• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

بانیان سومین همایش روزجم به افکار عمومی احترام بگذارند

  • کد خبر : 2131
  • 08 اسفند 1391 - 19:48

آوای جم – علی دانشمند ؛ همانگونه که در همین پایگاه خبری به اطلاع همشهریان گرامی رسید ویژه برنامه های سومین همایش روز جم اعلام گردید.

 

بر این اساس مقرر شد همایش پایانی روز جم پنجشنبه ۲۴ اسفند ۹۱ راس ساعت ۸ صبح در محل تالار شهید خاتمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم برگزار گردد.

 

آنچه در این رهگذر مهم و قابل تامل به نظر می رسد این است که آیا برنامه های روز جم نباید با حضور پر رنگ مردم،رنگ و لعابی بهتر داشته باشد؟وآیا نباید برای نهادینه کردن روز جم ابتدا بر روی مردم شهرمان تمرکز نمائیم؟مهمتر از همه این مسائل امسال که قرار است سومین همایش روز جم را برگزار کنیم چقدر سعی در رفع نواقصات دو همایش گذشته داریم؟

تصویری که هم در همایش اول و هم در همایش دوم بنده نوعی را به شدت آزرده خاطر ساخت،این بود که همایش روز جم با آن همه ابهت و عظمت با استقبال بسیار اندک مردم همراه بوده و حتی سالن ۳۵۰ نفری تالار شهید خاتمی نیز به نصف نمی رسید.این موضوع نه بدلیل پربار نبودن برنامه و یا کم اهمیت بودن موضوع برای مردم است،بلکه دلیل اصلی آن کج سلیقگی در انتخاب زمان برپایی همایش پایانی است.

هشت صبح پنجشنبه ساعت آغاز دو همایش گذشته بوده که همواره مورد انتقاد اکثر مردم جم بوده است،اما متاسفانه امسال نیز بانیان برپایی سومین همایش روز جم علیرغم پیشنهاد این موضوع به آنها اصرار بر برپایی برنامه در همان ساعت نامناسب قبلی را دارند.

برگزاری این مراسم در ساعات روز مشکلات زیادی را بهمراه دارد،از جمله:شروع زود هنگام برنامه که باعث از دست دادن ابتدای برنامه برای اکثر افراد می شود،از طرف دیگر ۸۰ درصد افراد پنجشنبه ها در محل کار حضور دارند و از طرفی در دو همایش گذشته شاهد تداخل برنامه های پایانی با اذان ظهر و خلاصه اجرا نمودن بهترین قسمت های همایش بوده ایم.

خبرها از جلسه هم اندیشی شورای شهر حاکی از آن است که حاضران در این جلسه نیز تلاش خود را برای تغییر ساعت برگزاری از روز به شب انجام داده اما متاسفانه بدلیل مخالفت عده ای خاص این زمان تغییر نیافته است.

ظاهراً در برنامه امسال گروهی از میهمانان قرار است صبح پنجشنبه با پرواز تهران عسلویه وارد منطقه شده و بلافاصله پس از پایان برنامه شهرستان را ترک نمایند،به نظر شما اگر پرواز صبح تاخیر داشته باشد تکلیف برنامه پیش بینی شده چیست؟

و از طرف دیگر چرا طوری برنامه ریزی نکنیم که همان اندک میهمانان پایتخت نشین نیز لحظاتی در برنامه حضور داشته و جم را بیشتر بشناسند؟

با این اوصاف پیشنهاد می گردد بانیان اصلی مراسم ضمن احترام به خواست افکار عمومی در جهت برپایی این همایش در ساعات شب موافقت نموده و پرواز میهمانان برای ورود به منطقه را عصر و برگشت آنها به تهران را اولین پرواز صبح روز بعد درنظر بگیرند.

برپایی برنامه در شب، قطعاً با استقبال گسترده مردم همراه خواهد بود و استفاده از سالن فرهنگسرای شهرک توحید جم با گنجایش ۶۰۰ نفر می تواند همایشی باشکوه را رقم بزند.

شایان ذکر است این پیشنهاد از طرف بنده وبسیاری افراد دیگر سال گذشته نیز در جلسات هم اندیشی ارائه گردید و امسال نیز از طرف چند از نفر از حاضران ارائه شده است که مورد توجه قرار نگرفت و به همین دلیل راه چاره را در رسانه ای کردن موضوع دیدیم شاید بازنگری در تصمیمات در جهت احترام به افکار عمومی صورت پذیرد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2131

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.