• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
پاسخ شبکه بهداشت به خبر آوای بوشهر؛

برای صنوف متخلف اخطاریه نهایی صادر شده و در صورت تکرار پلمب می شوند /سیستم دفع فاضلاب بازارچه شهرداری بهسازی شود

  • کد خبر : 15026
  • 14 شهریور 1401 - 7:47
تاکید می شود که راه‌حل اصلی رفع این مشکل، ترمیم زیرساخت فاضلاب بازارچه است، چراکه در صورت برخورد با صنوف متخلف، بخش عمده ای از صنوف بازارچه شهرداری تعطیل شده و مشکلات عدیده ای برای کاسبان و شهروندان ایجاد می شود.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم در پاسخ به خبر آوا در خصوص وضعیت بازارچه شهرداری جم و دفع پساب و فاضلاب بازار ماهی فروشان به رودخانه که با نارضایتی شدید مردم همراه شده بود جوابیه ای ارسال کرد. در متن این جوابیه آمده است:

مشکل بوی نامطبوع در فصل برداشت لیمو و فروش میگو در بازارچه شهرداری شکایات متعددی از سوی شهروندان در پی داشته و یکی‌ از دغدغه ها و چالش های حوزه سلامت در فصل تابستان در شهر جم می باشد.

در آخرین بازدید کارشناسان بهداشت محیط شبکه جم، برای کارگاه‌های آبلیموگیری که فاضلاب خود را در بازارچه رهاسازی می کردند، اخطاریه نهایی صادر شده و در صورت تکرار مجدد، پلمب خواهند شد‌ و به فروشندگان ماهی و میگو نیز تذکرات جدی داده شده است.

بازدید شبکه بهداشت از بازارچه شهرداری جم

با بررسی عمل آمده، شست و شوی ماشین های حمل ماهی و میگو در پیاده روی بازارچه و رها سازی فاضلاب آن در جوی کنار جاده، و راکد شدن آب در پایین پل کنار بازارچه، عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع است که در این خصوص تذکر جدی به ماهی فروشان داده شده که در صورت تکرار صنف متخلف پلمب می شود.

از طرفی زیرساخت های فاضلاب بازارچه شهر‌داری جم نامناسب می‌باشد که نیاز است سیستم دفع فاضلاب این مجموعه بازسازی شود و در این خصوص با شهرداری جم به عنوان متولی اصلی، مکاتبه شده است.

همچنین عدم جمع آوری به موقع و ماندن پسماندهای ماهی و میگو‌ در سطل های زباله و عدم شست‌شوی مرتب سطل ها، در انتشار بوی نامطبوع بی تاثیر نبوده که با شهرداری جم در این خصوص نیز مکاتبه شده است.

در پایان تاکید می شود که راه‌حل اصلی رفع این مشکل، ترمیم زیرساخت فاضلاب بازارچه است، چراکه در صورت برخورد با صنوف متخلف، بخش عمده ای از صنوف بازارچه شهرداری تعطیل شده و مشکلات عدیده ای برای کاسبان و شهروندان ایجاد می شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15026

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.