• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

۲۰ روستای «جم» محروم از تلفن و اینترنت/ وعده های وزیر پوچ بود!

  • کد خبر : 10000
  • 23 مهر 1398 - 15:43
مردم بخش مرکزی شهرستان جم همچنان از نعمت تلفن ثابت، اینترنت و آنتن‌دهی موبایل محروم هستند و نگرانی‌های جدی‌ای درخصوص قطع تمامی ارتباطات جم مثل سال‌های گذشته در فصل بارندگی وجود دارد که این منطقه را شبیه جزیره می‌کند.

مردم بخش مرکزی شهرستان جم همچنان از نعمت تلفن ثابت، اینترنت و آنتن‌دهی موبایل محروم هستند و نگرانی‌های جدی‌ای درخصوص قطع تمامی ارتباطات جم مثل سال‌های گذشته در فصل بارندگی وجود دارد که این منطقه را شبیه جزیره می‌کند.

به گزارش آوای بوشهر؛ «استاندار بوشهر: وضعیت شبکه‌های ارتباطی در خارگ و جم بهبود یابد»، «وضعیت نامناسب اینترنت در شهرستان جم»، «اکثر روستاهای بخش مرکزی تلفن ندارند»، «با یک بارندگی، تمام ارتباطات جم قطع می‌شود»، «وعده وزیر ارتباطات در سفر به جم عملی نشد»، «زیرساخت‌های ارتباطی جم توسعه نیافته است»، «مشکلات دریافت اینترنت خانگی در جم/ لزوم اتصال فیبر نوری»، «آنتن‌دهی ضعیف موبایل در روستاهای جم/ روستاها زیرساخت ارتباطی ندارند»، «محرومیت روستاها از تلفن خانگی»، «جم جزیره شد» و… همه این جملات بخش بزرگی از تیترهای رسانه‌ها طی سال‌های اخیر درخصوص وضعیت ارتباطات و محرومیت مردم این منطقه بوده است.

عزمی برای رفع مشکل دیرینه مردم وجود ندارد

جملات تلخی که با توجه به اینکه در قرن ۲۱ و عصر ارتباطات هستیم، تلخی آن را دوچندان کرده است و به نظر می‌رسد باز هم از این نوع جملات خواهیم شنید چون تاکنون عزمی برای رفع آن وجود نداشته است. اما چرا مسئولان مخابرات استان بوشهر فکری به حال وضعیت بخش مرکزی جم نمی‌کنند؟ رفع این مشکل به چه میزان اعتبار و بودجه نیازمند است که تاکنون اقدامی انجام نشده است؟

وعده وزیر روی زمین مانده است

بیش از ۲۰ روستای بخش مرکزی شهرستان جم از نعمت اینترنت و تلفن ثابت محروم هستند و آنتن‌دهی موبایل نیز در این روستاها شرایط مطلوبی ندارد، با اینکه وزیر ارتباطات نیز به دعوت نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به شهرستان جم سفر کرد اما همچنان با گذشت بیش از یک سال از آن سفر، وعده‌ها روی زمین مانده و مردم همچنان نمی‌توانند از اینترنت استفاده کنند و یا اینکه در منزل خود، تلفن داشته باشند.

سرانجام پیگیری نماینده مجلس چه شد؟

سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در اوایل شهریورماه سال جاری با توجه به بالاگرفتن انتقادات مردمی از وضعیت ارتباطات درخصوص رفع این مشکل گفت: از طریق وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر رفع مشکلات مردم روستاهای جم در این زمینه هستم و به زودی مشکل روستاهای بخش مرکزی مرتفع خواهد شد.

مردم منتظرند تا بدانند طی یک ماه پیگیری نماینده خود در مجلس شورای اسلامی چه اتفاقی رخ داده و آیا مشکلات قرار است رفع شوند یا خیر؟ تاکنون که خبر امیدوارکننده‌ای از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی منتشر نشده و مردم نیز از وضعیت کنونی گلایه‌مند هستند و خواهان رفع سریع‌تر آن می‌باشند.

مردم چشم انتظار پایان محرومیت هستند

در گزارش قبلی درخصوص مشکلات ارتباطات در روستاهای بخش‌مرکزی جم، مدیر مخابرات جم سکوت کرد اما مردم چشم انتظار شنیدن خبری خوش برای رفع دائمی مشکلات دیرینه خود هستند تا آن‌ها نیز از محرومیت دربیایند و مثل سایر نقاط کشور بتوانند تلفن خانگی و اینترنت داشته باشند و آنتن‌دهی ضعیف موبایل روی اعصاب‌شان نباشد.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه ارتباطات جم وجود دارد کمبود زیرساخت‌ها است و در فصل بارندگی به یکباره تمامی ارتباطات شهرستان جم قطع می‌شود و جم به مانند جزیره می‌شود و هیچ ارتباطی تلفنی و اینترنتی‌ وجود نخواهد داشت و تمام خطوط مخابراتی قطع می‌شود.

جم باز هم شبیه جزیره می‌شود؟!

با توجه به فرا رسیدن فصل بارش‌ها، مردم شهرستان جم این نگرانی را دارند که شاید دوباره تمامی ارتباطات قطع شود و دست و پنجه‌نرم‌کردن با این مشکل بسیار دشوار است و نگرانی مردم در این زمینه نیز جدی است. قطع‌بودن دستگاه‌های پوز و عابربانک ها در چنین شرایطی مشکلات بزرگی را برای بازاریان و مردم به وجود می‌آورد و آن‌ها نمی‌توانند خرید کنند و از طرفی قطعی خطوط تلفن ثابت و موبایل نیز سبب بی‌خبری مردم نسبت به یک‌دیگر و بی‌اطلاعی پدر و مادرها از فرزندان را به همراه دارد و از طرفی دیگر اگر سرقت شود مردم نمی‌توانند به پلیس اطلاع دهند، اگر مکانی آتش گرفت آتش‌نشانی بی‌خبر خواهد بود و اگر اتفاقی برای کسی رخ دهد امکان تماس با اورژانس فراهم نیست و امیدواریم دیگر جم شبیه جزیره نشود.

با توجه به اینکه در قرن ارتباطات و تکنولوژی قرار داریم و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم دارد و همچنین گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکلات مردم شهرستان جم در زمینه ارتباطات رفع شود./ فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.