• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
19
ماجرای امام جمعه و قاضی دیری چیست؟

از گریه و خط و نشان امام جمعه برای قاضی تا شکایت قاضی از امام جمعه!/ حجت الاسلام حسینی: برای حمایت از من، طومار بنویسید!

  • کد خبر : 13957
  • 21 فروردین 1400 - 12:53
به نظر می رسد با توجه به انتقاد امام جمعه از مسئولان قضایی استان و ناامیدی از اقدام آنان، قرائت مسئولان قضایی شهرستان و استان از ماجرا با قرائت امام جمعه متفاوت است و همین موضوع هم به شکایت از امام جمعه توسط قاضی متهم به هتک حرمت منجر شده است.

آوای بوشهر؛ دو هفته پیش و در خطبه های نماز جمعه بود که سید علی حسینی امام جمعه شهر دیر در سخنانی تند، به انتقاد از قاضی یکی از شعب دادگستری شهرستان دیر پرداخت.

به گزارش آوای بوشهر؛ آنگونه که برخی رسانه های محلی دیر نوشته اند امام جمعه دیر این سخنان را در حالی که گریه می کرده گفته و خواهان برخورد با قاضی به علت رفتار نامناسب با جانباز و آزاده دفاع مقدس شده است.

سید علی حسینی با انتقاد از وضعیت تکریم ارباب رجوع در دادگستری شهرستان دیر، اعلام کرده که “اگر شما زورتان به قاضی نمی رسد که جابجایش کنید من به مردم می گویم که شما از دیر بروید.”

حسینی همچنین با اظهار ناامیدی از مسئولان قضایی استان گفته: “از خود آیت الله رئیسی درخواست می کنیم که بازرسی را اعزام کنند و از نزدیک درد دل این آزاده جانباز را بشنوند.”

طبق آنچه رسانه های محلی دیر نوشته اند امام جمعه به آنچه رفتار نامناسب قاضی با حسن دراهکی جانباز و آزاده دفاع مقدس نامیده شده، انتقاد داشته است.

اما انتقاد شدید امام جمعه دیر با واکنش قانونی قاضی دادگستری این شهرستان مواجه شده است. طبق آنچه امام جمعه دیر اعلام کرده قاضی دادگستری به خاطر سخنانش در خطبه های جمعه از وی شکایت کرده است.

هر چند از محتوای این شکایت خبری در دسترس نیست اما به نظر می رسد قاضی دادگستری دیر در راستای تنویر افکار عمومی و مقابله با اتهام سنگین امام جمعه دست به شکایت شده تا بتواند بی گناهی خود و خطای امام جمعه را عیان سازد.

امام جمعه دیر در فایل تصویری منتشر شده با اشاره به شکایت قاضی دادگستری از خود، سخنانش را امر به معروف و در راستای منویات رهبری دانسته و از مردم خواسته تا با طومار نویسی از او حمایت کنند.

سید علی حسینی در این کلیپ که در فضای مجازی منتشر کرده از برخوردهای ناشایست قضات در برخی شعب دادگستری شهرستان دیر گفته و مواجهه قاضی با آزاده و جانباز دفاع مقدس را هتک حرمت نامیده است.

وی همچنین از حضور در دادگاه استقبال کرده و از مردم هم خواسته به حمایت از او آرامش خود را حفظ کنند و اقدام غیر قانونی نکنند تا موجب سواستفاده بیگانگان نشود.

دادگستری شهرستان دیر تاکنون واکنشی به موضوع نداشته اما به نظر می رسد با توجه به انتقاد امام جمعه از مسئولان قضایی استان و ناامیدی از اقدام آنان، قرائت مسئولان قضایی شهرستان و استان از ماجرا با قرائت امام جمعه متفاوت است و همین موضوع هم به شکایت از امام جمعه توسط قاضی متهم به هتک حرمت منجر شده است.

باید دید کدام یک از طرفین ماجرا زودتر کنار می کشند و قائله را خاتمه می دهند؛ امام جمعه یا قاضی؟

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.