:54

وضعیت فعلی روستای کوچهر مانند جزیره است که تمامی امکانات دارد اما مسیر دسترسی ندارد.در واقع اگر  مشکل راه دسترسی  برطرف نشود تمامی اعتبارات هزینه شده در روستا فاقد ارزش می باشد و هیچ گونه توجیه قانونی ندارد . آوای جم- روستای کوهچهر  یکی از روستاهای است که در دوره چهارم شوراها روند عمرانی بسیار […]

وضعیت فعلی روستای کوچهر مانند جزیره است که تمامی امکانات دارد اما مسیر دسترسی ندارد.در واقع اگر  مشکل راه دسترسی  برطرف نشود تمامی اعتبارات هزینه شده در روستا فاقد ارزش می باشد و هیچ گونه توجیه قانونی ندارد .

آوای جم- روستای کوهچهر  یکی از روستاهای است که در دوره چهارم شوراها روند عمرانی بسیار خوبی را طی کرده است.

برطرف کردن مشکل آب اتصال به شبکه گاز آسفالت کوچه و معابر و … همگی از خدماتی است که در سایه تلاش کوشش دهیار شورای اسلامی و بخشدار مرکزی به‌دست آمد

اما دراین‌بین مشکل اساسی این روستا همچنان پابرجا می‌باشد، مهم‌ترین مشکل این روستا راه می‌باشد که از روستای آبگرمک تا خود روستا یک مسیر کاملاً کوهستانی طی می‌کند.

امروز برای کوهچهر راه ایمن از آب آشامیدنی واجب‌تر است، با توجه به اینکه  در آستانه فصل بارش قرار گرفتیم اگر فکری برای حل این مشکل نشود زمستانی سختی در انتظار اهالی این روستا خواهد بود.

مهم‌ترین مشکلاتی که راه مواصلاتی این روستا دارد عبارت است از پیچ تند با عرض بسیارکم و دید نامناسب که هم خطر سقوط به دره و هم در صورت حرکت خودرو از سمت روبرو خطر تصادف رانندگان را تهدید می‌کند.

بسیاری از نقاط این جاده به علت اینکه زیرسازی مناسبی نداشته است نشست کرده است و تبدیل به چاله‌های شده است که رفت‌وآمد در این مسیر را مشکل می‌کند.

عدم دیوار بغل‌بندی و حفاظتی و قرار گرفتن  مسیر درشیب کوه، احتمال ایجاد حادثه را چند برابر می‌کند .

در فصل بارش با توجه به‌احتمال ریزش کوه خطرات رفت و آمد در این  راه مواصلاتی بسیار زیاد می شود .

نکته عجیب و قابل تأمل اینکه در طول مسیر هیچ‌گونه علائم رانندگی نصب نشده است و گارد ریل حفاظتی وجود ندارد تا محافظ جان و وسایل نقلیه مردم باشد که از این حیث می‌تواند نه تنها در ایران بلکه در جهان کم‌نظیر باشد که جاده‌ای کوهستانی با این طول مسیر فاقد هر گونه  تابلو هشدار دهنده  باشد.

نقاط زیادی از مسیر در رودخانه های فصلی ایجاد شده است که فاقد پل می‌باشد و هنگام جاری شدن رودخانه رفت آمد کاملاً قطع می‌شود که نیازمند احداث چندین دهانه پل در جهت برطرف کردن مشکل می‌باشد.

وضعیت فعلی روستای کوچهر مانند جزیره است که تمامی امکانات دارد اما مسیر دسترسی ندارد.در واقع اگر  مشکل راه دسترسی  برطرف نشود تمامی اعتبارات هزینه شده در روستا فاقد ارزش می باشد و هیچ گونه توجیه قانونی ندارد .

درصورتی‌که  مشکلات مسیر در اسرع وقت برطرف نشود احتمال کوچ ساکنین و خالی از سکنه شدن این روستا وجود دارد، در حالی حاضر مهاجرت از روستا روند تندی دارد که با برطرف کردن مشکلات می تواند این مهاجرت معکوس باشد.

با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید به  آبادانی روستاها، کوچهره می تواند تبدیل به قطب دامپروری  استان بوشهر شود که دربرطرف کردن نیاز گوشت و مواد لبنی استان از سایر نقاط و خارج از کشور گامی بزرگ بردارد.

این روستا ظرفیت بسیار خوبی در جهت تبدیل به یک نقطه  گردشگری دارد که در صورت برطرف کردن مشکل راه دسترسی به آن ساکنین می توانند از محل تورسیم کسب درامد کنند و باعث برگشت جوانان به زادگاه خود شود .

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=3879

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.