• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
بخشدار مرکزی جم خبرداد:

آغاز ثبت نام کارت الکترونیک تعاونی مرزنشینان در جم/ متقاضیان به شهرداری بهارستان و دهیاری ها مراجعه کنند+جزئیات

  • کد خبر : 15082
  • 19 شهریور 1401 - 11:26
راه اندازی تعاونی مرزنشینان با هدف تامین مواد غذایی، پیشگیری از مهاجرت، بهبود وضع معیشتی و جلوگیری از قاچاق کالا در مناطق مرزی انجام شده و استان بوشهر در این زمینه از استان های پیشرو بوده است.

بخشدار مرکزی جم در حاشیه نشست آموزشی دهیاران بخش مرکزی جم از آغاز ثبت نام کارت الکترونیک تعاونی مرزنشینان با همکاری شهرداری بهارستان و دهیاری ها خبر داد.
به گزارش آوای بوشهر؛ دکتر طاهره عبدالهی با اعلام این خبر گفت: در راستای تاکید دولت سیزدهم بر توانمندسازی مردم در مناطق مرزی کشور، ثبت نام کارت الکترونیک مرزنشینی را با همکاری شهرداری ها و دهیاری های این مناطق آغاز شده و این مهم در شهرستان جم نیز در حال اجراست.

دکتر طاهره عبدالهی بخشدار مرکزی جم


وی با بیان اینکه تعاونی مرزنشینان در سال ۱۳۶۱ تشکیل شد و در سال ۱۳۷۲ قانون صادرات و واردات در این مناطق به تصویب رسید اظهار داشت: راه اندازی تعاونی مرزنشینان با هدف تامین مواد غذایی، پیشگیری از مهاجرت، بهبود وضع معیشتی و جلوگیری از قاچاق کالا در مناطق مرزی انجام شده و استان بوشهر در این زمینه از استان های پیشرو بوده است.
دکتر عبدالهی با اشاره به مزایای کارت الکترونیک مرزنشینی خاطر نشان کرد: مرزنشینان با دارا بودن کارت الکترونیک مرزنشینی می توانند از امکان واردات و صادرات بیش از ۶۰۰ قلم کالا که بخش مهمی از آن مواد غذایی است استفاده کنند و با اختصاص اعتبار چند صد دلاری از سوی دولت، به ازای هر یک از اعضای خانوار ثبت شده، از امکان واردات با تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی عوارض گمرکی و مشوق های صادراتی برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه طبق آیین نامه تعاونی مرزنشینان، صدور کارت الکترونیک مرزنشینی برای ساکنین شهرهای بهارستان، ریز، انارستان و تمامی روستاهای شهرستان امکان پذیر است تصریح کرد: در این آیین نامه، شهرهای مرکز شهرستان ها از شمول ثبت نام کارت الکترونیک مستثنی هستند و کدهای پستی شهر جم امکان ثبت نام را نخواهند داشت.
بخشدار مرکزی جم از آمادگی شهرداری بهارستان و دهیاری ها برای ثبت نام کارت الکترونیک مرزنشینی خبر داد و افزود: کارگاه آموزشی دهیاران در راستای ارائه خدمات به اهالی برگزار شد و سرپرستان خانوار برای ثبت نام با همراه داشتن تصویر یا عکس پرسنلی سرپرست خانوار و شناسنامه یا تصویر صفحه دوم شناسنامه های قدیمی(همسر و فرزندان) و یا صفحات دوم و سوم شناسنامه های جدید (همسر و فرزندان) به شهرداری بهارستان در شهر بهارستان و دهیاری در روستاها مراجعه نمایند.
دکتر طاهره عبدالهی با تاکید بر رایگان بودن خدمات ثبت نام کارت الکترونیک در شهرداری بهارستان و دهیاری ها اضافه کرد: هزینه صدورکارت الکترونیک مرزنشینی در سامانه ی مرزنشینی حدود ۱۲ هزار تومان است که سرپرستان خانوار با دارا بودن کارت بانکی و رمز دوم می توانند در محل ثبت نام، این هزینه را از طریق درگاه بانکی پرداخت کنند.
دکتر عبدالهی با اشاره به الزامی بودن ثبت کد پستی برای ثبت نام، اضافه کرد: آن دسته از سرپرستان خانواری که با مشکل عدم دسترسی به کد پستی مواجه هستند می بایست با مراجعه به ادارات پست، نسبت به اخذ کد پستی اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خدمت به مردم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.