• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

۷۹۷ واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شد

  • کد خبر : 14534
  • 24 مهر 1400 - 12:47
از این شمار ۷۱۳ طلاق شهری و ۸۴ مورد در روستاها ثبت شده است که به ترتیب ۲.۴ و ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۷۹۷واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که نسبت به۷۷۶ واقعه مدت مشابه سال گذشته ۲.۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

۷۹۷ واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شد

به گزارش آوای بوشهر به نقل از ایرنا، اسکندر پاسالار افزود: از این شمار ۷۱۳ طلاق شهری و ۸۴ مورد در روستاها ثبت شده است که به ترتیب ۲.۴ و ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی طلاق مردان در سن ۳۱ سال و در جمیعت زنان نیز در سن ۳۶ سال که به ترتیب ۵.۸ و ۵.۳ درصد از کل طلاق‌های رخداده را به خود اختصاص می‌دهند.

پاسالار اضافه کرد: میانگین سنی طلاق‌های رخداده در استان بوشهر زوج ۳۷.۸ سال و  زوجه ۳۲.۸ سال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه میانگین سن در طلاق‌های رخداده بار اول، زوج ۳۷.۴ سال و زوجه ۳۲.۶سال است گفت: بیشترین درصد رخداد طلاق در میان زوجین با اختلاف سنی کمتر از یکسال ۱۰.۲درصد و ۸.۷ درصد از طلاق‌های رخداده در میان زوجین با طول مدت ازدواج تا طلاق یک تا ۲ سال به ثبت رسیده است.

پاسالار گفت: همچنین در این مدت سه هزار و ۲۰۵ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به سه هزار و ۵۰۶ مورد مدت مشابه سال گذشته ۸.۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بیشترین فراوانی ازدواج مردان در سن ۲۹ سال با ۷.۱ درصد و در زنان نیز در سن ۱۹ سال با ۷.۴ درصد از کل ازدواج‌ها رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن در ازدواج های ثبت شده زوج  ۳۰ سال و زوجه ۲۵ سال است.

به گفته پاسالار در نیمه نخست امسال ۶هزار و ۸۷۸واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به هفت هزار و ۶۸۳ واقع ولادت سال گذشته ۱۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: ۷۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در نقاط شهری و ۲۳ درصد در مناطق روستایی و بیشترین ولادت ثبت شده با ۲۸.۲مربوط به شهرستان بوشهر و کمترین میزان با ۳.۴ درصد مربوط به دیلم است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت:  میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده درکشور ۴ . ۲۹ سال و در استان بوشهر ۸ . ۲۹ سال است که شهرستان جم با میانگین سن ۳ . ۳۰ سال و تنگستان با میانگین سن ۵. ۲۸ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان های این استان به خود اختصاص داده اند.

پاسالار اضافه کرد: ۴۲درصد از نوزادان در فاصله پنج سال اول زندگی زوجین، ۳. ۳۰ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال و ۲. ۲۶ درصد در بیشتر از ۱۰ سال از شروع زندگی زوجین متولد شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰۸ واقعه دوقلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده که شهرستان‌های بوشهر با ۴۰ واقعه و دشتستان با ۲۵ واقعه بیشترین تعداد را داشته و یک واقعه سه قلوزایی نیز در این مدت در بوشهر به ثبت رسیده است.

پاسالار، بیشترین فراوانی نام‌ها در استان بوشهر را محمد، فاطمه، حسین، زهرا، علی، زینب، امیرعلی، رستا، امیر حسین و فاطمه زهرا عنوان کرد.

وی در براه  واقعه وفات نیز گفت: در این مدت سه هزار و ۶۳۶ واقعه فوت در استان بوشهر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد:  ۲.۱درصد از فوت‌های ثبت شده کشور در نیمه نخست امسال در استان بوشهر به ثبت رسیده است که ۷۴ درصد از کل وفات‌های ثبت شده در نقاط شهری و ۲۶ درصد در مناطق روستایی هستند.

وی گفت: بیشترین وفات ثبت شده با ۲۹.۲درصد به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دشتستان، ۲۳.۱ درصد بوشهر، ۱۰.۷درصد گناوه و کمترین وفات با ۲.۵درصد مربوط به شهرستان‌ عسلویه است.

پاسالار افزود: بیشترین فوت‌های ثبت شده سال جاری در فاصله فروردین تا شهریور ماه با ۸۴۹ واقعه مربوط به مرداد ماه است.

وی ادامه داد: ۱۲ درصد مرگ‌های رخداده درنیمه نخست امسال در استان بوشهر مربوط به گروه‌های سنی ۸۴ – ۸۰ سال، ۱۱.۷ درصد گروه سنی ۶۹ – ۶۵ سال  و ۱۱.۱درصد نیز مربوط به گروه سنی ۷۴ – ۷۰ سال است.

به گفته پاسالار میانگین سن فوت شدگان در استان بوشهر ۶۴.۴ سال است که ۶۲.۴ سال مرد و ۶۶.۹ سال هستند و هشت درصد از کل فوت شدگان در نیمه نخست امسال را کودکان تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.