• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

امام جمعه جم: به رییس مجلس گفتم جم آب خوردن ندارد/ قانون برنامه ششم در صنعت اجرایی نشد/ نرخ بیکاری منطقه افزایش یافته

  • کد خبر : 14995
  • 12 شهریور 1401 - 16:35
امام جمعه جم به موضوع ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه هم اشاره کرد و گفت: قانون برنامه ششم استفاده از پیمانکاران بومی را مورد تاکید قرار داده اما اجرایی نمی شود یا اگر اجرایی شده بسیار اندک بوده است.

امام جمعه جم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: به رییس مجلس گفتم جم آب خوردن و کشاورزی ندارد و قانون برنامه ششم توسعه به هدف گذاری خود نرسیده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ حجت الاسلام محمد محمدی با اشاره به سفر رییس مجلس به عسلویه و نشست مسئولان با محمدباقر قالیباف اظهار داشت: در این نشست فرصتی فراهم شد تا در مورد مشکلات منطقه صحبت کنم و با توجه به نقش قانونگذاری و نظارتی مجلس، از منظر قانونی به مسائل پرداختم.

وی با بیان اینکه در نشست به موضوع عدم اجرای برنامه ششم توسعه و نرسیدن به هدف گذاری ها پرداختم تصریح کرد: متاسفانه دو موضوع آموزش نیروی انسانی و کاهش هشت دهم درصدی بیکاری طی هر سال از برنامه ششم عملا معکوس شده و نه به موضوع مهارت آموزی توجه شد و نه بیکاری کاهش یافت که حتی در منطقه صنعتی کشور هم بیکاری افزایش یافته است.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگری که در این نشست مطرح کردم موضوع استفاده و حمایت از شرکت های دانش بنیان بود که از سال ۶۰ قانون آن ابلاغ شد و حتی با وجود نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، اجرایی نشده است.

وی دو چالش ورشکستگی و مهاجرت را از تبعات بی توجهی به شرکت های دانش بنیان دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه در شرکت های صنعتی منطقه، شیر آلمانی خریداری می کنند اما از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده نمی کنند.

امام جمعه جم به موضوع ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه هم اشاره کرد و گفت: قانون برنامه ششم استفاده از پیمانکاران بومی را مورد تاکید قرار داده اما اجرایی نمی شود یا اگر اجرایی شده بسیار اندک بوده است.

وی افزود: به رییس مجلس تاکید کردم منطقه صنعتی نباید نیازی به کمک دولتی داشته باشد اما امروز شهرستان جم نه آب خوردن دارد و نه آب کشاورزی که این موضوع شایسته منطقه صنعتی نیست.

حجت الاسلام محمدی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای جوان و کارآمد بومی در مدیریت صنعتی یادآور شد: باید شرکت های منطقه گردش مالی و پرداخت مالیات را به بانک های استان انتقال دهند تا از این ظرفیت در مسیر توسعه مناطق میزبان صنعت استفاده شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.