• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر:

استان بوشهر به حالت آماده باش درآمد

  • کد خبر : 15261
  • 19 دی 1401 - 11:47
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با اشاره به لغو مرخصی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی که عضو ستاد مدیریت بحران در همه سطوح، افزود: این مدیران باید تا پایان بارندگی در شهر محل خدمت حضور داشته باشند و اجازه مرخصی و ماموریت ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی از شامگاه امروز (دوشنبه ۱۹ دی) به استان گفت: به‌منظور مقابله با حوادث احتمالی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر که عضو ستاد مدیریت بحران هستند، به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش آوای بوشهر کورش دهقان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: سامانه بارشی که بیشتر محور ساحلی این استان را تحت تاثیر می‌گذارد از آخر وقت امروز وارد و ظهر روز چهارشنبه (۲۱ دی) خارج می‌شود. 

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در سراسر استان بوشهر به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند، اضافه کرد: همه دستگاه‌های زیرساختی و زیربنایی استان از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت‌های آب، برق،مخابرات و گاز جهت اقدامات به موقع و جلوگیری از قطعی به حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با بیان اینکه امسال در همه فصول بارندگی به صورت مستمر در نقاط مختلف استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: خوشبختانه در همه موارد از قبل پیش‌بینی‌های لازم از جمله فعال شدن ستاد بحران شهرداری‌ها، لایروبی رودخانه‌های فصلی، پاکسازی دهانه پل‌ها صورت گرفته است و در بیشتر بارندگی به ویژه در پاییز و زمستان مشکل خاصی وجود نداشته است.

دهقان با اشاره به سیلابی نشدن استان بوشهر در بارندگی‌های امسال عنوان کرد: به جز هفته گذشته، همه‌ی بارندگی‌های سال جاری به‌صورت رگباری بود اما خوشبختانه با توجه به پیش‌بینی‌های لازم، اقدامات پیشگیرانه، شناسایی مسیرهای سیلابی و رودخانه‌های فصلی در شهرها و روستاها از سیلابی شدن استان جلوگیری شد.

وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان بوشهر بیان کرد: بیشتر روستاها و شهرها که در مسیر رودخانه‌های فصلی و دائمی قرار دارند به عنوان نقاط حادثه‌خیز قلمداد می‌شوند؛ از این رو در راستای جلوگیری از سیلاب اعتبارات خوبی برای احداث دیوارهای حفاظتی و لایروبی رودخانه‌های فصلی اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با اشاره به لغو مرخصی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی که عضو ستاد مدیریت بحران در همه سطوح، افزود: این مدیران باید تا پایان بارندگی در شهر محل خدمت حضور داشته باشند و اجازه مرخصی و ماموریت ندارند.

به گفته‌ی دهقان، با بررسی وضعیت و شرایط جوی منتهی به ساعت شروع مدارس و دانشگاه‌ها، ستاد مدیریت بحران امشب تعطیلی را اعلام خواهد کرد.

وی همراهی مردم با مجموعه مدیریت بحران استان بوشهر را راهگشا دانست و تاکید کرد: در ایامی که شرایط اضطراری است، مردم توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از حضور در حاشیه‌ی رودخانه‌های فصلی، حاشیه پل‌ها و مسیرها سیلابی، کوهنوردی و دریانوردی خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.