• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

امکان برگزاری مراسم محرم در استان بوشهر وجود ندارد/ به علت تحریم، کیت تشخیص کرونا محدود است

  • کد خبر : 12862
  • 08 مرداد 1399 - 17:25
استان بوشهر در ایام پیش رو بسیار گرم بوده لذا اصلاً امکان‌پذیر نیست که مراسمات عزاداری آن هم در فضای بسته برگزار شود، چون فضای بسته با کولر خنک می شود. امکان برگزاری مراسم در فضای باز نیز به دلیل شرایط آب و هوایی گرم اصلا وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: متاسفانه استان بوشهر یک عقب ماندگی تاریخی در بحث درمان دارد و از لحاظ فاکتورهای درمانی عقب هستیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ سعید کشمیری ظهر سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در چشم انداز ۱۴۰۴ که در ارتباط با وضعیت درمانی بیمارستان‌ها ترسیم شده و تا آن زمان باید به ازای هر هزار نفر به ۲.۲ تخت بیمارستانی برسیم که در حال حاضر این سرانه ۱.۸ تخت به ازای هر هزار نفر است.

این مسئول با اشاره به اینکه از لحاظ بیماری‌های مختلف، کودکان و مادران باردار شاخص های خوبی داریم، عنوان کرد: در بحث درمان باید بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا (س) را تکمیل کنیم که الان در مراحل اولیه ساخت است. همچنین بیمارستان ۱۷ شهریور در برازجان را تکمیل کرده و بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه کلنگ‌زنی و طی سه سال آینده به بهره برداری برسد تا به اهداف خود در رابطه با سرانه تخت کافی برای ارائه خدمت دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر خروج مردم از استان برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی کاهش چشمگیری داشته است. همزمان با هفته دولت در شهرستان دشتستان کلینیک بسیار خوب ۲۲۰۰ متری افتتاح خواهد شد و یک کلینیک ۶ هزار متری نیز در شهر بوشهر به بخش خدمات سرپایی اضافه می‌شود. همچنین سال گذشته یک کلینیک در خورموج افتتاح شده و در دیلم و گناوه نیز اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است.

کشمیری یادآور شد: در جنوب استان بوشهر شاهد افتتاح بیمارستان دیّر بودیم و امید است که تا مهرماه سال جاری نیز یک بیمارستان مادر و کودک مجهز تقدیم مردم کنیم. توسعه بیمارستان ها در سطح استان از دیگر خدمات در بخش درمان بوده و اضافه شدن بخش‌هایی چون جراحی مغز بیمارستان کنگان موجب کاهش مرگ و میر شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات اورژانس هوایی در سال گذشته بسیار پررنگ شده و ده‌ها عملیات مهم برای نجات جان انسان‌ها اتفاق افتاده است. خوشبختانه در تمام جاده ها در هر ۲۷ کیلومتر یک پایگاه اورژانس بین‌راهی داریم که شاخص کشوری در این زمینه هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه است. همچنین شاخص رسیدن بالای سر مریض در شهر ۶ دقیقه و در جاده ها تقریباً ۱۴ دقیقه است.

شرایط فشرده مراسمات بسیار خطرناک است

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در خصوص برگزاری مراسمات ماه محرم اظهار کرد: مناطق گرمسیر و مرطوب مثل استان بوشهر در ایام پیش رو بسیار گرم بوده و شرایط سختی پیدا می کند، لذا اصلاً امکان‌پذیر نیست که مراسمات عزاداری آن هم در فضای بسته برگزار شود، چون با فضای بسته با کولر خنک می شود و تعداد بالای جمعیت و گرمای هوا و تعریق افراد در شرایط فشرده مراسمات بسیار خطرناک است. امکان برگزاری مراسم در فضای باز نیز به دلیل شرایط آب و هوایی اصلا وجود ندارد، چون دمای هوا در استان بوشهر بالای ۵۰ درجه است.

احتمال بدتر شدن شرایط وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: شهرستان بوشهر به دلیل مراودات بیشتر با خوزستان شرایط به مراتب بدتری دارد و احتمال بدتر شدن شرایط نیز وجود دارد که لازم است مردم رعایت بیشتری کرده و اقدامات پیشگیرانه با حساسیت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به روند انجام آزمایشات و تست کرونا در آزمایشگاه ها گفت: متاسفانه کیت ها محدود است و کشور در شرایط تحریم قرار دارد؛ لذا امکان تست گیری از همه افراد وجود ندارد، در این زمینه سعی کرده ایم با نظارت بر روند انجام تست ها و آزمایشگاه ها شرایط بهتری را فراهم نماییم.

متوسط زمان ساخت واکسن ۷ سال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه متوسط زمان ساخت یک واکسن هفت سال است، اظهار کرد: با وجود هزینه های فراوان و گذشت بیش از ۲۰ سال از شناسایی و شیوع بیماری ایدز هنوز دانشمندان نتوانسته‌اند واکسنی برای آن بسازند، باید بگویم که ساخت واکسن پیچیده، سخت و بسیار زمان‌بر است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: ما باید بالاترین پیش‌بینی را برای حفظ سلامت مردم انجام دهیم، تنها دارویی که در دسترس ما قرار دارد، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت و شرکت نکردن در تجمعات است. این یک راه حل کاملا در دسترس برای جلوگیری از پیشروی و همچنین پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.