• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

احداث درمانگاه تخصصی بخش ریز با مشارکت ۵۰ میلیاردی سپاه / درمانگاه تامین اجتماعی جم تعیین تکلیف شود

  • کد خبر : 14960
  • 07 شهریور 1401 - 13:44
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار توسعه و ارتقای زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان در شهرهای میزبان صنعت نفت در جنوب استان بوشهر شد.

آوای بوشهر، آیت‌الله صفایی غلامعلی بوشهری روز گذشته در نشست بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان جم اظهار داشت: با توجه به وجود آلایندگی‌ها و اسکان کارکنان و خانواده‌های صنایع نفت و گاز در منطقه، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی باید در شهرهای عسلویه، کنگان و جم در اولویت حیاتی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مسئولان حوزه سلامت باید بیماری‌های شایع منطقه را شناسایی کنند افزود: ارتقای تجهیزات درمانی و منابع انسانی در رشته‌های تخصصی بهداشت و درمان در شهرستان‌های جنوب استان بوشهر یک ضرورت فوق‌العاده است.

امام جمعه بوشهر باتأکید بر راه‌اندازی دستگاه‌های سی تی اسکن و ام ار آی در بیمارستان توحید جم خاطر نشان کرد: موانع موجود برای استقرار این دستگاه‌ها برداشته و از مجهزترین و به روزترین آنها خریداری شود.

وی با اشاره به تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت برای توسعه بیمارستان توحید جم افزود: مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت استان با بررسی وضعیت موجود و ارائه طرح توجیهی، اعتبار لازم برای توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان را مشخص کنند تا در نشست با وزیر نفت این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

صفایی بوشهری مشکل اسکان همراه بیمار در بیمارستان توحید جم را یکی از مشکلات این مرکز درمانی دانست و بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی مکانی برای اسکان همراهان بیمار احداث شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در کشور دچار بحران مغز افزاری شده‌ایم افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی جم باید تعیین تکلیف شود و در صورت عدم استانداردسازی با تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، به سایر بخش‌ها واگذار تا خدمات مناسب‌تری ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر راه‌اندازی یک مرکز تخصصی درمان در بخش ریز را یکی از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت شهرستان جم دانست و گفت: درمانگاه تخصصی بخش ریز با مشارکت ۵۰ میلیارد تومانی سپاه از محل اعتبارات های محرومیت‌زدایی احداث می‌شود.

وی خواستار شبانه‌روزی شدن یکی از مراکز درمانی بخش مرکزی جم شد و گفت: با توجه به استقرار کارکنان و خانواده‌های کارکنان صنایع پتروشیمی در شهرستان جم، باید حق سهم صنایع پتروشیمی‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش سلامت شهرستان مشخص و پرداخت شود.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه راه‌اندازی مجدد فرودگاه توحید جم در دستور کار وزارت نفت باشد و تصریح کرد: فرودگاه جم از نخستین فرودگاه جنوب استان بوده که دارای تجهیزات لازم است و با اولویت وزارت نفت و سپس از وزارت راه، راه‌اندازی مجدد شود تا در بحران‌های احتمالی در دسترس باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14960

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.