• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

با همکاری پتروشیمی بوشهر نخستین طرح مهارتی صلاحیت حرفه‌ای شاغلان صنعت پتروشیمی کشور در عسلویه

  • کد خبر : 15770
  • 05 خرداد 1402 - 19:28
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با همکاری پتروشیمی بوشهر نخستین طرح مهارتی صلاحیت حرفه‌ای شاغلان صنعت پتروشیمی کشور در عسلویه این استان اجرایی می‌شود

به گزارش آوای بوشهر,؛عبدالمجید دراهکی روز پنجشنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه پتروشیمی بوشهر با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و پتروشیمی بوشهر در راستای توانمندسازی و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای ۲ هزار نیروی شاغل در این پتروشیمی منعقد شد.

وی افزود: تمام استانداردهای مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر تدوین شده است.

دراهکی اضافه کرد: ارتقا مهارت شاغلان هر صنعت زمینه‌ساز توسعه آن صنعت است و این اصل در پتروشیمی بوشهر بر اساس ظرفیت و نیاز این شرکت انجام می‌شود.

وی گفت: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طور جدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی مورد نیاز صنایع توسعه یابد.

دراهکی با اشاره به اینکه زمینه برای توسعه مهارت‌های فنی در صنایع جنوب استان بوشهر محیا است، افزود: فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد تا با ارایه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استانداردهای بین المللی زمینه ساز رونق تولید باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: نهضت مهارت آموزی در پایتخت انرژی کشور عملیاتی می‌شود و تمام ظرفیت‌های این مجموعه در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و بومی استان در اختیار مجموعه فنی وحرفه ای قرار می‌گیرد.

سید پیروز موسوی افزود: در راستای توسعه اشتغال در جنوب این استان تلاش و پیگیری‌های زیادی انجام شده که یکی از اقدامات مهم در این زمینه، توسعه مهارت‌آموزی در این پتروشیمی است.

وی با اشاره به حضور مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در پتروشیمی‌های جنوب استان بوشهر افزود: انتظار می‌رود در سال جاری با راه اندازی مراکز جوارکارگاهی فنی وحرفه‌ای در صنایع بخصوص در پتروشیمی‌ها؛ نهضت مهارت آموزی در پایتخت انرژی کشور عملیاتی شود.

مدیر عامل پتروشیمی بوشهر گفت: با توجه به اهمیت نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های شغلی لازم است مهارت‌های مورد نیاز مشاغل آینده به جامعه ارائه شود.

موسوی اضافه کرد: سرمایه انسانی در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه یکی از مهم‌ترین عناصر موثر در بهبود، بهره‌وری و ارتقا کیفیت تولید محصول است که مجموعه پتروشیمی بوشهر با جدیت به دنبال آن است.

وی توانمندسازی نیروی انسانی را یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور دانست و ادامه داد: اگر نیروی انسانی در پتروشیمی‌ها توانمند نباشد اقتصاد دارای رکود جدی می‌شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.