• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

استان بوشهر در شرایط کم خطر کرونایی قرار گرفت

  • کد خبر : 14531
  • 24 مهر 1400 - 12:28
در زمان حاضر ۵۰ درصد شهرستانهای استان بوشهر شامل دشتستان، دیر، گناوه، جم و کنگان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این استان با تغییر رنگ بندی برخی شهرستانها در زمان حاضر در شرایط کم خطر کرونایی قرار گرفته است.

استان بوشهر در شرایط کم خطر کرونایی قرار گرفت

به گزارش آوای بوشهر به نقل از ایرنا ؛ دکتر سعید کشمیری افزود: براین اساس شهرستان‌های دشتستان، دیر و گناوه از وضعیت زرد با (خطر متوسط) کرونایی به آبی (کم خطر) تغییر رنگ داده اند.

وی بیان کرد: سامانه ماسک نشان می‌دهد در زمان حاضر ۵۰ درصد شهرستانهای استان بوشهر شامل دشتستان، دیر، گناوه، جم و کنگان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: براساس گزارش سامانه ماسک در زمان حاضر شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتی، دیلم و عسلویه همچنان در وضعیت زرد با (خطر متوسط) کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این تغییر رنگ و آبی شدن برخی از شهرستانهای استان پس از ۶ ماه پرتلاطم ایجاد شده و انتظار می‌رود با ادامه روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا هفته آینده شاهد خارج شدن کامل استان از رنگ زرد و همه شهرستانها به رنگ آبی و سفید کرونایی تغییر رنگ بدهند.

به گفته کشمیری میزان ورودی به بیمارستان‌ها از روزانه ۲۰۰ نفر در پیک پنجم شیوع ویروس کرونا به ۵۰ نفر و ابتلا نیز از یکهزار نفر در روز به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته است به نحوی که روز گذشته هیچ مرگ ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسید و حتی برخی از بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان نبی اکرم عسلویه روز بدون بیمار مبتلا به کرونا را پشت سر گذاشت.

وی یادآورشد: یک میلیون دُز واکسن تاکنون در استان بوشهر تزریق شده است که از این میزان ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۴۸ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند و انتظار می‌رود با همکاری مردم تا پایان مهرماه ۸۰ درصد جمعیت این استان حداقل یک نوبت واکسن خود را دریافت کنند. 

کشمیری اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون ۵۳ درصد از جمعیت دانش آموز ۱۲تا ۱۸ سال  استان بوشهر نیز علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر روزانه ۱۳ تا ۱۵ هزار دُز واکسن در این استان تزریق می‌شود که تلاش می‌شود تا آبان ماه جمعیت قابل توجهی از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شوند.

وی اظهارداشت: با تمهیدات اندیشیده شده واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و انتظار می‌رود کسانی که تاکنون در این خصوص اقدام نکرده اند هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمان حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته و این یعنی خطر چون هنوز بیماری کووید ۱۹ از بین نرفته و هرگونه سهل انگاری و عادی انگاری امکان طغیان دوباره ویروس را فراهم می‌کند.

کشمیری یادآورشد: در زمان حاضر ۱۲۸ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۷ نفر دربخش مراقبت‌های ویژه بستری و سه نفر از آنان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۷هزار و ۲۱ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا و یک هزار و ۹۸۴نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14531

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.