• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
22
اعتصاب های کارگری ادامه دارد

استثمار کارگری در پتروشیمی کاوه دیر

  • کد خبر : 14902
  • 19 دی 1400 - 13:54
به گفته کارگران شرکت متانول کاوه، پرسنل و کارگران این شرکت به هیچ عنوان امنیت شغلی ندارند؛ با کوچکترین اعتراض به وضعیت حقوق و شرایط زندگی، تهدید به اخراج یا اخراج می شوند. از طرفی، شکایت پرسنل به مقامات استانی، مرکز و اداره کار نیز به دلیل لابی های قدرتمند این شرکت به جایی نمی رسد.

کارکنان و کارگران شرکت متانول کاوه از هفته گذشته در اعتراض به شرایط نامناسبی که بر فضای کار در این شرکت حاکم است، دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش آوای بوشهر ؛ آنها نسبت به وضعیت اسفناکی که از حیث حقوق، مزایا و شرایط کار معترض اند، صدای اعتراضی که به گفته خودشان به دلیل لابی گری و نفوذ پتروشیمی کاوه در بین مقامات استانی، کشوری و حتی اداره کار به جایی نمی رسد!

به گفته کارگران شرکت متانول کاوه، پرسنل و کارگران این شرکت به هیچ عنوان امنیت شغلی ندارند؛ با کوچکترین اعتراض به وضعیت حقوق و شرایط زندگی، تهدید به اخراج یا اخراج می شوند. از طرفی، شکایت پرسنل به مقامات استانی، مرکز و اداره کار نیز به دلیل لابی های قدرتمند این شرکت به جایی نمی رسد. 

یکی از مهم ترین مطالبات کارگران و کارکنان شرکت متانول کاوه از ابتدای تاسیس این شرکت، درخواست افزایش حقوق و دستمزد متناسب با ساعات و سختی کار، به ویژه روال پرداخت دستمزد در سایر پتروشیمی های منطقه است. 

کارگران این شرکت می گویند: «سالهاست که مدیران وعده افزایش حقوق و بهبود شرایط زندگی کارگران و کارکنان را می دهند اما، تنها به این وعده ها عمل نکرده اند بلکه هر ماه به بهانه های مختلف از دستمزد کارگران کاسته اند.  حقوق فردی که ۶ سال سابقه دارد به سختی به ۸میلیون می‌رسد، افراد تازه استخدام شده نیز در بهترین حالت ۴ تا ۵ میلیون حقوق دریافت می کنند. اجحاف دیگری که در حق کارکنان شرکت متانول می شود، عدم پرداخت کامل کارانه (۲درصد تولید) و پاداش است. این در حالی است که پتروشیمی متانول کاوه بزرگترین پتروشیمی متانول جهان با ظرفیت روزانه ۷۰۰۰ تن تولید است.» 

پایین حقوق پتروشیمی های کشور مربوط به دیر است

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه کارگران پتروشیمی در دیر کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، گفت: دفاع از کارگر به مثابه دفاع قانون از نفقه در مقابل مرد است و دفاع ما از کارگران باید به این شکل باشد.

یونس باربرز با بیان اینکه قابل قبول نیست پتروشیمی که در استان بوشهر بیشترین درآمد را دارد کمترین توجه به حقوق کارگران می‌کند ادامه داد: در بین تمام پتروشیمی‌های ایران کمترین حقوقی که به کارگران داده می‌شود مربوط به پتروشیمی متانول کاوه است.

وی ادامه داد: بدلیل کم توجهی این شرکت به کارگران مسئله لزوم افزایش حقوق کارگران را مطرح کردیم و قول دادند حقوق پرسنل به ۷۰ درصد کارگران هم طراز در پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی برسانند.

وی افزود: این شرکت‌ها میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده‌اند و بهترین ساحل ما گرفته‌اند اما باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی هم عمل کنند.

منبع: خلیج فارس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.