• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

بنزین ۴۰۰ تومانی حذف می شود؟

  • کد خبر : 1743
  • 29 مهر 1391 - 12:47

چند روزی از انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی و آژانس ها می گذرد با اینحال هنوز هم در شرایطی که متقاضیان بنزین آزاد اغلب در هنگام سوخت گیری از کارتهای جایگاهداران استفاده می کنند و دلیل روشن برای اتخاذ چنین تصمیمی به سخنان سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بر می گردد…

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در گفت وگو با خبرآنلاین تاکید دارد: شارژ کردن ماهانه ۵۰۰ لیتر بنزین آزاد بار سنگینی بر سامانه تحمیل می کرده و برهمین اساس ستاد هدفمندی یارانه ها این رقم را کاهش داده است. البته توضیحات بیشتر شهیدی در ادامه گزارش خواهد آمد.

اما برخی از کارشناسان معتقدند حذف ۲۰۰ لیتری بنزین آزادو یا همان نیمه یارانه ای در کارتهای خودروهای شخصی در راستای تصمیمی صورت گرفته که براساس آن سهمیه های ۴۰۰ تومانی حذف و بنزین تک نرخی و به قیمت ۷۰۰ تومان عرضه شود.

این درحالی است که این گمانه زنی توسط رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تایید نمی شود و در عین حال تاکید می کند این شرکت دستورات ستاد هدفمندی یارانه ها را اجرایی می کند و خود نقشی در سیاست گذاری ندارد.

براساس اظهارات شهیدی ، کاهش سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروهای شخصی و آژانس ها و خودروهای مسافربر شخصی دوگانه سوز در شهریورماه توسط ستاد هدفمندی به آنان ابلاغ شده و موظف بوده اند از اول مهرماه اینکار را انجام بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که اتخاذ چنین تصمیمی چه سیاست اجرایی را دنبال می کرده است آنهم در شرایطی که اکثر مردم بنزین آزاد خود را از طریق کارتهای سوخت جایگاه ها دریافت می کنند، متذکرشد: ستاد هدفمندی یارانه برای کاهش بار سامانه آنهم در شرایطی که هیچ کس از این سهمیه به طور کامل استفاده نمی کرده است چنین تصمیمی گرفته است.

وقتی از شهیدی می پرسیم که مگر این ۵۰۰ لیترها در هرماه برروی هم انباشته می شوند،  تاکید می کند: خیر در هرماه این سهمیه کاملا حذف و سهمیه جدید جایگزین می شود.

اتخاذ چنین تصمیمی در حالی است که روزانه حدود ۶۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود و با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت این فراورده بسیار بالاتر از نرخ فروش آن در کشور است.

بنابراین آنچه که می توان به یقین حدس زد آنهم در شرایطی که همین تفاوت قیمت باعث از سر گرفتن قاچاق بنزین در کشور شده این است که به نظر می رسد ستاد هدفمندی یارانه ها به دنبال راهکاری برای مهار قاچاق بنزین و حل مشکل رشد مصرف این فراورده در کشور است و به زودی باید شاهد اجرای سیاستی جدید در این خصوص بود. هرچند که بیشترین حدس ها به سمت حذف سهمیه ۴۰۰ تومانی بنزین گرایش دارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1743

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.