• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

افزایش ۱۶ درصدی ارائه خدمات پزشکان در مناطق روستایی طی ۹ ماهه نخست سال جاری

  • کد خبر : 1967
  • 12 دی 1391 - 9:11

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در گزارشی از افزایش ۱۶ درصدی خدمات پزشکان در مناطق روستایی سطح شهرستان، طی سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس خبری آوای  جم، رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان عنوان داشت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۸۴ مورد اعزام پزشک به خانه های بهداشت و مناطق روستایی داشته ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل  ۱۶% افزایش داشته است.

به عبارتی به طور میانگین، ماهیانه ۴۳ بار پزشکان مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات سلامت به مردم در خانه های بهداشت تحت پوشش حضور یافته و خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز زنان باردار، بیماران دیابتی، فشارخونی، تالاسمی، کودکان و سایر بیماران را فراهم نمودند.

احمد قاسمی، تصریح کرد: از آنجا که یکی از مهمترین رسالت های نظام سلامت ، تحت پوشش قرار دادن تمامی خانوارهای ساکن با دسترسی همه جمعیت به خدمات بهداشتی درمانی سطح اول می باشد، لذا در این راستا تمامی خانوارهای ساکن در سطح شهرستان دارای پرونده خانوار بوده و تحت پوشش یکی از خانه های بهداشت و یا پایگاههای بهداشتی درمانی سطح شهرستان می باشند.

به عبارتی هیچ خانواری وجود ندارد که فاقد پرونده خانوار بوده و مشمول دریافت خدمات سلامتی نباشد. وی همچنین اظهار داشت تا پایان سال ۹۰ و بر اساس سرشماری ای که توسط همکاران بهورز در خانه های بهداشت سطح شهرستان، صورت گرفت، تعداد ۱۳۰۴۲ خانوار در سطح شهرستان، ساکن هستند که همگی تحت پوشش برنامه های بهداشتی درمانی این شبکه می باشند.

شایان ذکر است، حضور پزشکان و سایر اعضای تیم سلامت در روستاهای دور افتاده منجر به افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی گردیده و در واقع تحقق بسیاری از اهداف برنامه پزشک خانواده از جمله افزایش پوشش خدمات سلامت، افزایش سطح سلامتی ، توزیع عادلانه خدمات سلامت در جامعه و همچنین افزایش ارتباط عاطفی و آشنایی بیماران با پزشکان را در بردارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1967

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.