• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

۱۵ هزار نفر برای اشتغال در پارس جنوبی مهارت آموختند

  • کد خبر : 14189
  • 23 مرداد 1400 - 10:54
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر : تفاهم‌نامه‌ای که در آینده نزدیک منعقد خواهد شد دو بخش دارد؛ یک بخش آموزش برای مهیاکردن نیرو‌های عملیاتی و بهره برداری و بخش دیگر آموزش و توانمندسازی کارآفرینان منطقه در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در ۱۰ سال گذشته، ۱۵ هزار نفر برای اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مهارت آموزی شدند.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس؛ سخاوت اسدی در نشست بازنگری و عقد تفاهم نامه جدید طرح توانمندسازی نیروی ماهر مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته، ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر از متفاضیان کار در این منطقه از طریق تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه ویژه پارس و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر آموزش‌های فنی را فراگرفته‌ و بیش از ۹۰ درصد این افراد نیز جذب بازار کار شده‌اند.

او افزود: آموزش‌های مهارتی بر اساس نیازسنجی شرکت‌های مستقر در منطقه برگزار شد تا نیرو‌های آموزش دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب بازار کار شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه آموزش‌ها در سال کنونی بر اساس مشاغل مورد نیاز و درکوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار شوند، ادامه داد: اولویت موارد آموزشی، برطرف کردن نیاز طرح‌های صنعتیِ در حال اجرا و طرح‌های بهره برداری شده در پارس جنوبی است و امیدواریم بتوانیم رسالت خود را در زمینه توانمند سازی جوانان منطقه برای ورود به بازار کار را شتاب دهیم.

اسدی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها بر اساس نیاز روز و بازار کار ارائه خواهد شد، عنوان کرد: باید چارچوبی را برای اجرای دوره‌های مهارتی طراحی کنیم تا بتوانیم افراد بیشتری، با میزان آموزش بیشتری را تحت آموزش قرار دهیم که این مجموعه آموزش‌ها بتواند تعداد تخصص جامع‌تر‌ی از نیاز صنایع پارس جنوبی را پوشش دهد.

او از انعقاد تفاهم‌نامه جدیدی بین این سازمان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی جوانان استان بوشهر برای اشتغال در صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه جدید آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز صنایع و به صورت سالانه به‌روز می‌شود تا نیاز نیروی ماهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

فنی و حرفه‌ای آماده برگزاری حرفه‌های آموزشی با هماهنگی صاحبان صنعت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم از توجه مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مقوله آموزش و مهارت آموزی جوانان قدردانی کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته افراد متناسب با ۹۰ حرفه مهارتی در استان توانمند شده‌اند و با رصد اشتغال این مهارت آموختگان بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در منطقه ویژه و بقیه در استان مشغول به کار هستند.

عبدالمجید دراهکی ادامه داد: حدود ۸ هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف تدوین شده است و از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود.

او افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات به روز،  آمادگی داریم حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های استان برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر توسعه مهارت‌آموزی را بر اساس نیاز بازار کار و صنایع مستقر در استان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف با همکاری شرکای آموزشی میسر می‌شود.

دراهکی به انعقاد تفاهم‌نامه جدید اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای که در آینده نزدیک منعقد خواهد شد دو بخش دارد؛ یک بخش آموزش برای مهیاکردن نیرو‌های عملیاتی و بهره برداری و بخش دیگر آموزش و توانمندسازی کارآفرینان منطقه در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر است.

او گام نهادن صنایع در توانمندسازی مهارتی جوانان استان بوشهر را پیشرفتی مهم برای توسعه مهارت آموزی دانست و تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به‌‎خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه‌های جنبی دارد و در این راستا ازهیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به تجهیز و راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در شهرستان عسلویه نیز اشاره کرد و گفت: بخش اعظم تجهیزات و ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان عسلویه نیز تکمیل می‌شود و افتتاح رسمی این مرکز در دهه فجر امسال صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.