• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

با ثبت نام در پورتال بوشهر تجارت؛اصناف جمی می توانند جهانی شوند.

  • کد خبر : 1699
  • 15 مهر 1391 - 15:48

به گزارش خبرنگار آوای جم؛گروه تجاری بوشهر تجارت با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر و اتحادیه اصناف،اقدام به راه اندازی اولین پورتال تجاری اصناف استان بوشهر نموده است.برای آشنایی بیشتر با این شرکت و خدمات قابل ارائه آن سوالاتی را از آقای محمد شورکی نماینده شرکت مذکور در شهرستان جم پرسیدیم که ماحصل آن را در ذیل مشاهده می فرمائید.

مفهومِ تجارت الکترونیک را برای کاربران ما توضیح دهید؟

–          تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع‌تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت‌برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.

هدف کاری از اجرای این طرح چیست؟

–          بهینه‌سازی و آسان‌سازی خدمات خرید و فروش و معاملات پولی و خدماتی استان.

بوشهرتجارت، برای رسیدن به هدف نهایی خود، ۴ مرحله‌ی سازمان‌یافته‌ی مهندسی شده توسط کارشناسانِ فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک طراحی کرده‌است.
پیش‌شروعِ این مراحل “ثبتِ عضویت” می‌باشد که کارکردِ آن در بخشِ سه‌ماهه‌ی اول کاتالوگ توضیح داده‌شده‌است.

شاید هنوز فرهنگ خرید به‌صورت کاملا بر خط (online) در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده است اما داشتن فروشگاه اینترنتی سبب آشنایی هزاران نفر با محصولات شما خواهد شد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند به‌صورت سنتی و یا تماس مستقیم با تلفن از شما خرید کنند. در سال ۱۳۸۵ بیش از ۷ میلیون ایرانی کاربر اینـترنت بـودند در حـالیکه امسال این تعداد به ۲۷ میلیون نفر رسیده است.

فوایدِ بوشهر تجارت برای مشتریان چه خواهد بود؟

–          عمیقا باور داریم که امروز، شاهراه تبلیغات در ایران، اینترنت است و هر کسب و کار جدی برای بقا و گسترش خود، باید در این مسیر قدم گذارد. کمپین‌های تبلیغات اینترنتی، برنامه‌ریزی هوشمندانه برای حضور در این عرصه است تا با کمترین هزینه، بتوانید بیشترین بازدهی را به دست آورید. بوشــهرتجــارت، محلِ تجارت و کسب و کارِ شما و در نتیجه درآمدتان را تکثیر می‌کند.

زمانی که کسب و کارها با چالش‌های بازاریابی خود به سراغ ما می‌آیند، ما پنجره‌ای از آینده را برای ایشان گشوده و آن‌ها را با پتانسیل‌های دنیای اینترنت در زمینه تبلیغات و برندینگ آشنا می‌سازیم، آن‌گاه است که بسیاری از تعاریف در ذهن مشتریان ما بازتعریف شده و مسیر‌های نوینی برای توسعه کسب و کارشان در پیش دیدگانشان نمایان می‌گردد.

سال ها زمان لازم بود تا ابزارها و فناوری های لازم به مرحله ای برسند که بتوان هوشمندانه تبلیغ کرد. ما اکنون در مرحله ای قرار داریم که مخاطبان پیام از فرایند تبلیغات آگاه هستند. همین آگاهی، کار دست اندرکاران این حوزه را بیش از پیش دشوار نموده

است. هر چه که در گذر زمان به پیش می رویم، آگاهی مخاطبان بر فرایند تبلیغات افزایش یافته و روش های سنتی و کورکورانه در فرستادن یک پیام انبوه و بی هدف به حاشیه رانده می شود. به همین دلیل بستر دینامیک و پر امکاناتی مانند اینترنت هر روز بیش از پیش به حامل اصلی پیام های تبلیغاتی بدل می گردد.

اما پتانسیل های اینترنت به عنوان بستر اصلی تبلیغات و آگاهی رسانی چیست؟

–          ۱٫ امکان تفکیک مخاطبان با هزینه ای بسیار پایین

–          ۲٫ امکان بازخورد گیری آسان تر و دقیق تر نسبت به تبلیغات سنتی

–          ۳٫ نرخ تبدیل بالا و هزینه بازدید کم. تعداد بیشتری از مخاطبان با یک هزینه ی ثابت به شما مراجعه می نمایند و از این تعداد بخش بزرگتری نسبت به تبلیغات سنتی به مشتری شما بدل می شوند.

–          و…

تجارت؛ الکترونیکی یا سنتی؟

آداب و رسوم تجارت در هر کجای دنیا به یک شکل است، اساسا تجارت اصولی دارد که با درایت باید آنرا پیش برد تا به اهداف نزدیک شد، درایتی که توام با صداقت باشد، صداقت نیز با اعتبار همراه خواهد شد. پس در تجارت سه اصل باید رعایت شود: درایت، صداقت و کسب اعتبار. فرقی ندارد تجارت شما از چه نوعی باشد، سنتی و بازاری و یا الکترونیکی، مهم این است بخواهید که تاجر شوید. گفته می‌شود یک تاجر، خروس خوان باید کرکره مغازه را بالا ببرد و تا بوق سگ کار کند. البته این حرف متعلق به قدیمی‌ها است، با احترامی که به قدیمی‌ترها باید گذاشت مجبور به گفتن این جمله هستم که این مثل کهنه شده است، در حال حاضر الکترونیک کمک زیادی به صاحبان مغازه کرده است به گونه‌ای که با فشردن یک کلید کرکره مغازه بالا یا پائین می‌رود و ما تجاری داریم که دیگر محل کسب و کارشان تعطیل نمی‌شوند.

اصطلاحا به آنها تجار ۲۴*۷ گفته می‌شود. درست است به آنها لقب تاجر الکترونیکی هم داده‌اند، از این رو که آنها علم تجارت الکترونیک آموخته‌اند و در محیطی آرام به کسب و کار خود می‌پردازند. تجارت الکترونیک از دید آنها بسیار شیرین است، حتی شماره تلفن همراه خود را بر سر در تجارت‌کده‌شان می‌نویسند تا وقت و بی‌وقت پذیرای تماس‌های مشتریان باشند. با رشد روز بروز تکنولوژی و آگاهی مردم از آنها همه راه ساده‌تر را برای تجارت انتخاب می‌کنند. شاید به جرات بتوان گفت که نیمی از مشاغل سنتی (غیر الکترونیکی) نیز با تجارت الکترونیک آشنا شده‌اند. این روزها آنها در اینترنت دنبال خرید و فروش هستند، از خارج بخرند و به خارج بفروشند، در داخل تولید کننده و به خارج صادر کنند، این روزها غیرالکترونیکی‌ها در اینترنت تبلیغات می‌کنند کافیست سری به سایت‌های مخصوص تبلیغات بزنید سایت‌هایی که محصولات شما را تبلیغ می‌کنند.

آیا فکر می‌کنید شهر جم پتانسیل لازم برای ایجاد طرحِ تجارت الکترونیک را دارد؟

–          بوشهرتجارت با علمِ به اینکه هنوز بستر مناسبی برای ایجادِ تجارت الکترونیک در استان و شهر جم آماده‌نیست، طرحِ خود را بصورتِ دوره‌ای و پروسه‌ی ۴ مرحله‌ای به اجرا می‌رساند که طیِ این مراحلِ ۴گانه که یکسال به‌طول می‌انجامد این شهر و مردمِ دوست‌داشتنی‌اش مخصوصا کسانی که به مبادله‌ی پولی مشغول هستند را به فعالیتِ تجارتِ الکترونیکی نیازمند می‌سازد.

شرح بیشتری از تجارت الکترونیک و بررسی لزوم حرکت به سمت تجارت را بیان نمائید.

–          تجارت الکترونیکی را به زبان ساده می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته‌است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا ویا خدمات منتهی می‌شود.

تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت بردار ی از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.

امروزه بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و ۶۹درصد از این جمعیت در طول روز دست کم یک خرید از اینترنت داشته‌اند.

–          در ابتدای هزاره ی سوم، تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد باعث گردیده که دنیا کوچکتر بنظر آمده و ارتباطات سریعتر و وسیعتر صورت پذیرد. تجارت نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سطحی گسترده و با سرعت بسیار متحول گردیده است.

یکی از محبوبترین ها در دنیای وب خرید اینترنتی است. شما میتوانید در زمانهای پرت، در هرزمان و مکان حتی با لباس راحتی اینکار را بکنید.به معنای واقعی هر کسی می تواند صفحه اینترنتی خود را بسازد و کالاهای مورد نیازش را در آن ارایه دهد. البته تاریخچه تجارت الکترونیک با تاریخچه اختراعات قدیمی مثل کابل، مودم، الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت گره خورده است.

حضور در بازارهای جهانی با توسل به شیوه های تجاری موفق و کارآمد که خود نمایی از توانمندی اقتصادی کشورها را به تصویر می کشد، از جمله ضرورت های تطبیق با نظام بین المللی کنونی به لحاظ پیشرفت های حاصله در عرصه های اقتصادی و صنعتی آ ن است.

در شرایط کنونی، سرعت و گستره ی تجارت تا بدان حد می باشد که سهم تعدادی از کشورها در تجارت جهانی بر سهم آنان از تولید جهانی پیشی گرفته است. پیشرفت های اخیر در زمینه ی مبادله ی الکترونیکی داده ها از طریق شبکه های رایانه ای و فن آوری های وابسته به آن، تحول ژرف و گسترده ای در قلمرو ارتباطات به وجود آورده است..

بی شک بهره گیری از فن آوری اطلاعات یکی از حلقه های لازم برای افزایش کارایی تجاری در اقتصاد است. تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های مناسب و دقیق، حذف مقررات محدود کننده، آسان سازی ارتباط میان عوامل داد و ستد کالا، بکارگیری سیستم های عمومی اطلاع رسانی و آگاه کننده، حمایت، تشویق و بهینه سازی امر صدور کالا، فراهم کردن فضای رقابت برای تمامی استعدادهای تجاری و حذف انحصارات و در یک کلام ایجاد تسهیلات تجاری مجموعه ای است که می تواند روشنایی بخش این راه، یعنی حضور بیشتر در مبادلات جهانی باشد. الکترونیک چنان سرعتی به اطلاع رسانی داده است که می توان عصر جدید را عصر یورش اطلاعات نامید. رویکرد کنونی تجارت، گرایش به فن آوری اطلاعات و انتقال الکترونیکی داده ها یا کاربرد الکترونیک بجای کاغذ است که علاوه بر مبادله ی سریع و پردازش اطلاعات در کمترین زمان ممکن، هر یک از عوامل تجاری را در میدان گسترده ی انتخاب طرف تجاری در مراحل اولیه قرارداد و به همین ترتیب تا مرحله ی نهایی حصول کالا، آنان را یاری می کند. در چنین فضایی کشورهای در حال توسعه از جمله ایران ناگزیر باید افق نگرش خود را به فراتر از شیوه های سنتی گسترش دهند.

–          آنچه به یقین می توان گفت، این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان و فراگیر بپیوندد، در آینده ای نه چندان دور در صحنه ی رقابت به حاشیه رانده شده و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست خواهد داد. تجارت الکترونیک در واقع، انجام عملیات تجاری را از ابتدای راه یعنی اعلام نیاز و جستجو برای بدست آوردن کالا یا خدمات مناسب، تا انتهای راه یعنی تحویل جنس یا خدمت موردنظر در محل مورد نظر را شامل می شود و تمامی عملیات تجاری توسط یک شبکه ی گسترده انجام می شود. یکی از اولین ابزارهای تجارت الکترونیک، اینترنت است که یک بستر اطلاع رسانی و یک بانک وسیع اطلاعاتی است و شبکه ی عظیمی می باشد که خود از میلیون ها شبکه ی کوچک دیگر تشکیل شده است.

از وب سایت ها بیشتر صحبت کنید

–          یک وب‌سایت مانند یک فروشگاه سنتی است. اجناس مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند. خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه، در لیست محصولات جستجو می‌کنند و کالاهای موردنظر خود را سفارش می‌دهند.

پس از تکمیل سفارش، هزینه آن به چند شیوه قابل پرداخت است، با کارت‌های بانکی، پرداخت نقدی از طریق پیک در زمان تحویل کالا و یا واریز به حساب، پس از مشاهده و تایید سفارش توسط مسوول فروشگاه، خریدار کالا، کالاهای خریداری شده را توسط روشی که تعیین کرده دریافت می‌کند.

شاید هنوز فرهنگ خرید به‌صورت کاملا بر خط (online) در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده است اما داشتن فروشگاه اینترنتی سبب آشنایی هزاران نفر با محصولات شما خواهد شد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند به‌صورت سنتی و یا تماس مستقیم با تلفن از شما خرید کنند. در سال ۱۳۸۵ بیش از ۷ میلیون ایرانی کاربر اینـترنت بـودند در حـالیکه امسال این تعداد به ۲۷ میلیون نفر رسیده است.

مزایای تجارت الکترونیک چه خواهد بود؟

۱٫ هزینه های توزیع یا فروش کاهش میابد.

۲٫ واسطه ها حذف می شوند.

۳٫ خریدار و فروشنده می توانند با هم مستقیما در تماس باشند و برخی هزینه ها مانند تلفن ، نامه و … حذف می شوند.

۴٫ خریدار می تواند از طریق اینترنت سفارش دهد.

۵٫ شرکت ها می توانند با خریدار مذاکره کنند.

۶٫ با تکنولوژی وب، اولویت های جستجو و خرید انتخاب می شوند.

۷٫ فرصت هایی برای کسب و کار ایجاد می کند.

۸٫ نیاز به سرمایه گذاری سنگین وجود ندارد.

۹٫ محیط زیست کمتر آلوده می شود.

 

شرکت بوشهر تجارت و مراحل ارائه خدمات به مشتریان را بیشتر توضیح دهید.

ـ عنوان: اولین پرتال تجاری اصناف استان بوشهر

ـ آدرس الکترونیکی:  WWW.BOUSHEHR-TEJARAT.COM

ـ کاربری:  تجارت الکترونیک

ـ ویژگی‌های جانبی:

  1. سیستم مدیریت آگهی و تبلیغات (نیازمندی‌ها)
  2. بانک جامع اطلاعات

اهداف طرح:

ـ برون‌سازمانی:

  1. ایجاد و گسترش فرایند تجارت الکترونیک در استان بوشهر
  2. Online کردن فعالیت‌های تجاری و خدماتی استان بوشهر
  3. از بین بردن مرزهای جغرافیایی و حذفِ وابستگیِ مکانی در تجارت و کسب و کار استان بوشهر
  4. کاهش هزینه‌های توزیع یا خرید و فروش
  5. حذف واسطه‌ها در فرایند خرید و فروش و خدمات
  6. معرفی فعالیت‌های تجاری و خدماتی استان در فضای گسترده و بدونِ مرزِ مجازی
  7. اولویت‌های جستجو و گستره‌ی وسیع انتخاب در فرایند خرید و فروش و تأمین خدمات
  8. ایجاد فرصت کسب و کار جدید
  9. یکپارچه‌سازی فعالیت‌های تجاری و خدماتی استان بوشهر
  10. اشتغال‌زایی مفید و مؤثر با حدااقل سرمایه
  11. خدمت به جامعه‌ی کسب و کار و تجارت و خدمات استان بوشهر و کمک رشد و توسعه‌ی آن

شرح وظایف:

مرحله‌ی اول، راه‌اندازی:

  1. طراحی سایت و ایجاد پایگاه داده برای ثبت اطلاعات

مرحله‌ی دوم، بسترسازی:

  1. تبلیغات و بازاریابی برای آماده‌سازی و ایجاد بسترِ مناسب برای فعالیت‌های تجاریِ الکترونیک در استان بوشهر
  2. مرحله‌ی سوم، شروع فعالیت:

این پورتال برای رسیدن به هدف نهایی، فعالیت‌های سازمان‌یافته‌ی خود را در ۴ دوره‌ی ۳ماهه، به شکل زیر انجام خواهد داد:

سه‌ماهه‌ی اول:

ـ درج و ثبت آگهی و تبلیغات بصورت بنرهای متحرک و AUTO UPDATE

ـ طراحی لوگو، آرم و تصاویر تبلیغاتی بصورت رایگان

ـ قابلیت تعریف گروه‌بندی شهری و صنفی برای دسترسی سریع‌تر کاربران

ـ مدیریت داده‌های شخصی و آگهی توسط خود کاربر

ـ بازاریابی الکترونیک در سایت‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعیِ رسمی

ـ ثبت در ۳۵۰ موتورِ قدرتمندِ جستجو

سه‌ماهه‌ی دوم:

ـ ایجاد صفحه‌ی اختصاصی برای هر مشتری

ـ مدیریت متن، تصویر و صدا توسط خود کاربر

ـ بازاریابی الکترونیکی

ـ تبلیغاتِ وسیع بوسیله‌ی ارسالِ مسیجِ انبوه بر روی شماره‌های همراهِ استانِ بوشهر

سه‌ماهه‌ی سوم:

ـ ایجاد و طراحی سایت اختصاصی برای هر مشتری بصورتِ کاملاَ دینامیک متناسب با فعالیت‌های مشتری

سه‌ماهه‌ی چهارم:

ـ پیاده‌سازی سیستم خرید و فروش ONLINE

ـ پیاده‌سازی سیستم پرداخت ONLINE

ـ پیاده‌سازی سیستم خدمات ONLINE

ـ ارسالِ محصولات و کالاهای خدماتی از کاربر به مشتری، توسط پست

شهرهای تحتِ پوشش:

  1. بوشهر ، بهمنی
  2. عالیشهر
  3. چغادک
  4. برازجان
  5. اهرم
  6. خورموج
  7. کاکی
  8. سعدآباد
  9. آبپخش
  10. گناوه
  11. دیلم
  12. آبدان
  13. کنگان
  14. جم
  15. عسلویه
  16. دلوار
  17. بردخون
  18. شبانکاره
  19. امام حسن

پل های ارتباطی شما در شهرستان جم با مشتریان چیست؟

shourakimohammad@yahoo.com

۰۹۱۷۳۷۷۱۷۳۹ تلفن

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1699

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.