• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
15
جولان مرگ در استان بوشهر

استان بوشهر قرمز شد/ رعایت نکنیم فاجعه آفرین می شویم/ برای حفظ جان هم وطنان، عروسی ها را متوقف کنیم!

  • کد خبر : 13949
  • 18 فروردین 1400 - 12:45
در این شرایط برگزاری دورهمی به ویژه عزا و عروسی ها، علاوه بر اینکه برگزار کنندگان را در مرگ شهروندان سهیم می کند به نابودی معیشت بخش بزرگی از کسبه و بازاریان و کارگران منجر می شود که بی تردید برگزارکنندگان در پیشگاه خداوند هم باید پاسخگو باشند.

آوای بوشهر؛ استان بوشهر که تا چندی پیش به شرایط نسبتا خوب و رنگ آبی درآمده بود چند روزی است با بحران شدید کرونا مواجه شده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ سفرهای نوروزی، دورهمی ها و مجالس عروسی و عزا، میزان ابتلا و بستری و مرگ بر اثر کرونا را به حد خطرناکی رسانده و ادامه این وضعیت، می تواند تبعات وخیم مالی و جانی را تحمیل کند.

هم اکنون به جز دو شهرستان دیر و جم که در محدوده رنگ نارنجی تعریف شده، ۸ شهرستان دیگر استان بوشهر به رنگ قرمز کرونایی رسیده است و ادامه این روند فاجعه به بار خواهد آورد.

وضعیت استان بوشهر به حدی بغرنج شده که شنیده می شود ذخیره کیت های تست کرونا هم رو به اتمام است و حجم بالای انجام تست های کرونا، مراکز بهداشتی و درمانی را با کاهش شدید کیت های تست مواجه کرده است.

کاهش سخت گیری ها از سوی دولت در ایام پیش از نوروز با اتکا به رنگبندی های خوشبینانه و عادی انگاری مردم سبب شده تا آمارهای کرونا در استان بوشهر به شدت افزایش یافته و به عنوان مثال در شهرستان جم میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی طی یک روز به سه برابر رسیده است.

بررسی های خبرنگار آوای بوشهر نشان می دهد با آغاز ماه های پایانی سال ۹۹ تا ابتدای سال ۱۴۰۰ که شرایط آب و هوایی استان بوشهر به شدت مستعد برگزاری دورهمی و سفر است تعداد مراسم عروسی در شهرستان های استان بوشهر بسیار زیاد شده و بسیاری از خانواده ها که طی یک سال گذشته نتوانستند مراسم عروسی برگزار کنند با کاهش سخت گیری ها و عادی انگاشتن وضعیت، اقدام به برگزاری عروسی های چند صد نفره کنند و همچنان با وجود شرایط وخیم کرونایی، این مراسم و دورهمی ها با جدیت در حال برگزاری است.

شرایط اقتصادی نامطلوب و تنگناهای معیشتی مردم و نیز فشار یکساله ناشی از شیوع کرونا، دولت را برای فشار بیشتر به مردم و اعمال محدودیت ها با چالش مواجه کرده و لازم است خود مردم برای حفظ جان خود و عزیزان شان تا حد امکان، نکات بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی های خطرناک خودداری کنند.

از سوی دیگر با اوج گیری کرونا، دولت ناچار به اعمال محدودیت های صنفی برای کاهش حضور مردم در بازار و خیابان است که این موضوع به آسیب شدید کسب و کارها منجر خواهد شد و بسیاری از مشاغل که به تازگی توانسته اند نفسی بکشند را مجددا به رکود و تعطیلی می کشاند.

در این شرایط برگزاری دورهمی به ویژه عزا و عروسی ها، علاوه بر اینکه برگزار کنندگان را در مرگ شهروندان سهیم می کند به نابودی معیشت بخش بزرگی از کسبه و بازاریان و کارگران منجر می شود که بی تردید برگزارکنندگان در پیشگاه خداوند هم باید پاسخگو باشند.

حال که دولت به هر دلیلی توانی برای کنترل این ویروس خانمان برانداز ندارد باید عاجزانه از خانواده ها خواست تا نوع دوستانه از برگزاری هر مراسمی که می تواند هم وطنان را داغدار کند خودداری کنند و برنامه های خود را به روزها و ماه های آتی منتقل کنند تا بتوان در شرایطی بهتر و با تبعات کمتر، شادی های بدون استرس را تجربه کرد.

جدول محدودیت مشاغل در شرایط رنگبندی کرونایی قرمز، نارنجی و زرد
قرمز: تعطیلی مشاغل گروه ۲،۳ و ۴
نارنجی: تعطیلی مشاغل گروه ۳ و ۴
زرد: تعطیلی مشاغل گروه ۴
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.