• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

طرح آهن یاری در جم آغاز شد؛توزیع ۳۶۰۰۰ قرص فرفولیک در مدارس

  • کد خبر : 1786
  • 10 آبان 1391 - 8:51

آ

آوای جم:طرح آهن یاری مدارس راهنمایی و دبیرستانهای دخترانه در سطح شهرستان جم به اجرا در آمد. به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، مراسم افتتاحیه نمادین آغاز طرح آهن یاری در کلیه مدارس راهنمایی و دبیرستانهای دخترانه سطح شهرستان جم، صبح روز سه شنبه ۹ آبان ماه با حضور مسئولین و کارکنان ذیربط شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش این شهرستان، در محل دبیرستان دخترانه حضرت مریم به اجرا درآمد.

شکراللهی مدیر دبیرستان دخترانه حضرت مریم، ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و کارشناسان حاضر در برنامه، درباره ضرورت اجرای طرح کشوری آهن یاری در دختران دانش آموز توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه ضمن قرائت مقاله توسط یکی از دانش آموزان، نوروززاده، جانشین امور بهداشتی شبکه و دکتر فاطمه سادات حق دوست، سرپرست و پزشک مرکز بهداشتی درمانی جم، به ترتیب درباره اهداف اجرای طرح آهن یاری، پیشینه اجرایی طرح مذکور در کشورمان، تفاوت کم خونی فقر آهن و تالاسمی و عوارض کم خونی فقر آهن در سنین رشد، بلوغ، باروری و …به ایراد سخنرانی پرداختند.

در حاشیه این مراسم نیز، قرصهای فرفولیک به انضمام کارت آهن یاری بین دانش آموزان توزیع شد.

گفتنی است بر اساس دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت، طرح آهن یاری همه ساله در دانش آموزان دختر پایه دوم و سوم راهنمایی و کلیه پایه های مقطع دبیرستان با توزیع ۱۶ قرص به ازای هر یک از دانش آموزان و مصرف هفته ای یک قرص آغاز گردیده و به مدت ۱۶ هفته ادامه خواهد داشت.

در طول اجرای طرح مذکور، پرسنل ذیربط مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت و همچنین مربیان مدارس ضمن بازدید و نظارت بر فرآیند اجرای طرح، به ارائه راهنمایی و آموزشهای مورد نیاز در این زمینه می پردازند.

به گفته کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، در طی فرآیند اجرای طرح در سال گذشته در مجموع ۲۹۹۰۰ قرص فرفولیک بین دانش آموزان گروه هدف توزیع شد که امسال به ۳۶۰۰۰ عدد به انضمام کارت آهن یاری ویژه این دانش آموزان رسید.

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1786

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.