• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13
براساس اعلام وزارت کشور؛

استان بوشهر رکوردار جذب غیرقانونی در شهرداری‌های کشور!

  • کد خبر : 14914
  • 25 دی 1400 - 8:55
۲ بار نامه محرمانه به یکی از شهرداران مبنی بر اینکه قانون اجازه جذب نیرو را به ما نمی‌دهد، زده‌ایم اما وی نسبت به این موضوع بی توجهی کرده است/ در یکی از شهرداری استان آتش‌نشانی به دلیل داشتن یک نیرو و انتقال آن به قسمت اداری تعطیل شده است. اگر یک بحران در این شرایط رخ دهد، شهردار چه پاسخی دارد؟

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: این استان بیشترین جذب نیرو غیرقانونی در شهرداری‌ها را دارد.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمدحسین ستوده در همایش شهرداران ۴۰ گانه استان بوشهر اظهار کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که مسائل مالی اش با مسائل مالی در ادارات دیگر متفاوت و شرح وظایف مغایر است.

به نوشته ایسنا، ستوده یادآور شد: ۲ بار نامه محرمانه به یکی از شهرداران استان بوشهر مبنی بر اینکه قانون اجازه جذب نیرو را به ما نمی‌دهد، زده‌ایم اما وی نسبت به این موضوع بی توجهی کرده است، اکنون به این شهردار اعلام می‌کنم اگر اصلاح نکند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: مدیریت در همه جای دنیا در قالب چارچوب مشخص است و همه باید در جهت آن حرکت کنند، اگر خارج از قوانین حرکت کنیم موجب تضعیف و حیف و میل بیت المال خواهیم شد.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر با بیان اینکه به کارگیری جذب نیرو بدون اخذ مجوزهای قانونی مشکل بزرگی است که در شهرداری های استان بوشهر اتفاق افتاده است، گفت: دکتر طالبی، مدیر کل بازرسی و هماهنگی اموراستانهای وزیر کشور در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که استان بوشهر بیشترین جذب نیروی غیرقانونی در شهرداری‌های کشور را دارد.

ستوده با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌های استان بوشهر استفاده از نیروهای خارج از چارت سازمانی است، افزود: در یکی از شهرداری استان بوشهر آتش‌نشانی به دلیل داشتن یک نیرو و انتقال آن فرد به قسمت اداری تعطیل شده است، اکنون اگر یک بحران در این شرایط رخ دهد، شهردار چه پاسخی دارد؟

وی سیستم بایگانی نامناسب، بیمه نبودن ساختمان و ماشین آلات شهرداری، نبود بیمه حوادث شهری، استفاده نکردن از سامانه ستاد و رعایت  نکردنرابطه ۴۰ به ۶۰ در هزینه کردها را از دیگر مشکلات شهرداری‌های استان بوشهر اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.