• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4
در آستانه آغاز سال تحصیلی؛

برخی مدارس شهرستان جم آب ندارند

  • کد خبر : 15200
  • 30 شهریور 1401 - 17:07
مدارس شهرستان جم پس از دو سال تعطیلی به دلیل شرایط کرونایی، سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و با برگزاری جشن شکوفه ها از پنج شنبه 31شهریورماه آغاز می شود.

مدارس شهرستان جم پس از دو سال تعطیلی به دلیل شرایط کرونایی، سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و با برگزاری جشن شکوفه ها از پنج شنبه ۳۱شهریورماه آغاز می شود.

شنیده های آوای بوشهر حاکی از آن است که در آستانه سال تحصیلی جدید، اداره آبفای جم در اقدامی عجیب و کم سابقه، انشعاب آب برخی از مدارس این شهرستان را به دلیل بدهی قطع کرده است.

چند تن از مدیران با اعلام نارضایتی از وضعیت به وجود آمده، می گویند که امکان پرداخت بدهی های سنگین قبوض آب را نداشته و سرانه مالی مدرسه نیز به قدری نیست که بتوانند این بدهی را پرداخت کنند.

همچنین از سویى مدارس نیز خواستار اختصاص اعتبار مالی بیشترى از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان جم برای هزینه هاى مدارس هستند.

یکی از مدیران مدارس نیز به آوای بوشهر گفت: با توجه به اینکه بخشی زیادی از مدارس شهرستان در دو شیفت مجزا اداره می شوند سهم بدهی هر مدرسه مشخص نیست و باید برای این امر راهکاری نیز ارائه شود.

یکی دیگر از مدیران مدارس روستایی به آوای بوشهر گفت: مدرسه ما چند پایه و ۵۰دانش آموز دارد که بهاى آب این مدرسه ٩ میلیون شده است که پرداخت این بدهى از توان مالى مدرسه خارج است.

این در حالی است که وزیر و مدیران آموزش و پرورش نیز بارها اعلام کرده اند با مذاکراتی که با وزارت نیرو داشته اند، آب و برق هیچ مدرسه‌ای به دلیل بدهی قطع نخواهد شد که گویا نتیجه این توافقات در حد همان وعده‌ باقی مانده و مدیران مدارس و دانش‌آموزان بارها در طول سال تحصیلی با قطعی آب و برق مدرسه مواجه شده اند.

طبق قانون، هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس تا سقف الگوی مصرف تعیین شده رایگان است، اما مدیران مدارس بر این باورند که به دلیل تعداد بالای جمعیت دانش‌آموزان و فرسودگی مدرسه این الگو مصرف رعایت نمی شود و شاهد مصرف بالاتر از الگو بوده و با توجه به مشکلات مالی مدارس باعث بدهی های سنگین
به دستگاه های متولی موجب قطعى آب و برق را شده است.

با توجه به تاکید شورای آموزش و پرورش استان بر حل مشکلات انشعاب های مدارس و همچنین با توجه به اصرار آبفای شهرستان جم به پرداخت بدهی می طلبد فرماندار جم به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان به این موضوع ورود کرده تا در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس آب مدارس وصل گردد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15200

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.