• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

امام جمعه موقت شهرستان جم : تونلهای مسیر جم -عسلویه قربانی های زیادی تا کنون گرفته اند

  • کد خبر : 1813
  • 21 آبان 1391 - 12:48

خطبه اول

 

به گزارش خبرنگار آوای جم : حجت الاسلام والمسلمین فتحی امام جمعه موقت شهرستان در خطبه اول ضمن توصیه وتوجه به رعایت تقوای الهیکه باعث تشخیص حق از باطل است ، با اشاره به کلام مولا علی (علیه السلام ) که می فرماید « الدین شجره اصلها التسلیم والرضاء »  دین چست؟ ما مسلمانان دو چیز گرانبها داریم که هر دو از نعمتهای بزرگ الهی هستند، کتاب خدا واهل بیت که هر کس به آنها بپیوندد خیر دنیا و اهرت می بیند، پس ای جوانان به امر دین توجه عمیق داشته باشیدکه به انسان تعالی و سعادت می دهد .

امام صادق(علیه السلام ) می فرماید: من زندگی خود را بر چند چیز بنا  کرده ام ، اول دانستم که کار خودم را خود انجام دهم نه دیگران،مخصوصا انجام وظایف شرعی . اگر کسی در زمان حیات خود امر خیری انجام دهد بسیار با ارزشتر از این است که بعد از مرگ او کسیدیگر کار برای او انجام دهد .  ،دوم معتقدم خداوند شاهد و ناظر کارهایم می باشد، اگر مردم و مسئولین بدانند که همه کارهای ما،  خداناظر و شاهد است، هیچ گناهی از ماسر نمی زند . جوانی که آمد خدمت امام حسین (علیه السلام ) عرض کرد یابن رسول الله من میل به گناه دارم چه کار کنم ؟ امام فرمود : اول روزی خدا را نخور هرچه می خواهی گناه کن  دوم جایی برو که آنجا ملک خدا نباشدهرچه می خواهی گناه کن  . امام راحل می فرماید عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید . سوم معتقدم روزی من دست خداست، آن چیزی روزی ما است که می خوریم و می پوشیم و از نعمتهای خدا استفاده می کنیم . غم روزی رانخوریم . کسی که برای اصلاح امر آخرت تلاش کند خداوند دنیای او را اصلاح می کند . جوانی که در سنین جوانی دنبال امور دین باشد دنبال اجرای احکم خداوند باشد قطعا در دنیا و آخرت پیروز میشود.

 

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلمین فتحی امام جمعه موقت شهرستان ضمن توصیه به  رعایت تقوای الهی،به مناسبتهای هفته اشاره داشتند ، اول روز ۲۴ ذی الحجه روز مباهله با مسیحیان نجران و با اشاره به آیه مباهله  به بیان قضیه مهم و تاریخی این رویداد پرداختند .

در تاریخ ۲۵ذی الحجه سالروز تنزول سوره هل اتی و روز احسان و نیکوکاری است و درخانواده مولا علی در حالی که خودشان روزه بودند سه روز افطاری خود را به مکین و یتیم و اسیر دادند و خود با آب افطار کردند.

مناسبت بعد حلول ماه محرمالحرام است که سفره احسان حسینی گسترده می گردد وسفارشاتی که در زنده نگه داشتن ایم ماههای محرم وصفر از سوی بزرگان دین شده است .  روزه گرفتن در این روز بسیار سفارش شده است .

تذکراتی به مسئولین بعنوان یادآور ی زیرا تریبون نماز جمعه محل بیان مشکلات است.اول بحث روشنایی تونلهای مسیر جم به عسلویه که جان انسانهای بی گناه مرتب گرفته میشود، قطعا ارزش یک انسان بیشتر از مسائل ریالی و مادی است و دوم گلایه مندی عمیق مردم از عدم توجه شرکت نفت به زیر ساختهای منطقه است، علیرغم پیگیری های امام جمعه متاسفانه حاضر نمی شوند قطعه زمین در جوار شهرک های وابسته جهت احداث مصلا واگذار نمایند، سوم بحث آب کوثر خیلی با تاخیر کار میشود جدیت بیشتری شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1813

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.