• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

اخذ کمک اجباری از اولیا ممنوع است/ عزل مدیران متخلف

  • کد خبر : 12870
  • 09 مرداد 1399 - 21:32
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اخذ هرگونه کمک اجباری از اولیا ممنوع است و اگر مدیری در این خصوص تخلف کند، عزل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اخذ هرگونه کمک اجباری از اولیا ممنوع است و اگر مدیری در این خصوص تخلف کند، عزل می‌شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ علیمراد کرمی در نشست ستاد پروژه مهر استان با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی، بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده در شرایط خاص و ویژه ای است، اظهار کرد: مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق با حساسیت و دقت بیشتری، آماده سازی مدارس را برای شروع تحصیلی آینده پیگیری کنند.

وی ادامه داد: اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس به شیوه حضوری گرفت، با همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌های برون سازمانی به ویژه شهرداری و دهیاری‌ها، باید محیطی امن و مطمئن برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

کرمی اضافه کرد: در هر شیوه بازگشایی مدارس، شبکه شاد در سال تحصیلی بخش مهمی از فرایند آموزش است به همین دلیل همه معلمان باید در شبکه شاد عضو شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر شبکه شاد را به عنوان شبکه اختصاصی آموزش و پرورش و به عنوان ظرفیتی بزرگ برای دوره کرونا و پساکرونا دانست و افزود: مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق از این شبکه برای تشکیل نشست‌های زنده درون و برون سازمانی استفاده کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت اخذ هرگونه وجه غیرقانونی و اجباری از اولیا توسط مدارس، تصریح کرد: اگر غیر از موارد مصوب، هر گونه وجهی به صورت غیر قانونی و اجباری از اولیا دریافت شود مدیر مدرسه بلافاصله عزل می‌شود.

کرمی با بیان اینکه دریافت کمک‌های داوطلبانه بلامانع است، عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند تخلفات احتمالی مدارس را به ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گزارش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران تازه منصوب شده، ضروری است و مدیران و رؤسا این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان، استخدام نیرو، خارج از دستورالعمل‌های وزارتی را تخلف برشمرد و گفت: ملاک به کارگیری نیروی انسانی بخشنامه‌های وزارتی است که لازم است رؤسا و مدیران این مهم را مورد توجه قرار دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مدیران مدارس دولتی واقع در شهرک توحید بالاجبار شهریه میگیرند .هم به صورت دستی و هم واریز به حساب مدرسه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.