• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

با افتتاح۳کتابخانه جدید،آمار کتابخانه های جم به عدد ۸ رسید

  • کد خبر : 1692
  • 11 مهر 1391 - 18:52

به گزارش  خبرنگار آوای جم ؛ خلیل عبدالهی فرماندار  شهرستان جم در آیین افتتاح سه کتابخانه جدید در جم اظهار داشت: علم و سواد ارزنده‌ترین هدیه خداوند به انسان است.

 

عبداللهی افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی هر جامعه گسترش کتابخانه‌ها و توسعه فرهنگ کتابخوانی است که این خود نماد رشد فرهنگی است.

 

وی اضافه کرد: پیشرفت توسعه و تمدن بشری نسبت مستقیمی با کتاب و کتاب‌خوانی دارد که این امر موجب تحول و دگرگونی جامعه می‌شود.

فرماندار شهرستان جم یادآور شد: امروز دانش یک گنجینه بزرگ و ثروت تمام‌نشدنی است که از عصاره کتاب و تحت فرآیند مختلف با تحقیق، تفحص، تفکر و پژوهش به دست می‌آید و این روند باعث توسعه و تقویت فرهنگ می‌شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان جم اضافه کرد: برای اینکه جامعه و محیط اجتماعی را متحول سازیم باید به سمت کتابخوانی و گسترش کتابخانه‌ها پیش برویم و طوری عمل کنیم که فرهنگ کتابخوانی مورد توجه مردم به ویژه خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص مهم‌ترین عامل توسعه است خاطر نشان کرد: تقویت سخت‌افزاری ونرم‌افزاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم با تحقق مطالبات نیم درصد از شهرداری‌های تابعه شهرستان به طور ویژه در دستور کار این فرمانداری قرار دارد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفیدشهرستان جم همچنین با تأکید بر فراهم آوردن شرایط زمانی و مکانی برای ترویج و توسعه امر مطالعه و کتابخوانی بر ضرورت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز از فرماندار جم به عنوان عملیاتی‌ترین و میدانی‌ترین فرماندار در استان یاد کرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه وی در حل مسایل و مشکلات کتابخانه‌های شهرستان به ویژه وصول نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها تقدیر و تشکر کرد.

در این آیین با حضور فرماندار جم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و تنی چند از مسئولین محلی،  کتابخانه‌های عمومی روستاهای باریکان، تشان و دربان با تجهیزات مناسب و کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به بهره‌برداری رسید و برای استفاده در اختیار علاقه‌مندان امر کتاب و کتابخوانی قرار گرفت و تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم به هشت کتابخانه افزایش یافت.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1692

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.