• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
در نشست معاون سیاسی استاندار بوشهر مطرح شد:

از استعفای معاون فرماندار تا تغییر بخشداران/ درباره حجاب باید کار فرهنگی کنیم/ پیمانکاران ضد بومی پارس جنوبی در لیست سیاه

  • کد خبر : 15608
  • 25 اردیبهشت 1402 - 12:01
پورات ادامه داد: درگذشته معوقه‌های کارگری به خصوص در حوزه پارس جنوبی سه الی چهار ماه گزارش می‌شد این درحالی است که امروز وضعیت پرداخت‌ها در استان مطلوب و تنها یک ماه تاخیر در در این خصوص وجود دارد.

نخستین نشست خبری اکبر پورات معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در قالب جلسات “یکشنبه های پاسخگویی” برگزار شد.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از خلیج فارس ؛ در این نشست که مدیران دفاتر امنیتی، خانواده، فرهنگی و سیاسی به عنوان زیرمجموعه معاونت سیاسی هم حضور داشتند، پورات پس از بیان برخی عملکردهای خود، به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

استعفای معاون فرماندار برای انتخابات

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس در اسفندماه، آماری از استعفای مدیران و فرمانداران متقاضی کاندیداتوری دارید، گفت: از قبل با فرمانداران صحبت کردیم درصورتی‌که قصد کاندیداتوری دارند باید استعفا بدهند اما با وجود آنکه دو نفر هم در ابتدا تمایل داشتند، ولی همگی تعهد دادند که چنین قصدی ندارند.

پورات همچنین از استعفای معاون عمرانی فرماندار دشتستان برای شرکت در انتخابات مجلس خبر داد که اخیرا مورد موافقت قرار گرفته و افزود: یکی از مدیران کل استانداری هم که برای کاندیدانوری ابراز تمایل کرده، طی روزهای آینده باید استعفا کند. (گفته می شود منظور معاون استاندار از این فرد، ستوده مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری می باشد.)

فعلا بنای تغییر فرمانداران نداریم

معاون سیاسی استاندار بوشهر در پاسخ به سوالی درباره زمزمه تغییرات فرمانداران هم گفت: هر چند وقت یکبار گمانه‌زنی‌های در خصوص تغییر فرمانداران استان بوشهر مطرح می‌شود که باید بگوییم اکنون بنا نداریم هیچ یک از فرمانداران را تغییر دهیم.

وی افزود: البته پنج بخشدار در استان تغییر نکرده‌اند که به‌زودی سه بخشدار در استان تغییر و ۲ بخشدار خانم ابقا خواهند شد.

مهمترین رویکرد ما درباره حجاب، کار فرهنگی و ایجابی است

معاون استاندار بوشهر از تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان خبر داد و گفت: مهمترین رویکرد ما در این زمینه کارهای ایجابی و اقدامات فرهنگی است.

پورات با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در استان ما خوب است، تصریح کرد: باید به سمت کارها فرهنگی در خانواده ها، مدارس و ساحل همت کرد. کارهای سلبی مثل پلمپ مغازه هم آخرین مرحله است.

پیمانکاران ضدبومی در لیست سیاه

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه اجرای مصوبه سهم حداقل ۵۰ درصدی بومیان در اشتغال پارس جنوبی مورد تاکید رییس جمهور است و از این حق کوتاه نمی آییم، اظهار داشت: در همین راستا پیمانکارانی که در جذب نیروهای بومی همکاری نکرده جابه‌جا، تغییر و یا عزل می‌شوند.

پورات با اشاره به معرفی ۴۰۰ نیروی بومی برای اشتغال در تاسیسات پارس جنوبی اضافه کرد: پیمانکارانی که در این خصوص همکاری نکرده و اصرار به استفاده از نیروهای غیربومی داشته‌اند نام شان در لیست سیاه قرار گرفته و اجازه حضور و شرکت در مناقصه ها نیز به آنها داده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در همین ارتباط تاکنون چهار شرکت‌ مستقر در پارس جنوبی در لیست سیاه قرار گرفته و همچنین چهار مدیرعامل نیز احضار شده‌اند.

پورات همچنین ادامه داد: هشت لیدری که نقش مستقیمی در هدایت اعتصابات کارگری در پارس جنوبی و عسلویه از طریق فضای مجازی و حقیقی داشتند، توسط دستگاههای امنیتی دستگیر شدند. همچنین برخی از این پیمانکاران که در دامن زدن به اعتصاب‌های کارگری در عسلویه دخالت داشتند شناسایی و در لیست سیاه قرار گرفتند.

برخورد با زمین خواری و فساد در ادارات

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر افزود: مبارزه با زمین خواری، قاچاق سازمان یافته، مشروبات الکلی و برخورد با فساد در ادارات از جمله رویکردهای معاونت سیاسی در بحث مبارزه با فساد است.

وی تاکید کرد: در مبارزه با فساد با هیچ کسی تعارف نداریم و برای بررسی بهتر این موضوع، افراد مورد اعتمادی تعیین شده، از خبرنگاران هم درخواست داریم اگر مواردی درخصوص فساد یا برخورد نامناسب با ارباب رجوع در ادارات سراغ دارند، اطلاع دهند تا بررسی شود.

پیگیری برای پرداخت به موقع حقوق کارگران

پورات با اشاره به برگزاری ۱۲ کمیسیون کارگری در استان طی سال گذشته گفت: مطالبه‌های معوق کارگری در استان شامل نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، پتروشیمی‌ها، نفت فلات قاره و نفت گوره گناوه پی‌گیری شده است.

پورات ادامه داد: درگذشته معوقه‌های کارگری به خصوص در حوزه پارس جنوبی سه الی چهار ماه گزارش می‌شد این درحالی است که امروز وضعیت پرداخت‌ها در استان مطلوب و تنها یک ماه تاخیر در در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به حضور جمعیت قابل توجه کارگران در منطقه عسلویه اظهار کرد: در همین ارتباط بیشترین بازدید از کمپ‌ها، پتروشیمی‌ها، فازهای پارس جنوبی و نشست با کارگران در عسلویه انجام می‌شود.

پورات تاکید کرد: همچنین اداره کل بازرسی استان بوشهر در قالب کمیته‌ای بر حقوق کارگران و کارفرمایان نظارت می‌کند.

در حاشیه

  • *معاون استاندار بوشهر در بخشی از سخنانش، اطلاع رسانی اخیر مدیرکل بازرسی استان درباره محکومیت یک مدیرکل سابق و معاونان وی را در ادامه پیگیری این پرونده در زمان مسئولیتش در سازمان اطلاعات سپاه دانست. در همین حین برخی خبرنگاران نسبت به عدم اعلام این مدیران متخلف انتقاد کردند که پورات آن را ناشی از عدم صدور حکم قطعی دانست.
  • یکی از سوالات هم درباره نامشخص بودن سرنوشت اظهارات معاون اجرایی رییس جمهور درباره برکناری ۵ مدیرکل و تشویق ۵ مدیرکل در سفر رییس جمهور بود. پورات با بیان اینکه هنوز اسامی مدیرانی که باید تشویق شوند به ما گفته نشده، اظهار داشت: مدیرانی هم که باید تغییر می کردند تفریبا برای بسیاری مشخص شده. مثلا تغییر مدیرکل ورزش، تامین اجتماعی، در آینده شهرک های صنعنی و موارد دیگر. البته برخی از آنها به بازنشستگی رسیده بودند.
  • یکی از خبرنگاران رسانه های منتسب به اصولگرا هم اظهارات معاون سیاسی استاندار که وضعیت عفاف و حجاب در استان را خوب دانست، مورد انتقاد قرار داد و گفت که باید به مناطق ساحلی، کلات های تنگستان و جاهایی دیگر رفت که دید وضعیت چقدر فاجعه است. با این حال پورات این انتقاد را وارد ندانست و تصریح کرد: وضعیت عفاف و حجاب در بوشهر خوب است و نسبت به بسیاری از استان های دیگر در شرایط مناسبی می باشد.
  • خبرنگار «خلیج فارس» و سرپرست خبرگزاری ایرنا نیز گلایه نیروهای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر درباره تاخیر در پرداخت حقوق ها را به معاون استاندار انتقال داده که وی گفت بعد از این نشست خبری، پیگیری می کند.
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.