• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

اعتراض کارگران شهرداری به عدم پرداخت حقوق؛ بی پولی یا بی تدبیری؟!

  • کد خبر : 13851
  • 18 اسفند 1399 - 14:00
عدم پرداخت حقوق کارگران هیچ ارتباطی به مشکلات مالی و اعتباری شهرداری جم ندارد و صرفا ناشی از بی تدبیری مدیریت شهری جم در پرداخت مطالبات پیمانکار و اختلاف ناظر پیمان شهرداری با پیمانکار دارد

آوای بوشهر؛ طی روزهای اخیر خبرهایی از اعتراض کارگران خدمات شهری شهرداری جم در برخی رسانه ها منتشر شده است. در برخی فیلم های منتشره، کارگران شهرداری از تاخیر ۱۰ روزه در پرداخت حقوق گلایه دارند و تهدید می کنند اگر حقوق ها پرداخت نشود کار نخواهند کرد.

منبع: بانیان آزادی-تاورتا

به گزارش آوای بوشهر؛ این اعتراضات با وجود مداخله پیمانکار و ناظر پیمان خدمات شهری شهرداری به نتیجه نرسید و تصاویری هم از حضور کارگران شهرداری در فرمانداری جم منتشر شده است. هر چند گفته می شود این اعتراضات مربوط به چند روز قبل است و مشکل حل شده است.

همزمان شدن انتشار خبر اعتراض کارگران با خبر حکم استاندار بوشهر برای شهردار جم به عنوان معین شهرستان گناوه دستمایه سوژه و طنز کاربران شده است. انتشار تصاویری از سطل های زباله خالی نشده در سطح شهر هم به طنز ماجرا افزوده است.

بررسی های آوای بوشهر اما نشان می دهد عدم پرداخت حقوق کارگران هیچ ارتباطی به مشکلات مالی و اعتباری شهرداری جم ندارد و صرفا ناشی از بی تدبیری مدیریت شهری جم در پرداخت مطالبات پیمانکار و اختلاف ناظر پیمان شهرداری با پیمانکار دارد؛ موضوعی که ماه هاست به چالش جدی و هم اکنون، بحران تبدیل شده و شهرداری و شورای شهر هم گویا علاقه ای به حل و فصل مشکل پیش آمده ندارند!

عدم پرداخت صورت وضعیت پیمانکار خدمات شهری شهرداری جم باعث شده تا پیمانکار نتواند حقوق کارگران را به موقع پرداخت کند و کارگران در آستانه عید، با مشکل مضاعف معیشتی مواجه شوند.

عدم پرداخت حقوق کارگران با توجه به وجود منابع مالی و اعتباری به هر بهانه ای هم که باشد، غیر قابل پذیرش است و قطعا باید آن را به عنوان نقطه تاریک در کارنامه شورای شهر و شهرداری جم ثبت کرد.

هر توجیهی هم که از سوی شورا و شهرداری وجود داشته باشد غیر قابل پذیرش است چرا که اصل ماجرای عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری امری نامطلوب است که باید پیش از رخداد، برای آن تدبیر می کردند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.