• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

۷۶ سازه آبخیزداری شهرستان جم به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 2890
  • 12 تیر 1396 - 15:43

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: ۷۶ سازه آبخیزداری شهرستان جم به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش آوای جم؛ زبیر سلیمانی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های ابخیزداری جم با اشاره به پروژه اجرای تعداد ۷۶ سازه سنگی ملاتی از سال گذشته تا کنون در شهرستان جم گفت: انتظار می‌رود به‌زودی شاهد […]

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: ۷۶ سازه آبخیزداری شهرستان جم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آوای جم؛ زبیر سلیمانی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های ابخیزداری جم با اشاره به پروژه اجرای تعداد ۷۶ سازه سنگی ملاتی از سال گذشته تا کنون در شهرستان جم گفت: انتظار می‌رود به‌زودی شاهد افتتاح تمامی این سازه‌ها باشیم.

وی افزود: در حال حاضر از این تعداد سازه در حال اجرا ،تعداد ۶۴ سازه آن کاملا تکمیل و آماده بهره برداری است و سازه‌های دیگر نیز در مرحله پی‌کنی یا احداث دیوار و حوضچه هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سازه‌های اجرا شده و یا در حال اجرا در شهرستان جم ارتفاع ۲ تا ۵ متری دارند و در سراسر شهرستان بر اساس طرح مطالعاتی که انجام شده اجرا شده است.

وی ادامه داد: همه سازه‌های در حال اجرای شهرستان مربوط به سال ۱۳۹۵ است و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم در سال قبل از آن نیز ۷۳ سازه سنگی ملاتی با همین مشخصات احداث و آماده بهره برداری کرده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم تصریح کرد: انشالله در صورت بارندگی مناسب در سال جاری انتظار می رود تنها درسازه های اجرا شده جدید؛ به صورت میانگین حجمی معادل ۶۰۰ هزار متر مکعب آب ذخیره شود.

وی با اشاره به تاثیر اقدامات آبخیزداری و احداث سازه های سنگی ملاتی در شهرستان جم بر کنترل رواناب ونهایتا کاهش سیلاب، اظهارداشت: بدون شک این اقدام مهم ذخیره آب های زیرزمینی منطقه را نیز بسیار تقویت خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.