• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
16

برگزاری اولین دوره مربیگری بازی های بومی محلی در شهرستان جم

  • کد خبر : 14835
  • 11 دی 1400 - 11:09
دوره مربیگری درجه ۳ بازی های بومی محلی به همت هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان بوشهر و شهرستان جم به مدت دو روز در تاریخ های ۹ و ۱۰ دیماه ۱۴۰۰ با حضور ۳۵ ورزشکار در شهرستان جم برگزار شد .


در آستانه دومین سالگرد شهادت مرد میدان ، سردار سلیمانی دوره مربیگری درجه ۳ بازی های بومی محلی به همت هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان بوشهر و شهرستان جم به مدت دو روز در تاریخ های ۹ و ۱۰ دیماه ۱۴۰۰ با حضور ۳۵ ورزشکار ، با همکاری اداره ورزش و جوانان در شهرستان جم برگزار شد .

به گزارش آوای بوشهر، سید محمد احمدپور فرماندار جم با حضور در نشست اختتامیه این دوره ضمن قدردانی از حاضرین و عوامل برگزار کننده ، به نقش و اهمیت این بازی ها و احیا‌ء سنت ها و آئین ها پرداختند و خواستار ترویج و توجه عمومی به مقوله ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و آئین های سنتی شدند .

مصطفی نصیری رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان جم با قدردانی از همکاری مجموعه فرمانداری و آقای عباس دراهکی رییس اداره ورزش و جوانان جم با همایش ها و برنامه های هیأت ، طبق تقویم ورزشی و دوره های مختلف مربیگری و داوری در آینده نزدیک اشاره کردند و گفتند رسالت ما در این هیأت، شناسایی ، احیاء ، اجرا ، آموزش و توجه به فرهنگ سنتی و آئین های بومی و محلی است و با برگزاری همایش ها ، مسابقات و دوره های آموزشی و … در این راستا از همه ظرفیت و توان خود استفاده خواهیم کرد لذا از آحاد مردم ، طوایف ، اقوام ، قبایل ، ساکنین ، دستگاه های اجرایی و اداری ، شرکت ها و نهادها درخواست همراهی و همکاری نمودند تا با حمایت همه جانبه این مجموعه را در راستای اهداف مدنظر همراهی نمایند.

مدرس این دوره سرکار خانم سهیلا جنگجو برازجانی دانش آموخته دکترای تربیت بدنی و از مدرسان ملی بودند. و بعد از برگزاری امتحان کتبی و گذراندن دوره کارورزی برای قبول شدگان کارت مربیگری از طرف فدراسیون ورزش روستایی صادر خواهد شد .

با توجه به ماهیت مربیگری حوزه روستایی و در راستای تقویت بخش آئینی این مجموعه در عصر آخرین روز از دوره ، بصورت جمعی به بازدید از مجموعه بومگردی خورشید سرخان جم اقدام نمودند و در خصوص تقویت بنیان های مراسمات آئینی و تعامل کارورزان دوره مربیگری با آن مجموعه گفتگوها و تصمیمات موثری صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.