• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

افزایش ۲۸درصدی بار مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی در سال جاری

  • کد خبر : 1930
  • 29 آذر 1391 - 5:25

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، از افزایش ۲۸ درصدی بار مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای جم، احمد قاسمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت:با اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده در شهرستان جم و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در اجرای این طرح اعم از پزشک و ماما، بار مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان طی سالهای گذشته روند صعودی داشته، به گونه ای که در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸% افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است .

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح باید به ازاء هر ۴۰۰۰ نفر جمعیت یک پزشک و به ازاء هر ۸۰۰۰ نفر جمعیت، یک ماما در مراکز بهداشتی درمانی دولتی مشغول ارایه خدمت شوند گفت: در حال حاضر این نسبت در شهرستان جم به ازاء هر ۴۳۰۰ نفر یک پزشک و هر ۶۵۰۰ نفر یک ماما می باشد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: در این ۶ ماهه تعداد بیماران مراجعه کننده به پزشک ۲۴۶۲۹ نفر، ماما ۵۹۰۳ نفر و دندانپزشک ۲۳۷۷ نفر بوده که به ترتیب ۷، ۲۶و۵۱ درصد افزایش داشته است. همچنین طی همین مدت تعداد۹۸۴۱ مورد نیز به آزمایشگاه مراجعه نموده اند.

مهندس قاسمی اظهار داشت روزانه به طور متوسط ۲۱۰ بیمار جهت دریافت خدمات درمانی مراجعه می نمایند که این تعداد به غیر از کسانی هستند که جهت دریافت خدمات بهداشتی به مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهرستان مراجعه نموده اند. وی ضمن قدردانی از کلیه همکارانی که در مراکز بهداشتی درمانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند گفت:  غالبا بار مراجعات مردم به مراکز ذیربط، در ساعات کاری صبح می باشد ولی با توجه به اینکه این مراکز در شیفت عصر نیز ارائه خدمات می دهند، اما حجم مراجعات در ساعات عصر خیلی کمتر بوده است.

گفتنی است یکی از اهداف و مزایای طرح پزشک خانواده کم شدن هزینه ها از جیب مردم است. لذا بیماران می توانند جهت انجام خدمات مورد نیاز خود همانگونه که در شیفت صبح به این مراکز مراجعه می کنند در شیفت عصر نیز مراجعه داشته باشند تا سبب کاهش هزینه های درمانی خود شوند .

به طور مثال هزینه ویزیت در مراکز بهداشتی درمانی دولتی نصف پولی است که در بخش خصوصی هزینه می گردد. همچنین انجام خدمات آزمایشگاهی با هزینه ای کمتر از مراکز خصوصی در این مراکز، صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1930

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.